Gå til innhold

Rettsikkerhet? Nei, dessverre, det har vi ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les om Turid Heidi Dammann og hennes rettsak.

"Jeg er ikke redd for bjørner"
"Mine erfaringer med en advokat"

Sakslogg, lydopptak og kommentarer.

Rettssak uten bevis?
http://www.villmarken.no/rettsvesen/?p=864

Anonymkode: ffa4d...471

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har rettsikkerhet eller ikke avgjøres av hvilken sosial klasse du tilhører og hvor mye penger du har.

Anonymkode: 7ef6c...15e

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble ikke egentlig klok på hva denne saken handler om

Anonymkode: 3c7a5...056

• Liker 1
Skrevet

Med utgangspunkt i en ganske dårlig strukturert bloggpost og en kjennelse fra tingretten er det vanskelig å vite hva saken handler om. Men jeg prøver å gjette.

Dammen er saksøkt av advokatfirmaet fordi hun ikke betaler advokatsalær for arbeid advokat Østberg skal ha gjennomført, men nekter å betale fordi hun mener advokaten ikke gjorde en god nok jobb.

Er dette riktig oppfattet?

• Liker 1
Skrevet
Den 04/02/2016 at 13.11, nordpedant skrev:

Med utgangspunkt i en ganske dårlig strukturert bloggpost og en kjennelse fra tingretten er det vanskelig å vite hva saken handler om. Men jeg prøver å gjette.

Dammen er saksøkt av advokatfirmaet fordi hun ikke betaler advokatsalær for arbeid advokat Østberg skal ha gjennomført, men nekter å betale fordi hun mener advokaten ikke gjorde en god nok jobb.

Er dette riktig oppfattet?

Den 03/02/2016 at 12.53, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke egentlig klok på hva denne saken handler om

Anonymkode: 3c7a5...056

Her forklares hva saken handler om.

http://trudehelenhole.no/2016/02/02/norsk-rettspraksis-en-farse/http://trudehelenhole.no/2016/02/02/norsk-rettspraksis-en-farse/

Skrevet

Det er tydeligvis ingen andre enn Nord-Pedant som har en oppfatning av hva saken handler om, og iflg den handler den ikke om rettssikkerhet i det hele tatt. Alternative tolkninger?

:popcorn:

• Liker 1
Skrevet
Den ‎03‎.‎02‎.‎2016 at 12.17, AnonymBruker skrev:

Om du har rettsikkerhet eller ikke avgjøres av hvilken sosial klasse du tilhører og hvor mye penger du har.

Anonymkode: 7ef6c...15e

Nope det stemmer ikke. Har dessverre erfart at korrupsjon praktiseres for fullt i norsk rett, også i disfavør av mennesker høyt opp i næringskjeden. Uten at jeg har kikket på hva akkurat denne saken handler om vil jeg påstå at norsk rettsvesen er pill råttent, som i de fleste andre land.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 2/10/2016 at 9.03, palamina skrev:

Nope det stemmer ikke. Har dessverre erfart at korrupsjon praktiseres for fullt i norsk rett, også i disfavør av mennesker høyt opp i næringskjeden. Uten at jeg har kikket på hva akkurat denne saken handler om vil jeg påstå at norsk rettsvesen er pill råttent, som i de fleste andre land.

Ja, ganske tydelig at Norge er råttent i alle viktige posisjoner.

Her fra et debattmøte om Rettssikkerhet og Menneskerettigheter i Norge, i regi av Polyteknisk Forening, 24. november 2015, under ledelse av Egil Borse-Svensen. Taler er Elin Gregusson som kjenner til litt av hvert etter erfaring.

Handler om noen konkrete forhold med bank, finansforetak, bankklagenenmnda, høyesterettsjustitiarius med venner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, February 03, 2016 at 12.14, AnonymBruker skrev:

Les om Turid Heidi Dammann og hennes rettsak.

"Jeg er ikke redd for bjørner"
"Mine erfaringer med en advokat"

Sakslogg, lydopptak og kommentarer.

Rettssak uten bevis?
http://www.villmarken.no/rettsvesen/?p=864

Rettssikkerhet og hva som faktisk skjer i en rettssal må du ha prøvd formå kunne forstå. 

Mange advokater sier at der er ingen steder der lyves mer enn i Norske rettssaler. Det kan jeg fortelle mye om, men ikke på kg. 

Anonymkode: 9eac1...cf3

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det sitter faktisk en politisk fange i Norge, innesperret i Trondheim, og noen er redd for hva han skal fortelle.
Greit at folk kjenner til dette. Det står nemlig dårlig til med rettsikkerheten her i landet.

Videoen skal la seg avspille uten facebook-innlogging. Testet det akkurat i en nettleser tømt for kaker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette minner meg om en annen bruker på forumet som også slenger ut masse linker og forventer at folk skal lese seg opp. På flere års tvilsomme etterforskere med grad fra Google. 

Anonymkode: 3139d...8b0

AnonymBruker
Skrevet

Marius Reikerås er jo helt ute av vater, i likhet med Trude Helen Hole og Elin Gregusson. Disse menneskene har tilknytning til ekstreme antibarnevern- og antivaksinemiljøer, og kaster seg på stort sett alle konspirasjonsteorier som lanseres. 

Anonymkode: ac9f1...c66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig  ikke en ukjent problemstilling at mennesker som ikke forstår loven mener seg feilbehandlet, men at man ikke forstår begrunnelsen betyr ikke at den er feil eller at alle profesjonelle aktører som sier seg enig deltar i en konspirasjon mot en selv. 

Det er helt legitimt for retten å avskjære bevis som ikke opplyser saken nevneverdig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 28.5.2016 at 13.19, AnonymBruker skrev:

Marius Reikerås er jo helt ute av vater, i likhet med Trude Helen Hole og Elin Gregusson. Disse menneskene har tilknytning til ekstreme antibarnevern- og antivaksinemiljøer, og kaster seg på stort sett alle konspirasjonsteorier som lanseres. 

Om Reikerås er ute av vater er en tåpelig påstand, men det er å vanlig å slenge dritt om folk som jobber for noe viktig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...