Suzy Skrevet 13. oktober 2004 #1 Skrevet 13. oktober 2004 Ja nå sier hun hva hun mener om saken... og jeg syns hun er tøff jeg Lene Bergersen svarer i brev til Dagbladet
Dawn Skrevet 13. oktober 2004 #2 Skrevet 13. oktober 2004 Sprekt gjort ja Nå er det jo ikke psykiske problemer hun forsøkte å løse, men et problem med lav selvtillit/selvbilde. Må bare si at det er latterlig når SV-jenta stiller opp og uttaler seg, hun har ikke utseende til å forstå problemer slike som Lene opplever. Unner henne (og alle de andre som får en bedre hverdag pga operasjonen) å føle hvordan det er å ha det bra med seg selv! Heia Lene!
Aida Skrevet 13. oktober 2004 #4 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg synes det er helt jævlig at helt normale mennesker som henne bruker kniv i ansiktet for å se bedre ut.
Dawn Skrevet 13. oktober 2004 #5 Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor det? Det var tydeligvis et stort problem for henne og dette var noe hun virkelig ønsket. Hun er dessuten ingen ungjente. Da ser jeg ikke problemet... Jeg har også ting ved utseendet mitt jeg er misfornøyd med, men selvtilliten min blir ikke ødelagt av det. Derfor vil ikke jeg operere.
Aida Skrevet 13. oktober 2004 #6 Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor det? Det var tydeligvis et stort problem for henne og dette var noe hun virkelig ønsket. Hun er dessuten ingen ungjente. Da ser jeg ikke problemet... Jeg har også ting ved utseendet mitt jeg er misfornøyd med, men selvtilliten min blir ikke ødelagt av det. Derfor vil ikke jeg operere. Jeg er tydeligvis en av de få i dag som synes det er helt forjævlig drastisk å operere vekk sine egne trekk. Jeg tenker blant annet på andre mennesker, på likt "nivå" med henne utseendemessig sett - hva slags signal er vel ikke dette til dem? Forøvrig hadde mange av dem kommet utrolig langt på vei med ny frisyre, riktig lagt sminke, og ny garderobe.
Dawn Skrevet 13. oktober 2004 #7 Skrevet 13. oktober 2004 Forøvrig hadde mange av dem kommet utrolig langt på vei med ny frisyre' date=' riktig lagt sminke, og ny garderobe.[/quote'] Veldig sant
Celeste Skrevet 13. oktober 2004 #8 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er tydeligvis en av de få i dag som synes det er helt forjævlig drastisk å operere vekk sine egne trekk. Jeg tenker blant annet på andre mennesker, på likt "nivå" med henne utseendemessig sett - hva slags signal er vel ikke dette til dem? Forøvrig hadde mange av dem kommet utrolig langt på vei med ny frisyre, riktig lagt sminke, og ny garderobe. Antakelig er det vanskelig for utenforstående som ikke har slike problemer med utseende å sette oss inn i situasjonen til folk som har det, og det er derfor kanskje litt dumt å dømme...
Aida Skrevet 13. oktober 2004 #9 Skrevet 13. oktober 2004 Antakelig er det vanskelig for utenforstående som ikke har slike problemer med utseende å sette oss inn i situasjonen til folk som har det' date=' og det er derfor kanskje litt dumt å dømme...[/quote'] Jeg synes uansett det er for drøyt.
Celeste Skrevet 13. oktober 2004 #10 Skrevet 13. oktober 2004 Ja for deg. Men ikke for henne. Og hun er jo strålende fornøyd i dag, så kanskje det for henne var rett... Kanskje...
Gjest Kari N Skrevet 13. oktober 2004 #11 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er tydeligvis en av de få i dag som synes det er helt forjævlig drastisk å operere vekk sine egne trekk. Jeg tenker blant annet på andre mennesker, på likt "nivå" med henne utseendemessig sett - hva slags signal er vel ikke dette til dem? Forøvrig hadde mange av dem kommet utrolig langt på vei med ny frisyre, riktig lagt sminke, og ny garderobe. Da er jeg også en av de få. Er også enig med deg at jeg tror mange av de kunne ha fått mye forandring bare på forandring av frisyre, sminke og klesvalg. Synes Ingrid Bjørnov sine to bilder sa mye jeg.. Tror å bruke kniven for å rette på selvtilliten er å gripe fatt i problemet i feil ende. Det minner meg om de som er overvektige skal slanke seg på et eller annet mirakelprodukt som skal gjøre de slanke i en fei. Det mest idiotiske jeg hører i denne debatten er at folk ikke kan få uttale seg eller ha en mening om dette. Er man stygg og synes dette er uetisk eller uforsvarlig, så er man misunnelig. Er man pen og synes det samme, så kan man ikke forstå hvordan andre mennesker har det.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #12 Skrevet 13. oktober 2004 Hvis hennes utseende er for ille til å leve med, såpass at hun trenger operasjon for å takle hverdagen, da burde hun vel også innse at genene hennes ikke er materiale for reproduksjon og ta konsekvensene av det? Litt sånn satt på spissen.. VesleBråka
Timian Skrevet 14. oktober 2004 #13 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er også blant de som virkelig er imot å skjære og fikse på ansiktet! Jeg er forøvrig ingen tilhenger av silikon heller! Derimot har jeg forståelse for de som fjerner en del av brystene eller gjennomfører andre inngrep av helsemessige årsaker! Jeg kan også forstå de som ønsker seg "sine egne" bryster tilbake etter å ha fjernet brystene pga. kreft! Men å forandre på sine ansiktstrekk og på en så drastisk måte synes jeg blir helt galt! Men det er nå min sak.. Det jeg reagerer mest på er at det blir laget et elendig amerikansk-inspirert program av det og at dette får så mye oppmerksomhet i media og andre steder! Jeg tror ikke vi skal være så naive at vi kan sitte og tro at dette ikke vil påvirke ganske mange flere til å ønske seg og dessuten gjennomføre endringer på kroppen/ansiktet! DET mener jeg er galt! Noen har kanskje psykiske problemer som blir bedre etter slike inngrep, men jeg TROR det er mindretallet!!
Gjest 1111 Skrevet 14. oktober 2004 #14 Skrevet 14. oktober 2004 Veslebråka: hvem har sagt at de "mindre pene" får unger som er "mindre pene" de og? har mange eksempler på at det kan bli vakre unger utav et dårlig utgangspunkt, for å sette det på spissen. Og når det gjelder sånne operasjoner så syns jeg ikke at vi skal være for raske til å dømme. jeg kan godt forstå at en som sliter med utseendet i hverdagen kan gå så drastisk til verk.
_havets datter_ Skrevet 14. oktober 2004 #15 Skrevet 14. oktober 2004 alle mennesker har et valg, og om noen mennesker velger å ta slike operasjoner, så er det deres valg! synes ikke at man skal rakke ned på mennesker som velger å la seg opereres. jeg har selv tatt en operasjon, og det kommer jeg aldri til å angre på. alle mennesker tar ulike valg her i livet, og det bør respekteres.
kjellebassen Skrevet 15. oktober 2004 #16 Skrevet 15. oktober 2004 Det jeg kjønner minst er at faktisk så mange mennesker BRYR SEG om at en fullstendig ukjent person lar seg operere for å se bedre ut og øke selvfølelsen. Det er tross alt snakk om voksne, ja faktisk godt voksne mennesker som lar seg operere, ikke 16 år gamle jenter.
Gjest minority2 Skrevet 15. oktober 2004 #17 Skrevet 15. oktober 2004 nei, som medlem av dette samfunnet er det viktig at vi bryr oss om hva andre gjør, og særlig hva de gjør på tv fordi tv har stor makt. det motsatte ville blitt et likegyldig samfunn der alt er ok. å diskutere det vi ser på tv må vel kunne sies å være et mnimum av interesse for hverandre,
Gjest Turi Skrevet 15. oktober 2004 #18 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg syns ikke det nødvendigvis er feil å operere trekk. Men jeg syns det er helt feil å gjøre det på TVNorges ekstrem forvandling. Hvorfor? 1. De ender opp med å operere ting de egentlig ikke var plaget med. Ta Lene f.eks. Hun sier "På grunn av mine tunge øyne har jeg alltid sett sliten og trett ut og mye eldre enn min 30 år". Hun endte opp med denne listen: * panneløft * øyeløft * nesen er smalnet og kortet * fett i leppene (med fett fra hennes egen mage) * fettsuging av haken * lagt inn hakeimplantat * bleket tennene/nye fyllinger * hair extention Jeg kan forstå at tunge øyne er plagsomt. Hvorfor det medfører at noen legger inn hakeimplantat, skjønner jeg ikke, og jeg er rimelig overbevist om at det ikke ville blitt gjort dersom hun hadde gått til en kirurg uten TVNorges hjelp. 2. Det koster dem ikke noe. Jeg syns at om man skal gjøre noe så voldsomt som å operere egne trekk, skal det koste litt. Det skal svi litt. Man skal være villig til å ofre så mye at man kan betale en dyr operasjon. Joda, jeg er enig i at det er veldig dyrt, og at det for noen dermed blir helt ugjennomførbart. Og det er synd. Men det er ikke noen god løsning å gå til en TV-kanal og få det gratis mot å brette seg ut, syns jeg. 3. De får uendelig kort tid på seg. "Det tok kun 14 dager fra jeg sendte søknaden til jeg ble operert så jeg rakk ikke å grue meg, sier Lene." Selv om jeg ikke tviler på at Lene hadde tenkt gjennom det på forhånd, er dette kort tid. En ting er å ønske seg noe, og å sende inn en søknad man regner med å ikke få gjennom. En annen ting å faktisk skulle operere seg. Lene fikk altså under 2 uker på seg til å vurdere om hun også ville ha hakeimplantat m.v. Hvor lett er det å si nei, når en kirurg sier "du blir myyye penere da", og TVNorge står og heier i bakgrunnen? 4. TVNorge tjener på at folk forandrer mest mulig. Når det gjelder "the Swan", er det et enda mer kvalmende konsept. Her skal altså jenter som aldri har vært i nærheten av å bli ballets dronning, som alltid har følt seg grå og triste og stygge, i t i l l e g g til å opereres til det ugjenkjennelige, konkurrere med hverandre om hvem som er vakrest til slutt??? Det holder atlså ikke å bli penere, man skal også bli penere enn alle de andre som er blitt penere? Huff Men Lene er tøff som svarer for seg på den måten. Og jeg syns rett og slett ikke hun trengte noen operasjon jeg da...
Piglet Skrevet 15. oktober 2004 #19 Skrevet 15. oktober 2004 Er vel i bunn og grunn egentlig enig med Sissan. Har ingen ting i mot at folk fikser på noe som de er utilfredse med, men forstår ikke hvorfor det skal gjøres på TV. Men det er vel like mye en kritik av konseptet reality tv. Piglet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå