Gå til innhold

Problem i kollektivet ang forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten bor i kollektiv med tre andre. Vi kommer egentlig veldig godt overens, men den siste tiden har hun ene trekt seg endel unna og det kom frem i dag at hun irriterer seg over meg og kjæresten. Hun mener "det blir for mye av det gode". Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her, for på en side vil jeg ikke at hun skal irritere seg over det og vi vil gjerne at hun skal trives, men samtidig så sitter ikke jeg og kjæresten unormalt mye oppå hverandre, og det er heller ikke ofte vi i det hele tatt får tilbrakt kveldene sammen. Det kan være at vi tuller litt av og til, men det pleier ikke å være noe mer enn at jeg har hodet på skuldra hans eller stryker på armen hans. 

Skal vi slutte å holde borti hverandre helt da?  Er ikke det litt urimelig å mene at han ikke kan ha armen rundt meg engang? 

Anonymkode: f6c32...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at hun synes han er der for ofte og lenge, ikke at dere koser for mye på hverandre. Å ha en fremmed i sitt eget hjem er ikke nødvendigvis bare kult. En del av kollektivlivets gleder man må tilpasse seg, men verdt å tenke over. 

Anonymkode: aa078...d96

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være at hun synes han er der for ofte og lenge, ikke at dere koser for mye på hverandre. Å ha en fremmed i sitt eget hjem er ikke nødvendigvis bare kult. En del av kollektivlivets gleder man må tilpasse seg, men verdt å tenke over. 

Anonymkode: aa078...d96

Hun skriver jo at han også bor der. 

Tror jeg ville spurt henne litt mer om hva det er konkret som hun synes blir for mye?

Anonymkode: 2d1bf...4d2

• Liker 2
Skrevet

Det er selvfølgelig urimelig å forvente at dere ikke kan oppføre dere som vanlige kjærester når dere er sammen, så lenge dere ikke er til sjenanse for de andre. Hvis dere ligger oppå hverandre i sofaen skjønner jeg at andre kan bli forlegne, men litt kos bør jo være lov. Har du spurt hva årsaken er til at hun blir irritert? Er hun misunnelig eller sjalu, eller føler hun seg utenfor?

• Liker 2
Skrevet

Kjærestepar i kollektiv = misnøye

Dere får holde all kjæresteoppførsel, inkl tulling og fjasing, inne på soverommet deres. Ute i fellesområdene får dere oppføre dere mot hverandre slik dere oppfører dere mot de andre i kollektivet.

Anonymkode: 2aed7...ab6

• Liker 4
Skrevet

Flytt for dere selv. Det er IKKE gøy å bo med kjærestepar. Og hode på skulder, samt stryking på hånda osv høres ikke så mye ut, men mistenker det for å ligge mer bak. Okkuperer dere fellesarealet ofte? Lange dusjer? Kyssing og smasking? Ting kan irritere folk hvis det blir for tett på 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville aldri bodd med et kjærestepar i tillegg til flere andre i et kollektiv. 

Nå bor jeg med to andre, og hun ene har kjæreste. Vi har snakket åpent om dette, han kan sove her et par ganger i uka, men da må hun også sove hos han ca likt. Vi nekter dem selvsagt ikke å ta på hverandre, men setter pris på at de ikke kliner i fellesområdene, jeg syns det blir pinlig. 

Tipper det er litt mangel på selvinnsikt her, TS?

Anonymkode: fa5f8...1e1

• Liker 1
Skrevet

Har dere høylytt sex?

Anonymkode: 7d00a...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...