AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #21 Skrevet 3. februar 2016 Ja det ser ikke særlig fint ut, men det er som oftest dekket av hår. Haha det med negleklippingen hadde sikkert vært lurt, men jeg hadde nok funnet på noe uansett. Som dere kanskje ser har jeg ettervekst jeg snart må ta, så motivasjonen min for denne peioden må være at jeg må la de være slik jeg får tatt etterveksten. Som dere sikkert forstår er det ofte i perioderj eg har denne sterke trangen, men da er det også ofte ganske intenst. Anonymkode: ac0a5...5df
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #22 Skrevet 27. april 2017 Ser at posten er fra 2016 men tenkte jeg skulle legge igjen en kommentar uansett. Jeg har i godt over 10 år pirket på hodebunnen- noen periode mer enn andre. Jeg ble født med en eller annen (godartet) utvekst på hodebunnen, noe som pleide å klø en del da jeg var yngre. Begynte å utvikle spiseforstyrrelse og depresjon som 14 åring (og har slitt med udiagnotisert angst lenge før det), noe som påvirket kloringen. Utveksten ble operert vekk for to år siden, og da begynte jeg å lage nye sår.. Selv opplever jeg dette som fryktelig plagsomt og mistenker at mine tvangshandlinger kunne ha passet under diagnosen dermatillomania. Resultatet av sårene er vonde lymfelnuter i nakken på størrelse med golfballer. Det må nevnes at jeg også kan sitte i flere timer for å nappe hår med pinsett fra leggen eller bikinilinja. Synes det er fryktelig ekkelt og pinlig. Det er nesten litt godt å lese at flere har lignende problemer, for jeg kjenner at terskelen for å snakke med noen om dette er veldig høy. Har flere ganger prøvd å nevne at jeg "pirker meg til blods" men det blir alltid bare en kommentar som henger i løse lufta og som aldri blir snakket om. Sukk. Første kommentaren min ble lang. Kreds til deg som leste. Anonymkode: 66d75...5f4
s0la Skrevet 27. april 2017 #23 Skrevet 27. april 2017 Gjorde det samme selv i flere år, men klarte å slutte så har ikke gjort det i år. Bestemte meg for å slutte og nå tenker jeg ikke over det lenger. I starten var det vanskeligere, men tenkte på alle de sårene som væsker og gjør vondt når jeg vasker håret. Og da fristet det ikke særlig. Du må bare bite tennene. Eventuelt smøre noe som svir i sår på fingertuppene sånn at du ikke har lyst til å klore igjen!
AnonymBruker Skrevet 22. januar #24 Skrevet 22. januar Dette er også arvelig. Min søster gjorde det,jeg gjorde det nå har sønnen min startet med det uten å ha sett meg gjøre det da jeg har slutta heldigvis. Ganske skremmende. Anonymkode: e08d6...969
AnonymBruker Skrevet 23. januar #25 Skrevet 23. januar Endelig noen som sliter med det samme (ser at innlegget er noen år gammelt). Er dette en form for psoriasis eller hodebunnseksem? Ingen ting fungerer her. Har fått liniment på resept også. Gikk på isotretinoin en periode og da var hodebunn helt perfekt, og jeg følte ikke trang til sånn kløing. Så det handlet jo da om at talgkjertlene roet seg. For min del skyldes det nok hormonell ubalanse og høyt psykisk stress. Dessverre får jeg veldig kjøre negler pga dette. Anonymkode: 3263b...5f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #26 Skrevet 25. januar TS her, noen år senere😅 Morsomt å se denne tråden nå, kjente nemlig igjen bildet av min egen hodebunn og skrivemåten😂 Regner med jeg har en annen anonymkode, da jeg har ny bruker. Jeg har klart å venne meg litt av dette faktisk, men dersom jeg først kjenner noe å klore på så kan det fort begynne igjen. Klare imidlertid å stoppe mye tidligere nå enn før. Er derfor ikke et så stort problem som sa jeg startet denne tråden. Tror det for min del også handlet en del om stress, samt at enkelte hårprodukter gjorde det verre. Anonymkode: c0ead...daf 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #27 Skrevet 27. januar Jeg har akkurat samme problem. Prøver å stoppe men det er så vanskelig! Anonymkode: fc356...fc0
AnonymBruker Skrevet 27. januar #28 Skrevet 27. januar Kan være dermatillmani. Kan bli så ille at man får flekker og bruker flere timer på dette. Kan kureres med atferdsterapi hvis det er ille. Og ja, det kan føre til flekker, sår, betennelser etc. Anonymkode: dc1b2...ba0
Flintis Skrevet 27. januar #29 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 14.29): TS her, noen år senere😅 Morsomt å se denne tråden nå, kjente nemlig igjen bildet av min egen hodebunn og skrivemåten😂 Regner med jeg har en annen anonymkode, da jeg har ny bruker. Jeg har klart å venne meg litt av dette faktisk, men dersom jeg først kjenner noe å klore på så kan det fort begynne igjen. Klare imidlertid å stoppe mye tidligere nå enn før. Er derfor ikke et så stort problem som sa jeg startet denne tråden. Tror det for min del også handlet en del om stress, samt at enkelte hårprodukter gjorde det verre. Anonymkode: c0ead...daf Så det er ikke sykdom, lus, sopp eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 27. januar #30 Skrevet 27. januar I mitt tilfelle er det nok bla eksem/psoriasis som er komplisert å behandle, og som klør. Det er sånne "bomper" i hodebunnen, også når jeg ikke klør, i tillegg har jeg en cyste der som jeg skal fjerne kirurgisk om noen mnd, som vokser fort og klør mye slik at huden rundt er irritert. Vurderer å gå til legen og få noe sterkere, eller helsekost og få noe som virkelig lindrer all kløen. Anonymkode: 0f5c0...ef6
AnonymBruker Skrevet 28. januar #31 Skrevet 28. januar Jeg har også sette problemet. Hos meg blusser det opp under stress. Det blir litt ømt på et punkt først, så litt skorpe/tørr hud og da begynner jeg kloringen og så er det umulig å stoppe. Anonymkode: 99d2e...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå