Gjest usikkre Skrevet 13. oktober 2004 #1 Del Skrevet 13. oktober 2004 ... har innledet et forhold til en kar som har barn fra før. Jeg har ingen barn fra før. Vil ha barn. og vil ha det snart!! Min nye kjæreste ønske også barn. Han har fridd til meg. Gikk til fastlegen og spurte om hun kunne hjelpe meg, fordi jeg har sjelden mens regner jeg med jeg har ingen/få eggløsninger. Vet jo om hormonkurer man kan få.. men legen var veldig restriktiv, han sa at kjæresten min også måtte utredes, og jeg måtte søkes inn til en helt omfattende utredning på sykehuset....Jeg trodde man kunne begynne i det "små" med blodprøver el.l for å se om mistanken min om ingen eggløsninger stemmer---dessuten er jo kjæresten min fertil, siden han har barn fra før..? ble rotete dette her, men vet så lite om EL og UL og IFT og alle andre rare ord...kanskje noen kan forklare meg hva som skjer med meg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. oktober 2004 #2 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg tror de fleste leger vil at man skal ha prøvd i et år før det blir noen utredning. Men siden du er såpass gammel og du har problemer med syklusen din, ville jeg nok ha presset på legen litt. Jeg ville nok ha begynt med utredning om ikke så altfor lenge. Du kan jo høre med en annen lege også? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 13. oktober 2004 #3 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg går til gynekolog to ganger i året (pga celleforandringer), og jeg har hatt mistanke om at jeg ikke har EL. Jeg forklarte ham dette og han var veldig åpen for å ta blodprøver for å sjekke det. Det han sa var at om det viste seg å stemme, ville det ikke bli aktuelt med behandling før jeg evt bestemte meg for at jeg ville prøve å bli gravid, men han støttet meg i at det var greit å vite om det, når mistanken var der. Har tatt blodprøver en syklus og det bekreftet mistanken, men for å få et mer sikkert resultat skal jeg jo ta blodprøver for flere sykluser også. Jeg tror du godt kan presse legen din litt, når du har en god grunn til å mistenke at det er noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ps Skrevet 13. oktober 2004 #4 Del Skrevet 13. oktober 2004 Eller bytt lege, man skal føle at man blir tatt på alvor av legen sin! Og noen av dem er rett og slett ikke gode til å lytte og forstå. Siden det KAN være noe, og du er 34, så burde legen høre på dine bekymringer og ta dem på alvor. Selv om partneren din har barn fra før, så kan svømmerne hans ha begynt å slappe av, men siden du har misstanke om at det kan være noe galt med deg, så sjekk det. Bedre før enn siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå