Gå til innhold

Dokumentasjon på termindato - hva mener NAV her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte for ett år siden og fikk det i retur da jeg sendte kopi av helsekortet.

Anonymkode: 7de5e...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på hvilke opplysninger som står på helsekortet da, ikke alt de på nav trenger å vite. Jeg fikk bekreftelse fra jordmor på 28 ukerskontrollen.

Anonymkode: 226aa...62c

• Liker 2
Skrevet

Jeg ba legen skrive terminbekreftelse til meg da jeg var på den første kontrollen etter uke-et-eller-annet (sikkert 26 som flere andre skriver). Fristen til NAV er vel 6-8 uker før permisjon eller noe, så man har jo god tid :)

Skrevet

Har ingen interesse av å dele personlige opplysninger rundt svangerskapet med nav, så her blir det eget skriv. 

Anonymkode: 8242b...70e

Skrevet

Bare pass på at du har passert uke 26, for NAV er ganske firkantet på dette. Både min jordmor og lege vare enige om at jeg hadde kommet til 27+2 da terminbekreftelsen ble skrevet, men NAV hadde sin egen måte å regne ut termindato på, så jeg fikk tilbakemelding om at jeg måtte sende ny bekreftelse. 

Anonymkode: 6728d...e34

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare pass på at du har passert uke 26, for NAV er ganske firkantet på dette. Både min jordmor og lege vare enige om at jeg hadde kommet til 27+2 da terminbekreftelsen ble skrevet, men NAV hadde sin egen måte å regne ut termindato på, så jeg fikk tilbakemelding om at jeg måtte sende ny bekreftelse. 

Anonymkode: 6728d...e34

Hææææ? NAV sitter vel ikke å overprøver lege og jordmor på når du har termin?? Er det mulig?? Hvorfor regner de på det i det hele tatt?? De skal ta skriver fra helsepersonell som god fisk! Hva blir det neste? "Tja, legen sier du har kreft, men vi på NAV tror bare det er spysyken, så du får ikke mer sykemelding." :sarkasme:

Anonymkode: 61b46...997

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hææææ? NAV sitter vel ikke å overprøver lege og jordmor på når du har termin?? Er det mulig?? Hvorfor regner de på det i det hele tatt?? De skal ta skriver fra helsepersonell som god fisk! Hva blir det neste? "Tja, legen sier du har kreft, men vi på NAV tror bare det er spysyken, så du får ikke mer sykemelding." :sarkasme:

Ikke på når termin var, men hvilken uke hun var i i forhold til termin :) 

Min jordmor brukte en annen regnemetode enn legen f.eks, så mulig NAV her har gjort noe ala det sammen. Uansett ganske firkantet av NAV og unødvendig. 

Anonymkode: 8e2b8...128

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo faktisk. Min lege har sykemeldt meg 100% pga magesår og kraftig bekkenløsning. Fikk brev fra nav at de oppfattet meg ikke som syk nok. De stoppet sykepengene mine, får dem igjen hvis jeg begynner å jobbe igjen. Har man ikke magesår fra før så får en det hvertfall i kontakt med nav....

Anonymkode: 8242b...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...