Gå til innhold

Form til lasagne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset er vi veldig glad i lasagne.

Det jeg savner er en form som passer akkurat til lasagneplatene. Er så lei av å "legge puslespill" når jeg skal dekke med et lag av plater. Med tanke på at det ser ut til å være standard størrelse på lasagneplatene så burde jo noen ha lagd en form som akkurat passer.

Noen tips om det her finnes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jada, jeg har firkantet form (rektangel), der 3 plater passer akkurat!

Men aner ikke hvor jeg kjøpte den. Sorry

Den som leter finner...

Skrevet

Jeg har bl.a. en blå/hvit ildfast form fra Ikea, den har akkurat plass til tre lasagneplater på langs. Og så er den ikke så stor heller slik at det er akkurat passelig til meg og sambo.

Skrevet

En slik en har jeg også! En annen ting med den er at den har RETTE kanter, slik at det blir lettere å lage til lasagneforma. Ikke var den dyr heller. 79,- om jeg ikke husker feil... :klø:

Skrevet

Jeg har en kvadratisk form fra Pillivuit som tar to plater pr lag akkurat. Pillivuit har også en rektangulær, større form som tar fire eller tre hele plater.

Skrevet

Da skal jeg på handletur :-)

Skal sjekke ut både den på IKEA og formene fra Pillivuit.

Vi trenger en stor form som iallfall passer til seks personer.

Skrevet

Vi har en diger form fra Emilie Henry? (litt usikker på stavemåten). Tror den heter lazagneform.

Den er diger og går fint å lage til seks personer, i tillegg er den ganske høy så jeg får fire til fem lag med plater.

Og platene passe godt oppi. :)

Skrevet

Jeg har en liten langpanne som passer akkurat til lasagneplatene, slik at jeg kan legge tre stykker etterhverandre. husker ikke hvor den er kjøpt, men det fulgte med en sånn form i strå som langpannen skal stå inni etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...