AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Hei! ☀️☺️ Jeg og samboeren har planlagt ferietur til Spania (Puerto Rico) i juli. Vi har gledet oss lenge til denne turen, MEN nå begynner familiemedlemmer av han og si at det ikke er trygt? De mener terrorfaren er så stor og at Spania er like utsatt som Hellas og Tyrkia (?) Jeg personlig vil jo selvfølgelig reise en plass jeg føler meg trygg på, ikke gå rundt og være redd for hva som kan skje... Jeg har mange venner og kjenninger som ikke drar til nettopp "Syden" pga dette. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 54336...404
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Jeg ville aldri dratt dit, men det er fordi jeg ikke vil til Kanari, ikke fordi jeg ikke ser på det som trygt. Bare dra, ser ikke at "Syden" er noe mer terrorutsatt enn resten av verden. SÅnn som vi holder på med våre onnskreninger av asyl regnene ville jeg ehller trodd det skulle skje noe her. Anonymkode: 8658c...7b9 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Spania er trygt, Hellas er trygt og Tyrkia er trygt. I det store og det hele er det også rasjonelt sett omtrent like trygt å dra på ferie til Tunisia og Egypt som å kjøre bil i Norge, men det er vanskelig å overbevise seg selv om det emosjonelt, så jeg ville ikke dratt til de to landene. Anonymkode: c97b3...247 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Spania er nok ganske trygt, spesiellt kanariøyene. Så reis og kos dere. Terror kan skje når som helst og hvor som helst, uansett. Men man kan ikke la det styre livet. Man kan ikke slutte å leve kun fordi noe kanskje skal kunne skje... Jeg hadde aldri reist til Tyrkia da, siden det er såpass nært Syria. Hadde heller ikke reist til Marokko, Tunisia, eller Egypt. Anonymkode: 0d285...504 3
Gjest Linaria Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Som flere har sagt hadde jeg ikke reist dit selv, men absolutt ikke pga terrorfare. Jeg skjønner at folk er redde for terror fordi det høres skummelt ut, men det er helt sinnsykt usannsynlig å oppleve og i hvert fall å dø i et terrorangrep. Det er en million hverdagslige ting som er mye, mye mer sannsynlig, og likevel er det terror vi bekymrer oss for. Det er rart. Spania er helt trygt, men da de samme forhåndsreglene som man alltid bør ta når man reiser.
Monky6 Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Var der i november, gikk fint, og reiser ned igjen i helga. GranCan er trygt.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Jeg skjønner terror er skummelt, men folk kan da virkelig ikke gå rundt og være redd for alt mellom himmel og jord fordi det er en mulighet for at noe kan skje og la dette hindre dem i å gjøre ting de egentlig vil. Lev livet og slutt å være så utrolig redde for alt, spesielt terror. Det er større sannsynlighet å dø av naturkatastrofer enn terror vel?
Gjest MadameDeRosa Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Tviler sterkt på at noe sånt vil skje på Gran Canaria av alle steder i verden. Reis og kos deg.
bailey Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Jeg hadde ikke nølt med å dratt dit.Dra på ferie og kos dere
prt90 Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! ☀️☺️ Jeg og samboeren har planlagt ferietur til Spania (Puerto Rico) i juli. Vi har gledet oss lenge til denne turen, MEN nå begynner familiemedlemmer av han og si at det ikke er trygt? De mener terrorfaren er så stor og at Spania er like utsatt som Hellas og Tyrkia (?) Jeg personlig vil jo selvfølgelig reise en plass jeg føler meg trygg på, ikke gå rundt og være redd for hva som kan skje... Jeg har mange venner og kjenninger som ikke drar til nettopp "Syden" pga dette. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 54336...404 Hadde aldri dratt dit, men det er fordi det er dårlig strand, lav standard på hotellene, alle snakker norsk, frisøren heter Bjørg, alle kjører 30 km under fartsgrensen og stedet er fult av norske pensjonister. Terrormessig er det like trygt som Norge. Perfekt sted om du er litt engstelig av deg! 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Tror det er større sjanse for terror her i Norge, enn på denne spanske øyen. Anonymkode: bca69...63e 1
RC Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 Disse familiemedlemmene som sier det er utrygt er kanskje slike som ikke reiser så mye selv. Når man reiser lite og følger slavisk med på nyhetene, så får man inntrykk av at hele verden er i krig for øyeblikket og at ingen steder er trygge. Dette er veldig, veldig langt fra sannheten. Som mange ovenfor her sier så er sikkert Gran Canaria en av de tryggeste stedene man kan dra nå, og sikkert mye tryggere fra terrortrusler enn Norge uansett er for tiden. Så dra med god samvittighet og kos dere i varmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå