Gå til innhold

Hvilken katt er den rette for oss?

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet

Hei,

Jeg og mannen har hatt en heftig diskusjon ang. husdyr i heimen. Jeg vil ha hund og han vil ha katt.. Vi har blitt enige om å anskaffe oss en katt, en jeg har lyst på. Derfor spør jeg dere der ute, hvilke katter synes dere er fine? Katter er jo supersøte når de er små, jeg vil ha en som også er søt når den er voksen. Synes mange katter blir skikkelig ekle når de blir «voksne» om det er låv å si… Hehe! Og nei, jeg vil ikke ha slike katter til 20 000 kroner som du stiller ut. Heller ei nakenkatter. Tips tas i mot med stor takk J Legg gjerne ved bilde.

katt4.jpg.c67643e180c1ee1604fdda234e44b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en slik holdning bør du ikke ha noe dyr. De lever i 15-20 år og koster mange tusen kr oppover årene å ta vare på med mat og dyrlegeregninger. Hvis du bare vil ha noe søtt, kjøp deg en kosebamse.

Anonymkode: 14569...234

• Liker 10
Gjest Anubiel
Skrevet

Alle katter er supersøte som små. Når der er redde for hva dere får, vil jeg anbefale å overta en voksen katt. Da ser dere hvilken personlighet den har. 

Skrevet

Ekle som voksne?

Kanskje du ikke er moden for å påta deg ansvaret for en levende skapning de neste 15-20 årene??

Katten min ble 23 år! Det er et stort ansvar!

det kommer til rase så foreslår jeg at du drar ned til dyrebeskyttelsen og finner deg en katt som virkelig trenger et hjem

• Liker 7
Skrevet

Du synes katter er ekle når de vokser til? Tror du skal tenke over saken litt til jeg.

• Liker 6
Skrevet

Å kalle eldre/voksne katter ekle, sier ganske mye om deg. Så du bør kanskje ikke skaffe deg husdyr?

Om katter blir stelt og tatt godt vare på, slik de skal, er voksne katter like gode kjæledyr som kattunger.

Anbefaler deg å kanskje prøve å ha en gullfisk først, se om du takler ansvaret. For JA, det er et stort ansvar å skaffe seg et hvilket som helst dyr.

Anonymkode: 732b3...f51

• Liker 4
Skrevet

gullfisk er faktisk mye ansvar. krever et stort akvarie der du må måle pH-en i vannet, gjøre research for å finne ut hvordan den trives osv

Anonymkode: 98577...db4

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gullfisk er faktisk mye ansvar. krever et stort akvarie der du må måle pH-en i vannet, gjøre research for å finne ut hvordan den trives osv

Anonymkode: 98577...db4

Ja, å det var det jeg mente....at kanskje de bør prøve med en gullfisk først, for det er et ansvar det også.

Anonymkode: 732b3...f51

Skrevet

Ekle faktisk... 

Sånn utenom at du ikke virker moden nok til å ha dyr, så syns jeg folk som skaffer seg katt bør adoptere via dyrebeskyttelsen. 

• Liker 2
Skrevet

Du finner en katt hos dyrebeskyttelsen eller hos naboer som har kattunger. Men husk nå på at har du fått katt, vil du ha en katt i ti til femten år. Du kan ikke bare reise på ferie og overlate katten til seg selv, den trenger mat, tak over hodet og ikke minst tilgang til rent vann. 

Dersom det kun er en søt katt du er på jakt etter, så kan et kosedyr anbefales, 

Lykke til. 

Anonymkode: 80477...513

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor får hun så mye hets? Jeg skjønner den negative reaksjonen til andre om hun hadde snakket om hunder, men det her er snakk om en katt og katter er kjendt for å gjøre ingenting.

Skrevet

TS er virkelig ikke helt moden nok til å ha husdyr.

Skrevet

Det kommer helt an på hva du ikke liker med de voksne kattene? Ikke så lett å komme med tips om man ikke vet hva dere liker, samt hva dere kan tilby katten. :)

Gjest bruker83924
Skrevet

Enig med de andre som har svart. Du virker ikke moden nok til å ha dyr. Hvis du skal skaffe deg katt bør du adoptere i dyrebeskyttelsen, er så mange voksne katter som trenger et hjem.

Anbefaler deg også å lese deg litt opp på hvordan det er å ha dyr. Det er ikke bruk og kast, men levende vesner som blir knyttet til deg. I tillegg lever,  i hvert fall kan de, katter til de er 15-20. Min ble 21.

Skrevet
18 minutter siden, imawesome skrev:

Hvorfor får hun så mye hets? Jeg skjønner den negative reaksjonen til andre om hun hadde snakket om hunder, men det her er snakk om en katt og katter er kjendt for å gjøre ingenting.

Så det du sier er at katter har lavere verdi enn hunder? For noe tull.

• Liker 2
Skrevet

1 time siden, Brimi skrev:

Så det du sier er at katter har lavere verdi enn hunder? For noe tull.

Det er ikke det jeg sier. Jeg bare sier at jeg hadde reagert mer om hun hadde valgt en hunderase etter utseende som er faktisk mye værre å gjøre ettersom man må lese seg opp på hver enkelt hunderase, og det er ikke alle hunderaser som alle passer å ha. En katt uansett utseende har generell væremåte som f.eks ut og gjøre fra seg, jakt, spise mat og sove i overkant mye. En hund er annerledes på så mange måter. Jeg nevnte ingenting om verdi her.

Skrevet (endret)
1 time siden, imawesome skrev:

Det er ikke det jeg sier. Jeg bare sier at jeg hadde reagert mer om hun hadde valgt en hunderase etter utseende som er faktisk mye værre å gjøre ettersom man må lese seg opp på hver enkelt hunderase, og det er ikke alle hunderaser som alle passer å ha. En katt uansett utseende har generell væremåte som f.eks ut og gjøre fra seg, jakt, spise mat og sove i overkant mye. En hund er annerledes på så mange måter. Jeg nevnte ingenting om verdi her.

Der tar du grundig feil. Katteraser er like forskjellige som det hunderaser er. Kan du utdype hvorfor hunder er annerledes på så mange måter? 

Endret av Brimi
  • Liker 2
Skrevet

Er enig med deg, katter er ekle. .ville ikke skaffet meg en.  

Anonymkode: 33149...111

Skrevet

Dere må først finne ut om dere ønsker en aktiv rase, lang eller kort håret og hvor sosial den bør være. Deretter tar dere rasevelgeren på animal planet sine sider, og googler bilder av de kattene dere får opp som resultat. Skulle gjerne lagt ved link, men er så knotete på mobil.

Anonymkode: df207...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...