Gå til innhold

Bestille kosmetikk fra Kina - trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt en del fra e-bay fra Kina, billige produkter og gratis frakt :)
Har bestilt før og vært heldig, men det kan jo være de har noe skumli humli i sine ingredienser?
Har hørt at koreansk er bedre kvalitet, men de er litt dyrere og... soh.... gjerrig som jeg er, bestiller jeg fra Kina..

Hva med klær, er de små i nr har jeg hørt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bestille sminke fra Kina på Ebay er igrunn ikke trygt. Det er nok ikke skumle greier
i absolutt alt også kommer det jo helt ann på hvor varsom du er om du reagerer. Har 
også lest om at man kan reagere senere i livet på produktene. Dette vet jeg ingenting om. 

Klærne fra Kina er generelt sett små i størrelsene, men de fleste selgerene har måleskjema i 
annonsene sine som det er lurt og gå ut ifra. Mål deg, gå ut fra maleskjemaene og legg på noen
cm :) 

Skrevet

Vært mye om at man bruker skadelige kjemikalier, tungmetaller og til og med urin (men det er jeg litt skreptisk til at forekommer så ofte!) i produktene. Så hadde heller betalt litt mer for å være sikker på at jeg ikke basically smører på kreft og aids på huden min liksom. Særlig hvis ting kommer nær øyet og munnen. Æsj. 

Anonymkode: b1c1b...558

Skrevet (endret)

All kosmetikk som selges fra og i Kina tester på dyr, så jeg styrer unna uansett om produktene er trygge eller ikke. Bryr du deg om dyr så styr unna! Mye annet billig som ikke tester på dyr og som samtidig er trygt. 

Ang klær er det smått i str, ja. Må gjerne opp et par størrelser i forhold til europeiske. 

Endret av Salka
Skrevet

Du kan lese denne artikkelen og gjøre deg opp en mening selv. Men jeg personlig ville heller brukt en/flere hundrelapper på hudpleie og kosmetikk fremfor å få i meg andres urin, kvikksølv etc. 

Klær er ofte veldig smått ja. Men av og til er man heldig og finner noe fint til en billig penge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...