Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Neste uke har jeg tenkt å farge håret mitt rødt. Har mørkebrunt hår fra før av. Litt sånn som dette:

https://www.google.no/search?q=m%C3%B8rkebrunt+h%C3%A5r&biw=1242&bih=565&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjeg8LB19nKAhVBoSwKHT5WCjoQ_AUIBigB#imgdii=h7OtRg9OQjxmhM%3A%3Bh7OtRg9OQjxmhM%3A%3BxKScJZK4ChHBKM%3A&imgrc=h7OtRg9OQjxmhM%3A

Jeg er nødt til å gjøre dette hjemme i og med at jeg har dårlig råd. Vil ikke ha knallrødt hår men litt sånn plommerød på en måte:

https://www.google.no/search?q=red+hair&biw=1242&bih=565&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOzN-Z1tnKAhVD6CwKHRB1CTwQ_AUIBigB#imgrc=lrhQ5UcCwd5BgM%3A

Hvordan kan jeg få denne fargen? Hvor mange ganger må jeg bleke det ca? Har tenkt at siden jeg har ganske mørk brunfarge fra før så bør jeg kanskje bleke det i 2 omganger.. eller?

Håper noen som har erfaring med dette kan skrive sine erfaringer. Takk for svar :) 

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg farget håret direkte fra brunt til rødt uten å bleke det først. Jeg bruker fargen Red Passion fra Schwarzkopf, og er veldig fornøyd. Synes fargen sitter mye bedre enn den hos frisøren!

Det som kjennetegner rød hårfarge er at det trengs mye vedlikehold fordi håret holder dårlig på de røde fargepigmentene. Derfor bruker jeg hårkur for farget hår, og når jeg tar etterveksten drar jeg restene litt nedover i lengdene for å friske opp litt. Eventuelt kan du bruke glansvask i ny og ne!

Istedenfor å bleke det i to omganger ville jeg heller ha farget det i to omganger da blekingen sliter veldig på håret. Men dersom du har mye farge i det fra før blir det noe annet, da vil håret muligens bli veldig mørkt pga fargen som sitter igjen. Da kan du eventuelt ta blonde striper istedenfor å helbleke.

Håper det var et litt nyttig svar? Dette funker iallefall for meg, men det er ikke dermed sagt at det funker for håret ditt. Lykke til:hjertesmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...