Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si jeg er litt overrasket over en del av svarene her. Vi kan i perioder krangle en del, men har som regel å alltid ordne opp på et eller annet vis før vi legger oss, går hver til vårt etc. Uansett, jeg må si jeg synes det er litt merkelig at to personer som er så tett innpå hverandre, tilbringer mye tid sammen og kanskje bor sammen, omtrent aldri krangler. Slik jeg ser det er mannen min og jeg to ulike individer med ulike erfaringer, opplevelser og bagasje, som gjør at vi ser ulikt på ting og dermed noen ganger kan være helt uenige. Jeg sier absolutt ikke krangling er positivt, men jeg personlig tror jeg hadde blitt småstressa dersom det aldri var ordentlige uenigheter og gnisninger. Det skal også sies, som flere påpeker, at man nok definerer krangling ulikt. Hos innebærer ikke krangling smelling med dører, roping, storme ut og den typen ting.

Anonymkode: a8492...a79

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i over 2 år nå (vi er samboere). Vi krangler tydeligvis veldig mye i forhold til de fleste andre her:ohmy: Tipper vi diskuterer/krangler flere ganger i uken.. Veldig ofte diskusjoner som går fort over, men ikke kjekt når det blir ukentlig med uenigheter..... 

Anonymkode: ae24b...46d

Skrevet

Sammen i 14 år. Første årene vi var sammen var vi under tjue,  og kranglet/diskuterte hver måned. Spesielt når vi hadde drukket alkohol, men ellers og. Ikke alvorlige ting det handlet om, men vi ble lett sur begge to av ulike grunner. Nå for tiden krangler vi kanskje tre ganger i halvåret, sånne ordentlige krangler hvor vi sier alt vi har tenkt, følt og opplevd som negativt. Ellers r hverdagen konfliktfri og fin. 

Jeg setter ikke pris på at vi er sinte på hverandre - men jeg setter stor pris på de tingene vi tar opp når vi krangler. Som personer og som par har vi hatt mye utvikling på grunn av de tingene vi har begynt å snakke om i en krangel. Det gøres kanskje rart ut, for krangling er jo ikke en positiv opplevelse i seg selv. Men jeg er glad for at vi krangler litt. 😊

Anonymkode: 935f6...7e4

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

De to første kranglene vi hadde var vel to måneder inn i datingen, på samme uke. Begge gikk rolig for seg. Det var egentlig bare en uenighet på et tema som betydde mye for ham. Han trodde jeg mente noe annet enn det jeg sa. Vi snakket ut og ble enige. Vi var hele tiden enig, men vi kjente ikke hverandre godt nok til å skjønne det. 

Den andre krangelen/uenigheten gikk også på en forskjell i meninger. Vi var i utgangspunktet enig, men jeg forsvarte en person som han ikke kunne forstå at jeg forsvarte. Men også dette ble vi enig om. 

Altså, ingen intense krangler osv. Bare rolig diskusjon og uenigheter. 

Den siste var en større krangel 4 måneder inn i datingen. Det var en del irritasjonsmomenter som hadde bygget seg opp og kom ut på helt feil tidspunkt samlet etter vi hadde drukket litt vin. Jeg følte meg truffet og begynte å gråte, han følte seg oppgitt over at jeg ikke var enig i det han sa. Men det var mest fordi alt kom på en gang. 

Dette ble veldig utleverende, men jeg følte for å utdype litt. Jeg vet ikke hva folk her legger i krangling, men synes det er vanskelig å forstå at man ikke kan ha hatt en eneste uenighet på mange år sammen. Er det sånn, så er det helt klart flott og imponerende. 

Anonymkode: 0188f...775

Synes du det har blitt for mye krangling/diskusjoner mellom dere? Jeg tror det er viktigere å stille seg det spørsmålet selv, enn å stille slike spørsmål til andre. Du vil få svar som muligens gjør at du føler at forholdet deres ikke er slik det "burde" være, og det er synd om du revurderer ditt eget forhold ut i fra hvordan andre lever i sitt. Vi er så forskjellige; noen er tålmodige - andre er hissige, noen liker en god diskusjon - andre skyr deg som ilden. Fungerer det mellom dere? Plager det deg at dere har hatt et par diskusjoner og en krangel, eller synes du egentlig det er helt ok? 

Jeg og samboeren min diskuterer ofte, og noen ganger kan det utvikle seg til en heftig krangel. Vi er begge ganske hissige og da er det lett å oppfatte ting feil og diskusjonen glir over i en krangel. Noen ville sikkert synes vi krangler for mye, men jeg synes vi har det veldig ålreit. Vi utfordrer hverandre og vi er ikke enige i alt - noe jeg synes er helt ok. Det viktigste for meg er at vi blir fort ferdige med saken, innser når vi har driti oss ut og sier unnskyld :)

Skrevet

Tror denne diskusjonen hadde blitt mer realistisk dersom folk kom med sine definisjoner på krangel. 
"Vi krangler aldri, men har ofte opphetede diskusjoner"...... jaha ja. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, bailey skrev:

Synes du det har blitt for mye krangling/diskusjoner mellom dere? Jeg tror det er viktigere å stille seg det spørsmålet selv, enn å stille slike spørsmål til andre. Du vil få svar som muligens gjør at du føler at forholdet deres ikke er slik det "burde" være, og det er synd om du revurderer ditt eget forhold ut i fra hvordan andre lever i sitt. Vi er så forskjellige; noen er tålmodige - andre er hissige, noen liker en god diskusjon - andre skyr deg som ilden. Fungerer det mellom dere? Plager det deg at dere har hatt et par diskusjoner og en krangel, eller synes du egentlig det er helt ok? 

Jeg og samboeren min diskuterer ofte, og noen ganger kan det utvikle seg til en heftig krangel. Vi er begge ganske hissige og da er det lett å oppfatte ting feil og diskusjonen glir over i en krangel. Noen ville sikkert synes vi krangler for mye, men jeg synes vi har det veldig ålreit. Vi utfordrer hverandre og vi er ikke enige i alt - noe jeg synes er helt ok. Det viktigste for meg er at vi blir fort ferdige med saken, innser når vi har driti oss ut og sier unnskyld :)

Nei, jeg synes egentlig ikke det er så mye. Jeg har vært i forhold hvor vi har hatt store krangler ukentlig, og også krangler med roping, skriking og kasting av sko. 

Han derimot blir usikker på forholdet når vi har hatt en krangel. Han vil ikke inn i et forhold hvor det er mange intense krangler. Jeg forstår det, men samtidig føler jeg ikke at kranglene vi har verken er intense eller særlig hyppige. Det er jo på grunn av misforståelser fordi vi ikke kjenner hverandre så godt enda. 

Derfor er det godt å lese andres erfaringer, kanskje spesielt dem hvor det var mer krangling i begynnelsen men hvor det roet seg ned etter hvert. 

Anonymkode: 0188f...775

Skrevet

Vi krangler endel. Er begge sta og relativt fyrrige, så da blir det fort sånn. Og så har vi gått i den fella å ha et par tema som krangles om igjen og igjen.

Vi er bevisste på det, da, og har laga oss noen regler vi prøver å følge :ler:  Vi ender også alltid opp med å ha gode prater om temaet til slutt, så kranglene er i grunn bare en omvei til noe konstruktivt. 

Vi har et veldig lidenskapelig forhold, da. Krangler intenst og elsker intenst, og føler mye begge to. :) 

Skrevet

Vi diskuterer og krangler endel, gjerne annenhver måned har vi en skikkelig utblåsning samt flere diskusjoner månedtlig, og det gjør meg ingenting. Bedre å få ut alle de småtingene som ligger og ulmer og irriterer. Tror par som aldri krangler eller viser uenighet ved egne meninger er nok ikke de parene som varer lengst..

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 23 år, gift i snart 17 år. Vi har aldri kranglet. Nei, det har vi ikke. Ikke hatt de store diskusjonene heller.

Anonymkode: 72d39...519

Skrevet
Den 4. februar 2016 at 10.15, kisskissbangbang skrev:

Vi krangler endel. Er begge sta og relativt fyrrige, så da blir det fort sånn. Og så har vi gått i den fella å ha et par tema som krangles om igjen og igjen.

Vi er bevisste på det, da, og har laga oss noen regler vi prøver å følge :ler:  Vi ender også alltid opp med å ha gode prater om temaet til slutt, så kranglene er i grunn bare en omvei til noe konstruktivt. 

Vi har et veldig lidenskapelig forhold, da. Krangler intenst og elsker intenst, og føler mye begge to. :) 

Kjente meg godt igjen i dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...