Olava Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Er det noen navn som du ville gitt til ungen din (nåværende eller fremtidig) som ble ødelagt for deg på noen måte, så du plutselig ikke ville bruke det lenger? For meg har navnet Matheo blitt litt ødelagt, fordi det har blitt så populært. Da jeg tenkte første gangen "det er et pent navn som jeg vil kalle min fremtidige sønn", så hadde jeg faktisk aldri hørt det før, jeg tenkte bare på at Mathea hadde blitt så populært for jenter og at jeg liker guttenavnet Mathias, så kom jeg fram til at Matheo var en fin "vri" som ikke hørtes for rart ut. Så det var altså ikke noe jeg ville fordi det var et trend-navn. Nå som det er det, så er det litt ødelagt for min del.. Men jeg vurderer det enda! Får se hva det blir til den dagen jeg blir gravid med en gutt
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Vi har et pop navn på yngstemann, men det er ikke mange rundt her som heter det. Nå skriver han det ikke med ..th..., men med to tt. Har ikke hatt noen i barnehagen eller i klassen som het det samme. Så det bryr jeg meg ikke om at det er pop navn. Mannen skulle velge navn, og da han var fødd var han ikke en Martin. Det var manne enig om og. Så da ble det et vi hadde lenger ned på listen. Litt artig er at alle tre ungene har syv bokstaver i navnene sine. Anonymkode: 143af...719
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Christian Thea Charlotte Anna Joel Sander Matheo Anonymkode: dd394...638 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Sophie er ødelagt for meg. Av samme grunn som HI. Anonymkode: 21115...847
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Hedvig var favoritten her, ble ødelagt av en person som heter det. Anonymkode: 3c199...89f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Oliver har blitt ødelagt for meg, siden det er så mange som heter det. Litt letta over at vi ikke fikk gutt og ble en del av den populæritetsstatistikken. Dette er ti år siden Anonymkode: bc3b4...21a 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Akk... folk som velger fra topp ti. Tusen takk for at navnene for dere er ødelagte på grunn av dette! Jeg ønsket å kalle mitt barn for Nora. Men ikke nå lenger. Mitt stebarn har et topp 5 jentenavn, som i flere år har vært på topp ti. Helt ærlig synes jeg det er flaut å rope på henne offentlig, for jeg vil ikke at folk skal tro at jeg ville kalt ungen min for noe som ALLE andre kaller ungen sin for. Pluss at det gjerne alltid er 4+ andre barn med samme navn der vi er, så være lekeland, lekebutikk, matbutikk etc og når de roper samme navn på sine unger, ønsker jeg å gjemme meg. Nei, det burde ikke være så nøye, men jeg hater at folk bruker topp ti navn og ønsker at mitt stebarns navn snart skal forsvinne ned til bunnen på lista!! Kjære kommende foreldre: Vær nå LITT mer kreative! Det finnes flere enn ti navn å velge mellom. Anonymkode: c8d76...9c1 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Siden jeg selv har et relativt sært navn og som barn drømte å hete noe helt vanlig som Marte, Ingrid osv., så liker jeg rett og slett ikke sjeldne navn som ligner mer på ord enn navn. Barn liker faktisk ikke å skille seg ut selv om foreldrene ofte tror det. Det viktigste for meg når vi valgte navn til sønnen vår var at det var et etablert navn som de fleste hadde hørt før og at det passet til både et barn og en voksen mann. Anonymkode: 64d67...531 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akk... folk som velger fra topp ti. Tusen takk for at navnene for dere er ødelagte på grunn av dette! Jeg ønsket å kalle mitt barn for Nora. Men ikke nå lenger. Mitt stebarn har et topp 5 jentenavn, som i flere år har vært på topp ti. Helt ærlig synes jeg det er flaut å rope på henne offentlig, for jeg vil ikke at folk skal tro at jeg ville kalt ungen min for noe som ALLE andre kaller ungen sin for. Pluss at det gjerne alltid er 4+ andre barn med samme navn der vi er, så være lekeland, lekebutikk, matbutikk etc og når de roper samme navn på sine unger, ønsker jeg å gjemme meg. Nei, det burde ikke være så nøye, men jeg hater at folk bruker topp ti navn og ønsker at mitt stebarns navn snart skal forsvinne ned til bunnen på lista!! Kjære kommende foreldre: Vær nå LITT mer kreative! Det finnes flere enn ti navn å velge mellom. Anonymkode: c8d76...9c1 Hvorfor skulle du fått kalle barnet ditt Nora, og få andre? Andre må også få lov til å like det navnet og kalle barnet sitt for det. Anonymkode: 7a151...140 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Jeg hadde "bestemt meg" for navn om jeg fikk en datter: Emma Sofie. Det kom fra Emma-bøkene jeg elsket når jeg var liten, og Sofie fra oldemor. Men begge disse navnene raste opp på topplistene rett før jeg fikk barn, og 2 stk jeg kjenner har barn som heter nettopp Emma Sofie. Vi valgte da et navn som vi ikke visste om noen andre som het, og ut fra topplister og slikt var det ikke spesielt mye brukt. Men jaggu var det ikke 2 andre i den barnehagen hun begynte i som også het det samme. Så det ble "Lise S, Lise B og Lise R" i barnehagen. Så man slipper visst ikke unna uansett.. Anonymkode: ab0cb...03e 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akk... folk som velger fra topp ti. Tusen takk for at navnene for dere er ødelagte på grunn av dette! Jeg ønsket å kalle mitt barn for Nora. Men ikke nå lenger. Mitt stebarn har et topp 5 jentenavn, som i flere år har vært på topp ti. Helt ærlig synes jeg det er flaut å rope på henne offentlig, for jeg vil ikke at folk skal tro at jeg ville kalt ungen min for noe som ALLE andre kaller ungen sin for. Pluss at det gjerne alltid er 4+ andre barn med samme navn der vi er, så være lekeland, lekebutikk, matbutikk etc og når de roper samme navn på sine unger, ønsker jeg å gjemme meg. Nei, det burde ikke være så nøye, men jeg hater at folk bruker topp ti navn og ønsker at mitt stebarns navn snart skal forsvinne ned til bunnen på lista!! Kjære kommende foreldre: Vær nå LITT mer kreative! Det finnes flere enn ti navn å velge mellom. Anonymkode: c8d76...9c1 Du ER klar over at uansett hva folk kaller ungene sine, så vil noen navn, nærmere bestemt 10 stk, havne på topp 10? Anonymkode: d1795...2c5
FruHudson Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 Jeg jobber i fengsel, så de fleste korte mannenavn som Tom og Rune. Fire bokstaver eller mindre er no go i de fleste tilfeller 1
Chestnut Skrevet 3. februar 2016 #13 Skrevet 3. februar 2016 Leah syntes jeg var nydelig for mange år siden, nå er det dessverre gått helt inflasjon i dette navnet - særlig i pompøse, overdådige kombinasjoner a'la Leah Angelica, Leah Sienna, Leah Isabelle osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #14 Skrevet 3. februar 2016 Oliver er et familienavn, har søsken, onkler, oldefedre, tipptippoldefedre med dette navnet, og planen har alltid vært å bruke dette. Men nå blir det mellomnavn. Vil ikke ha det som fornavn etter at det ble så sinnsykt populært. Har også alltid ønsket meg en sofie, det samma har mannen min. Såner ganske glad for at det ikke ble en jente denne gangen. Sofie er det eneste jentenavnet vi er enige om. Anonymkode: 56e46...c9e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #15 Skrevet 3. februar 2016 Jeg jobber på skole, og det er noen navn som tilfeldigvis alle problemungene heter. Disse navnene skyr jeg derfor unna. F.eks Benjamin, div. fancy dobbelnavn som lyser ung mor, motenavn som Matheo, Oliver. Anonymkode: aa75d...66f 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #16 Skrevet 3. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Akk... folk som velger fra topp ti. Tusen takk for at navnene for dere er ødelagte på grunn av dette! Jeg ønsket å kalle mitt barn for Nora. Men ikke nå lenger. Mitt stebarn har et topp 5 jentenavn, som i flere år har vært på topp ti. Helt ærlig synes jeg det er flaut å rope på henne offentlig, for jeg vil ikke at folk skal tro at jeg ville kalt ungen min for noe som ALLE andre kaller ungen sin for. Pluss at det gjerne alltid er 4+ andre barn med samme navn der vi er, så være lekeland, lekebutikk, matbutikk etc og når de roper samme navn på sine unger, ønsker jeg å gjemme meg. Nei, det burde ikke være så nøye, men jeg hater at folk bruker topp ti navn og ønsker at mitt stebarns navn snart skal forsvinne ned til bunnen på lista!! Kjære kommende foreldre: Vær nå LITT mer kreative! Det finnes flere enn ti navn å velge mellom. Anonymkode: c8d76...9c1 Jeg er ikke enig med deg. Synes det er mye mer snodig med alle de spesielle navnene som nesten ingen har hørt om før. Synes av og til det er harry Jeg liker vanlige norske navn som alle har hørt før :-) Navnet til barnet mitt er ikke på topp 10, men det er et tradisjonelt norsk navn som alle kjenner til. Jeg vurderer Nora til nestemann Anonymkode: ae217...47e 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #17 Skrevet 3. februar 2016 Jeg likte Anders veldig godt, men det ble ødelagt for meg fordi vi bodde på vestlandet da vi fikk barn. Synes ikke det blir noe fint når de uttaler det der. Likte også Aleksander, det ble ødelagt av at hun som plaget meg gjennom hele grunnskolen (klassens dronning) kalte sønnen sin for det. Jeg bryr meg ikke om hvor mye brukt navnet er, men fikk meg ikke til å bruke det samme som akkurat henne. I alle fall ikke når hun var først og folk kan tro jeg hermer etter henne. Ser det høres barnslig ut, men sånn er det altså. Anonymkode: b93bf...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå