Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å bruke shampo til å vaske kostene mine, men spesielt koster jeg bruker til foundation føler jeg at jeg ikke får rene. De har ofte litt brunfarge igjen, og det selv etter 2-3 omganger med jobbing av shampo inn i busten og nøye skylling. Jeg har mange sigmakoster og de er så veldig tett i busten, og jeg får ikke skummet opp shampoen noe særlig når jeg vasker dem heller, så kanskje det kan ha noe å si. 

Jeg har googlet og lest i hytt og vær og sett at mange bruker babyshampo eller oppvasksåpe blandet med olje. Babyshampo prøvde jeg for et par dager siden og det synes jeg funket enda dårligere. Zalo funket bra, men jeg er veldig skeptisk til å bruke det på kostene mine. Spesielt med tanke på at jeg føler Zalo er så vanskelig å få ut igjen. 

Såå tips anyone? Det skal sies at jeg har et hav av sminkekoster og ofte veldig mange å vaske på én gang, så en effektiv metode er absolutt å foretrekke😂

Videoannonse
Annonse
Gjest Enhjørning
Skrevet

I tillegg til å bruke shampo bruker jeg etterpå Mac sin renser til sminkekoster :) Og jeg sliter selv litt med at foundation kan "henge igjen". Jeg legger disse litt i bløt, sirkler de på håndflaten, vasker og gjør det samme igjen. Så avslutter jeg med mac sin :) Om jeg har dårlig tid bruker jeg den fra Mac, tørkepapir eller pads og gjør sirkler med kostene til det ikke kommer mer farge. 

Skrevet

Jeg har brukt zalo på koster og svamper i åresvis og de holder seg.  Jeg gidder ikke bruke 300 kr på en kost så det er ikke så farlig om de ryker.  

Skrevet
9 minutter siden, Enhjørning skrev:

I tillegg til å bruke shampo bruker jeg etterpå Mac sin renser til sminkekoster :) Og jeg sliter selv litt med at foundation kan "henge igjen". Jeg legger disse litt i bløt, sirkler de på håndflaten, vasker og gjør det samme igjen. Så avslutter jeg med mac sin :) Om jeg har dårlig tid bruker jeg den fra Mac, tørkepapir eller pads og gjør sirkler med kostene til det ikke kommer mer farge. 

Tusen takk for svar :-) jeg kjøpte faktisk den fra Mac i forrige uke😊 prøvde den en gang uten at jeg så noen stor effekt, men jeg får prøve meg litt mer fram med den og se😊

Skrevet

Jeg liker veldig godt den vaske-hansken fra sigma! Slet med det samme, spesielt på f80 børsten, fikk den aldri ren. Etter jeg begynte å bruke den går det mye fortere og få børstene ordentlig rene :)  bruker bare vanlig sjampo eller balsam :) 

Anonymkode: c6500...3df

Skrevet

Jeg bruker babysjampo og neglbørste. Tar sjampo på sminkekosten og gnir det mot neglbørsten. Fungerer kjempefint, også på foundationbørsten.

Anonymkode: 169c4...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...