Gå til innhold

Skjule når man er aktiv på face/messenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en person jeg vet driver å overvåker meg for tiden, jeg er ikke interessert i å slette henne fra face, men akkurat nå trenger ikke hun å vite om jeg er pålogget på face/messenger. Er det noe måte å skjule der det står 'aktiv nå'? Jeg har prøvd å huke av på 'av' på aktiv, hjalp ikke. Er eneste alternativet å logge av face/messenger? Vil det da ikke komme opp at jeg er aktiv? 

Anonymkode: 0dd12...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du da på chatten eller generelt på facebook? 

Skrevet

Åpne chatboksen med vedkommende, "options" sperret for meldinger. Da vil du mest sansynlig forsvinne fra Chat lista

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener generelt, at den personen kan se at jeg har vært aktiv på Facebook, eller i chatten liksom da. :)

Takk for svar. :)

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Gå inn på Alternativer > Avanserte instillinger

Der kan du velge å slå av chatten for alle eller kun for enkelte personer. :) Det hindrer dem ikke fra å se ting du publiserer da. Da må du velge det på personvernsinstillingene før du poster.

Skrevet
2 timer siden, Troll! skrev:

Åpne chatboksen med vedkommende, "options" sperret for meldinger. Da vil du mest sansynlig forsvinne fra Chat lista

Mener du gå inn på blokker for meldinger/anrop liksom? Da vil vel den personen se/merke at jeg har blokkert? Jeg ønsker ikke at den personen skal oppdage det, bare ikke se om jeg er aktiv eller ei, det kan godt stå at jeg var aktiv da og da sist, men at det ikke blir oppdatert f.o.m jeg evt blokkerer da (feks kan det godt stå aktiv for 4 timer siden, 4 timer etter at jeg blokkerte da.) 

Skrevet
17 minutter siden, Honeyblossom skrev:

Gå inn på Alternativer > Avanserte instillinger

Der kan du velge å slå av chatten for alle eller kun for enkelte personer. :) Det hindrer dem ikke fra å se ting du publiserer da. Da må du velge det på personvernsinstillingene før du poster.

Er dette via pc? :) og vil i så fall den personen bare få opp i sin Chat at jeg var aktiv for så og så lenge siden, selv om jeg er på messenger/face via mobil? :) Jeg har ikke lyst at den personen skal se at jeg har gjort noe nemlig.

Gjest Honeyblossom
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette via pc? :) og vil i så fall den personen bare få opp i sin Chat at jeg var aktiv for så og så lenge siden, selv om jeg er på messenger/face via mobil? :) Jeg har ikke lyst at den personen skal se at jeg har gjort noe nemlig.

Ja, det er på pc :) Jeg tror ikke personen vil kunne se at du var aktiv for så og så lenge siden i det hele tatt faktisk. Det vil bare vises at du avlogget eller utilgjengelig.

Skrevet (endret)

Slik jeg har forstått det så går det ikke an å skjule lengre. På pc står det "aktiv for 2 min siden" feks. Jeg ser det på mine seneste kontakter i høyre kolonne, selv når jeg ikke har vært pålogget chatten på ukesvis.
Har ikke messenger, men venter ganske lenge med å åpne meldinger fra folk jeg vil ha litt avstand til. Har aktivert i innstillingene at jeg får mail når noen har sendt meg melding, så da får jeg sett hele meldingen inne i mailen og svarer på fb når det passer meg, Men blir jo litt pinlig hvis vedkommende er på pc og ser at jeg har vært inne...🙈 men da får man evt bare unnskylde seg med at man har vært travel.

Endret av Sjay
Skrevet

Takker for svar. :)

Problemet er ikke å overse meldinger, problemet er at jeg vet denne personen i ny og ned er innom å sjekker om jeg er pålogget/har vært den nærmeste tiden, å viderebringer det videre til en tredje person. Og det syns jeg ikke noe om, jeg vil ikke at den personen skal vite at jeg har vært aktiv på Facebook, da den personen absolutt ikke har noe med dette å gjøre. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar. :)

Problemet er ikke å overse meldinger, problemet er at jeg vet denne personen i ny og ned er innom å sjekker om jeg er pålogget/har vært den nærmeste tiden, å viderebringer det videre til en tredje person. Og det syns jeg ikke noe om, jeg vil ikke at den personen skal vite at jeg har vært aktiv på Facebook, da den personen absolutt ikke har noe med dette å gjøre. 

Så teit...! Og så til en tredje person da.. Er du fanget i et trekant-drama TS? :P
Skjønner ikke hvorfor det skal være så interessant å vite. Med mindre det er viktig for deg å holde skjult, så ikke bry deg! Det er ikke som om de vet hvor du er liksom, bare at du har vært innom FB i minimum noen sekunder.

Skrevet
12 timer siden, Honeyblossom skrev:

Ja, det er på pc :) Jeg tror ikke personen vil kunne se at du var aktiv for så og så lenge siden i det hele tatt faktisk. Det vil bare vises at du avlogget eller utilgjengelig.

Jeg sjekket dette og det stemmer ikke. Jeg er som regel alltid avlogget for alle på chatten, men ei venninne sjekket for meg da jeg bare hadde gått inn på Facebook-appen, fortsatt avlogget på chat, og da stod det hos henne at jeg var aktiv for 1 minutt siden. Så tror dessverre ikke det går ann å skjule det. Utrolig irriterende. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...