AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Hei! Hva mener NAV med at man trenger å legge ved dokumentasjon av termindato? Holder det å sende med kopi av det grønne helsekortet? Og de vil ha fastsatt termindato etter uke 27. Altså, termindato fikk jeg jo etter ordinær ul. Datoen står på helsekortet mitt. Noen som vet? Anonymkode: e57a4...685
Havmus Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Dokumentasjon fra jordmor/lege med termindatoen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Det er et helt enkelt ark du får av JM eller lege hvor det står noe sånt som at Thea Theasen er gravid med bekreftet termin XX/XX - og underskrift. Anonymkode: bddcc...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 3 minutter siden, Havmus skrev: Dokumentasjon fra jordmor/lege med termindatoen. Leste du egentlig HI? Jeg lurer på hva slags dokumentasjon de er ute etter. Er det kopi sv helsekort, eller må jeg bestille legetime for å be legen skrive et skriv til NAV der hun bekrefter termindatoen som står på helsekortet? ts Anonymkode: e57a4...685
lille_frosk Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du egentlig HI? Jeg lurer på hva slags dokumentasjon de er ute etter. Er det kopi sv helsekort, eller må jeg bestille legetime for å be legen skrive et skriv til NAV der hun bekrefter termindatoen som står på helsekortet? ts Anonymkode: e57a4...685 Det står jo i de to andre svarene du har fått ... Det er en bekreftelse du får på et A4-ark fra enten lege eller jordmor - etter fullgåtte 26 uker. Endret 2. februar 2016 av lille_frosk 4
FantasDick Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Jeg ringte legekontotet og sa jeg trengte en terminbekreftelse og så la de klart en jeg kunne stikke innom å hente en dag det passet. Jordmor kan også skrive en slik bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Har ikke legekontoret ditt app? Bare skrive hva man vil ha og hente i skranke. Anonymkode: d75ba...4c6
Havmus Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Leste du egentlig HI? Jeg lurer på hva slags dokumentasjon de er ute etter. Er det kopi sv helsekort, eller må jeg bestille legetime for å be legen skrive et skriv til NAV der hun bekrefter termindatoen som står på helsekortet? ts Anonymkode: e57a4...685 Ja jeg leste. Du må be om å få jordmor/lege til å skrive et dokument til deg med bekreftelse på termin og det skal ha jordmors/leges signatur. Altså et individuelt dokument. Uten andre helseopplysninger enn termindato. Man har nå uansett jevnlig kontroll så hvorfor ikke be om å få det til en ordinær kontroll? 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Datoen ble korrigert på helsekortet, jeg tok kopi av dette og NAV godtok det. Anonymkode: eeae5...df3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Du trenger ikke eget skriv, men kan sende kopi av helsekortet så lenge termin dato er synlig (ikke dårlig håndskrift f.eks) og du har vært til kontroll etter uke 26 Anonymkode: 8e2b8...128
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 11 minutter siden, Havmus skrev: Ja jeg leste. Du må be om å få jordmor/lege til å skrive et dokument til deg med bekreftelse på termin og det skal ha jordmors/leges signatur. Altså et individuelt dokument. Uten andre helseopplysninger enn termindato. Man har nå uansett jevnlig kontroll så hvorfor ikke be om å få det til en ordinær kontroll? Kopi av helsekortet er tilstrekkelig, med termindato og kontroll dato etter uke 26. Anonymkode: 8e2b8...128
KatteLatte Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Venninner av meg har sendt kopi av helsekortet, det har gått helt fint. De tok bilde av det med mobilen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 3 minutter siden, lille_frosk skrev: Det står jo i de to andre svarene du har fått ... Det er en bekreftelse du får på et A4-ark fra enten lege eller jordmor - etter fullgåtte 26 uker. Svar nummer to kom mens jeg skrev 😊 Ok, da holder altså ikke kopi av helsekort, så jeg må bestille time hos lege/jordmor for å få bekreftelse. Takk 😊 Ts Anonymkode: e57a4...685
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 43 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg ringte legekontotet og sa jeg trengte en terminbekreftelse og så la de klart en jeg kunne stikke innom å hente en dag det passet. Jordmor kan også skrive en slik bekreftelse. Takk for tipset! 😊 Ts Anonymkode: e57a4...685
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 42 minutter siden, Havmus skrev: Ja jeg leste. Du må be om å få jordmor/lege til å skrive et dokument til deg med bekreftelse på termin og det skal ha jordmors/leges signatur. Altså et individuelt dokument. Uten andre helseopplysninger enn termindato. Man har nå uansett jevnlig kontroll så hvorfor ikke be om å få det til en ordinær kontroll? Jeg tenkte jeg skulle søke denne uken, men da får jeg bare utsette. Har time hos lege ca 1 gang per mnd, men har akkurat vært der. Får bare dobbeltsjekke fristen til NAV. Takk 😊 Ts Anonymkode: e57a4...685
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Jeg la bare ved kopi av helsekortet... Anonymkode: 1817f...0bb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svar nummer to kom mens jeg skrev 😊 Ok, da holder altså ikke kopi av helsekort, så jeg må bestille time hos lege/jordmor for å få bekreftelse. Takk 😊 Ts Anonymkode: e57a4...685 Hei TS, som sagt holder kopi av helsekortet veldig enkelt og greit å sende inn. Du trenger ikke egen bekreftelse. Anonymkode: 8e2b8...128
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei TS, som sagt holder kopi av helsekortet veldig enkelt og greit å sende inn. Du trenger ikke egen bekreftelse. Anonymkode: 8e2b8...128 Hei! Takk, det hadde jo vært enkelt og greit! Men hvordan vet de at legen har signert etter uke 27 da? 😊ts Anonymkode: e57a4...685
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Takk, det hadde jo vært enkelt og greit! Men hvordan vet de at legen har signert etter uke 27 da? 😊ts Anonymkode: e57a4...685 På helsekortet så skriver vel legen/jm hver gang du har vært på kontroll, og der står det dato/uke el. så nav foreldrepenger på facebook sa at kopi av helsekortet med termindato samt kontroll etter uke 26 holder Anonymkode: 5787d...841
toneeee_ Skrevet 2. februar 2016 #20 Skrevet 2. februar 2016 Man kan nok alltids møte på saksbehandlere som er litt A4, og regelen er at det skal være et eget dokument datert en gang fra uke 26, med termindato. Enten fra JM eller lege Jeg går i allefall for det, så slipper jeg risikoen for flere runder med NAV. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå