Gå til innhold

Solarium og strekkmerker? Bruke badedrakt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en baby på 3 måneder og fikk dessverre strekkmerker under graviditeten.

Jeg tok solarium her en dag og merket at noen av strekkmerkene på hoftene var blitt rødere.. Er det dumt å ta solarium med strekkmerker? Kan jeg ta solarium med badedrakt kanske, sånn jeg dekker til?

Anonymkode: 267b3...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp?

Skrevet

Jeg leste ett sted at man bør være forsiktig meg sol på så ferske strekkmerker. Jeg dekket mine på magen med t-skjorten min rullet til en ball. Solfaktor 50/sun block burde jo også kunne brukes:) badedrakt i solarium hørtes drastisk ut:P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid trodd at sol hjelper på strekkmerker ? 

Gjest Plastic Heart
Skrevet

Har inntrykk av at mine blir mindre synlige når jeg soler meg, men så er ikke strekkmerker noe jeg er veldig opphengt i heller, så jeg kan ta feil. 

Det kan imidlertid stemme som hun over her sier at man bør skjerme de ferskeste litt. Når jeg soler meg og f.eks er litt brent fra før bruker jeg bare hånden eller et klesplagg til å dekke over det. 

Skrevet

Badedrakt i solarium er jo bare bortkastet:O Føler du de blir verre så kan du eventuelt dekke de med noe plaster eller noe

Skrevet
5 timer siden, marizz skrev:

Badedrakt i solarium er jo bare bortkastet:O Føler du de blir verre så kan du eventuelt dekke de med noe plaster eller noe

Hvordan er det bortkastet, jeg er seriøst så bleik som et lik etter graviditeten og ingen får se meg i bikini i år uansett 😳😄

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det bortkastet, jeg er seriøst så bleik som et lik etter graviditeten og ingen får se meg i bikini i år uansett 😳😄

Bortkastet er kanskje ikke helt ordet, men jeg tenker det vil bli et litt merkelig skille om du eventuelt skulle hatt sex?:ph34r: Jeg ville nok heller dekt til akkurat der da, selvom jeg tviler på at de blir verre i det lange løp :) 

Skrevet
7 minutter siden, marizz skrev:

Bortkastet er kanskje ikke helt ordet, men jeg tenker det vil bli et litt merkelig skille om du eventuelt skulle hatt sex?:ph34r: Jeg ville nok heller dekt til akkurat der da, selvom jeg tviler på at de blir verre i det lange løp :) 

Ja du har et poeng der hehe :D meen.. Nå er jo det bare samboeren min jeg har sex med og han setter jo kanskje mer pris på å ikke gå rundt med et levende lik enn at jeg har et rart skille😁 Og om strekkmerkene blir verre så er jo det eventuellt styggere det resten av livet enn et rart skille en perriode. Men skjønner poenget takk for svar! Er bare at det er så mye å dekke til både på mage å hofte at jeg tenkte kanskje å bare slenge på meg en badedrakt, men .. Jeg er kanskje hysteisk

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du har et poeng der hehe :D meen.. Nå er jo det bare samboeren min jeg har sex med og han setter jo kanskje mer pris på å ikke gå rundt med et levende lik enn at jeg har et rart skille😁 Og om strekkmerkene blir verre så er jo det eventuellt styggere det resten av livet enn et rart skille en perriode. Men skjønner poenget takk for svar! Er bare at det er så mye å dekke til både på mage å hofte at jeg tenkte kanskje å bare slenge på meg en badedrakt, men .. Jeg er kanskje hysteisk

Jeg ville brukt badedrakt i solarium, om jeg var i den situasjonen. Det høres svært fornuftig ut

Anonymkode: ff2c2...a30

• Liker 3
Skrevet

Huden i strekkmerkene blir solbrent. Det er ikke mer dramatisk enn som så :9 Greit å beskytte huden mot solbrenthet uansett.

Anonymkode: 7844b...485

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt rull ned badedrakten til det punktet på magen som er rett før strekkmerkene starter, så du også får sol på deg på litt mer av kroppen :)

Anonymkode: ff2c2...a30

• Liker 2
Skrevet

Jeg solte meg 2 måneder etter fødsel, de ble hvite som de skal etter noen år. Ingen problem. 

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Skal prøve med badedrakt rullet ned :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...