Gå til innhold

Rødt hår, beglodd på hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det andre med rødt hår som føler de blir glodd på uansett hvor vi ferdes ? Vi skiller jo oss ut, men kan ikke noe for det.

føler alle sender et blikk. Vi blir aldri en del av mengden.....trur eg.

stemmer dette? Ønsker at alle svarer 

Anonymkode: 727e0...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri tenkt på, annet enn at det er fint da.:-)

Anonymkode: 2d74f...a80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt at jeg har kikka litt ekstra på noen rødtopper, men det er alltid fordi jeg synes det er en så utrolig flott hårfarge :fnise: prøver å ikke stirre da :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler en blond person oftere går i mengden, men en rødtopp blir husket og lagt merke til..

det er vel kanskje rett ?

ts

Anonymkode: 727e0...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man legger nok merke til rødt lettere enn andre farger, sånn helt av natur, og jeg skal innrømme at jeg titter nok litt ekstra på damene med rødt hår, men det er jo bare fordi jeg synes det er flott. Det jo en ganske sjelden hårfarge også...

Om påstanden din stemmer generelt vet jeg ikke, men i mitt tilfelle så gjør det antageligvis det. Dvs. jeg "glor" ikke, men kaster nok et ekstra blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt rødt hår, men følte aldri jeg ble glodd spesielt på. Ble verre når jeg begynte å farge det i veldig unaturlige farger :P (rosa, lilla osv.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler meg ikke beglodd. Mulig jeg blir husket som hun med det røde håret, men ingen ting utover det.

Jeg legger jo også merke til særtrekk ved folk, uten at jeg glaner av den grunn: noen huskes for tatoveringene sine, noen for kroppsform, noen for hårsveisen osv osv. 

Anonymkode: 172b7...8d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg hadde rød pannelugg en gang på 90 tallet, frisøren fikk et innfall og jeg sa ja. Folk glodde noe voldsomt på luggen min uansett hvor jeg gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har naturlig, veldig sterk rødfarge, men likevel ikke noen som glor på henne.

Anonymkode: 4cea8...024

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor har naturlig, veldig sterk rødfarge, men likevel ikke noen som glor på henne.

Anonymkode: 4cea8...024

Kanskje litt forskjell på naturlig rødt hår og brannbilrød :) Jeg husker det var en lettelse å få bort fargen, folks titting gikk tilbake til normalen. Kan selvfølgelig også være at jeg FØLTE folk glodde ekstra fordi jeg selv syntes det ble litt for rødt. 

Endret av Genevieve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde rødt hår og ble glodd på uansett. Farget det for mange år siden og har aldri sett meg tilbake. Er helt fantastisk å bare gli inn i mengden og ikke være "hun med rødt hår"

Anonymkode: e4dc2...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødtopper er sinnssykt fine tider. De stirrer sikkert pga. skjønnheten. 

Anonymkode: 3977d...d05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glor ikke noe spesielt på rødtopper. Hvorfor skal jeg det? Er ikke noe finere det enn ei med brunt hår. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var de som er pene som ble glodd på. Hahah ellers, så joda, blir sikkert stirra på med mitt flagrende røde hår i vinden, men har aldri opplevd at folk snur seg etter meg for at jeg har rød hårfarge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men avtrykk setter inntrykk. 

Det er ikke uvanlig at ser på folk som passerer en. En rød håret person blir "registrert", mens en blond person glir i mengden. Du skjønner (?) 

TS

Er ikke noe pen heller, så det er ikke derfor folk glor 

Anonymkode: 55bf3...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener altså. Vi med rødt hår blir automatisk noen som skiller seg ut fra mengden for eksempel i en klasse. Jeg har heldigvis ikke opplevd det du forklarer (tror jeg, jeg vet jo ikke), kan jo skjønner at vi kanskje får et ekstra blikk, men hvis du anser det som plagsomt, at folk driver å stirrer på deg når du går forbi, så synes jeg det er dumt! Skal jo ikke være sånn.

Endret av duftlys
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...