AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg gir til UNICEF med mobile hver måned, og får en sms der det står hva pengene går til denne mnd etc. Og så står det også hvordan man avslutter abonnementet/å støtte dem: "Avslutte? Send "stopp liv" til 2040". Altså... er det bare meg, eller er det litt groteskt / utspekulert å gjøre det sånn at man må sende "stopp liv", som om det at du ikke gir gjør at du dreper noen. Det skal jo være frivillig. Misforstå meg rett, jeg gir fortsatt, men så på SMSen og kom til å tenke på dette Anonymkode: 4f027...233 1
Gjest Sobril Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Ja, tenker umiddelbart at denne er nøye gjennomtenkt. Det er jo ikke mange som har hjerte til å stoppe liv."Stopp unicef" kunne det for eksempel stått. Lurt men utspekulert...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Grotesk måte å "bruke" folks psyke på. Anonymkode: 4891f...1be 4
EvaLena Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Klart den teksten er gjennomtenkt. Jeg opplevde for mange år siden av Landsforeningen for krybbedød ringte meg når min førstefødte var ca 2 uker gammel. Skremte jo vettet av meg og jeg tør vedde en hel banan på at det ikke var tilfeldig at de ringte meg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: Klart den teksten er gjennomtenkt. Jeg opplevde for mange år siden av Landsforeningen for krybbedød ringte meg når min førstefødte var ca 2 uker gammel. Skremte jo vettet av meg og jeg tør vedde en hel banan på at det ikke var tilfeldig at de ringte meg. Hvor hadde de fått telefonnummeret ditt fra, og hvordan visste de at du nettopp hadde født? Hvordan jobber den foreningen, egentlig kan ikke jeg la være å spørre om! Anonymkode: 4891f...1be
Silfen Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor hadde de fått telefonnummeret ditt fra, og hvordan visste de at du nettopp hadde født? Hvordan jobber den foreningen, egentlig kan ikke jeg la være å spørre om! Anonymkode: 4891f...1be Fordi de kjøper/kjøpte lister av bokklubber o.l. der man registrerte seg som gravid, 2
RompeRusk Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Groteskt. De kunne lett valgt Hva som helst annet. 2
EvaLena Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor hadde de fått telefonnummeret ditt fra, og hvordan visste de at du nettopp hadde født? Hvordan jobber den foreningen, egentlig kan ikke jeg la være å spørre om! Anonymkode: 4891f...1be Fødselsannonse i avisen hvor navnet til oss foreldre står. Er ikke vanskelig å finne tlf nummer da. Var ei venninne av meg som opplevde det samme, så at de iallefall gjorde sånt for mange år siden er jeg ikke i tvil om engang. Dette ble fsktisk tatt opp på TV for mange år siden også.
Gjest Emera Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Nei fysj! Den var på grensen, altså. Jeg støttet Norsk Luftambulanse inntil for noen år siden. Så fikk jeg mye dårligere økonomi en stund og kunne ikke ta meg råd lenger. Sånn er det bare noen ganger, selv i rike Norge. Det var ikke noe problem, det ble selvsagt greit mottatt. Men hva om det måtte en sms til med "la omkomme" eller noe sånt? Spekulativt!
JC9 Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Nå fikk jeg ingen ønske om å støtte Unisef heretter. Lite greit.
marleneK92 Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 (endret) Den 2.2.2016 at 13.01, Sobril skrev: Ja, tenker umiddelbart at denne er nøye gjennomtenkt. Det er jo ikke mange som har hjerte til å stoppe liv."Stopp unicef" kunne det for eksempel stått. Lurt men utspekulert... Tenker det samme. Den er nok nøye gjennomtenkt for å kunne gi dem som ønsker å avslutte abonnementet dårlig samvittighet.Ett virkemiddel som definitivt fungerer (på å skape dårlig samvittighet.) Endret 4. februar 2016 av marleneK92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå