Gå til innhold

høst, vinter, vår, sommer,...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en person er sommer, og farger håret sitt f.eks svart, blir personen en annen årstid da`? Eller er man samme årstid hele livet?,... :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går utifra at hud og hårfargen teller like mye når det gjelder å bestemme vilken årstid en er. Synes uansett at dette bare er noe tull: Jeg er en såkalt Vår, men kan bruke mange andre farger enn det som er "vår" farger. Dette varierer vel fra person til person.

Gjest Ethereal
Skrevet

Du er fortsatt samme "årstid" vil jeg tro, for hudtonen din og øyenfargen din er fortsatt den samme.

Skrevet

En liten avsporing. Hvordan vet man hvilken årstid man er? :roll:

Skrevet

Det kan nok forandre litt på hvilke farger du kler, men tror uansett man bør ta utgangspunkt i sin naturlige hårfarge.

det er mulig å ta fargeanalyse for å finne ut hvilken årstid man er. For mange er det ihvertfall lettere å få en profesjonell til å hjelpe seg.

N Y skrev at hun er e såkalt vår, men at hun også kler andre farger. Det kan være fordi det finnes flere typer vår, som klar vår, lys vår og myk vår. Derfor varierer dette!

En liten regel kan være at kler mange litt duse eller myke farger er man vår eller høst, og hvis man kler klare farger er man sommer eller vinter.

Skrevet

Hvis man er vår og farger håret rødt blir man ikke høst av det, man har bare "feil" farge på håret (i følge denne "trosretningen" med årstidstyper).

Men om man farger håret, bør man kanskje endre litt i garderoben, ja. :-)

Skrevet

Hvis man har hvit hudfarge i rosatone, er man da automatisk kald?

(Frisøren min sa jeg var varm, men jeg synes selv huden min ser veldig snehvit-aktig ut når den ikke har vært i sola, og trodde derfor at jeg var kald,..)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hudtonen forandrer seg ikke, men man blir vel gjerne lysere og mer grå med alderen slik at man da kler litt snillere farger. Altså, en sommer som farger håret svart ender bare opp med en hårfarge som kolliderer med hennes andre farger. Selv om hun kanskje blir brun i solen, kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at hun vil se fæl ut..

Skrevet

Svart hår blir vinter.

Alle årstidene kan bruke alle fargene, bortsett fra at sort kun ser bra ut på vintere.

Kritthvitt ser kun bra ut på vinter og sommer.

Alle farger kommer med både blå og gule undertoner.

Det er ikke bare hudtonen som avgjør, det er kombinasjonen hud, hår og øyne.

Skrevet
Hvis man er vår og farger håret rødt blir man ikke høst av det, man har bare "feil" farge på håret (i følge denne "trosretningen" med årstidstyper).

Men om man farger håret, bør man kanskje endre litt i garderoben, ja. :-)

Rødhårede er ikke automatisk høst.

Det finnes rødhårede somre og vårer også. Tenk det... :-?

Ellers har man vel igrunnen gått bortifra disse årstidsbetegnelsene fordi de forvirrer mer enn de forklarer.

Gå til en konsulent og du vil få hjelp til å se om du er kald eller varm i fargen og om du skal ha milde eller litt skarpere/dypere farger.

Gjest Ethereal
Skrevet

Forvirrende årstider, ja...

Jeg har gitt opp helt de betegnelsene; jeg har selv blågrønne øyne, GULAKTIG undertone i huden, og brunt hår (nå farget svart). Men jeg ser skikkelig syk og kjip ut i varme farger. Kalde, klare farger (rødt, lilla, rosa, cerise osv) derimot, ser skikkelig bra ut.

Av sminke bruker jeg utelukkende kalde toner, og det er blitt bekreftet av makeupartister opp til flere ganger. I tillegg farger frisører alltid håret mitt i kalde farger.

Jeg leste nylig et sted at hvis du har kald undertone i huden, bør hårfargen gå i varme toner, og vice versa, og plutselig falt en brikke i puslespillet på plass for min del.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det høres ut som om du er en vinter type ja, og kler kjølige sterke farger.

En vår og sommer er gjerne lyse eller blonde som små, og en vår blir gjerne mørkere i håret , mørkblond, som voksen, og en sommer beholder gjerne sitt blonde hår som voksen... men hudtonen avgjør mye tror jeg, jeg kjenner en vår som er mørbrun i håret, med grønnbrune øyne, og hun kler vårfarger helt utrolig godt! et syn å se på.

Skrevet

Jeg har en venninne med mørkeblå øyne og helt lyst, nesten hvitt hår. Hun er vår...

Selv har jeg kommunefarget hår og blågrå øyne. Huden på kroppen har gul undertone, allikevel er jeg mer rosa i ansiktet. Naturlig er jeg kontrastsommer, men siden jeg alltid farger håret i varme nyanser er jeg vår. Farger jeg trives best med.

Min mor med olivenhud og grønne øyne var høst helt til hun ble grå i håret. Nå er hun sommer.

Jeg har en tidligere venninne med jordbærblondt hår og blå øyne, hun er sommer.

Jeg har en venninne med mørkebrunt hår og lyseblå øyne og masse fregner. Man vil tro hun er høst, men hun er sommer.

Man kan egentlig veldig vanskelig se det, bare ved å bruke øynene. Det må midler til. Men en pekepinn er at vi vanligvis kler de fargene vi trives i. Bortsett fra svart da, som alle løper rundt og gjemmer seg i.... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...