Gå til innhold

Er store forskjeller mellom bher fra Change og Lindex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte skulle prøve å gå over til Change siden jeg har kjøpt mye fra Lindex og andre konkurrenter. Så da lurer jeg på om det er noen som kan fortelle om det er store forskjeller i størrelser og modeller. Tenkte å bestille via nett pga det er litt langt å reise til storbyen for å shoppe. Trenger noen gode tips/råd :-)

Jeg bruker 80c (hos Lindex).

Anonymkode: f0adb...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er en C, vil du gå opp i størrelse. Det er litt vanskelig å gi en konkret størrelse uten å bli målt, men jeg vil tippe kanskje du blir D eller DD.

Om du sender meg målene dine kan jeg si hvilken størrelse du treffer på :)

Skrevet
Den 2. februar 2016 at 11.52, Tibbie skrev:

Når du er en C, vil du gå opp i størrelse. Det er litt vanskelig å gi en konkret størrelse uten å bli målt, men jeg vil tippe kanskje du blir D eller DD.

Om du sender meg målene dine kan jeg si hvilken størrelse du treffer på :)

Nå målte jeg de jeg fikk var: under 104 cm og løsere ovenpå 111 cm. :-)

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå målte jeg de jeg fikk var: under 104 cm og løsere ovenpå 111 cm. :-)

Med en differanse på sju, får du treff på B (4,5-7,5) og en svak C (7-10) :) 

Gå for 95C. Blir den for stor i cupen, så får du byttet den :)

Endret av Tibbie
Skrevet

Hvis hun bruker 80 c hos lindex, så vil vel 95 c bli for stort hos change?

De aller fleste erfarer at de går ned i omkrets og opp i cup hos change.

• Liker 1
Skrevet

Hei,

Jeg har akkurat vært innom Change selv. Er en stund siden sist jeg ble målt der, og ikke minst handlet der. 

Bruker 70C hos Lindex, HM og Cubus. Ble målt til 70DD og/eller 65E igår. Har forøvrig en bh fra Lise Charmel i strl. 65E som er for stor i cupen.

Tilbake til poenget, jeg prøvde utallige bher hos Change, uten å finne noen som passet. Alt har padding, push up og /eller slik en tantecup (fullshaper). Trasket over i Lindex og ente opp med en spileløs variant med blonder i 70C som satt som et skudd. Her trodde jeg at jeg skulle ende opp med Change bher som er "hakket bedre" bher som "sitter som de skal", men så lenge jeg finner bher i kjedebutikkene i 70 i omkrets, og uten masse ræl i, så føles det ganske riktig ut. 

Dette var kanskje ikke spesielt til hjelp, men ... 

Skrevet
Den 3.2.2016 at 22.03, Susa skrev:

Hvis hun bruker 80 c hos lindex, så vil vel 95 c bli for stort hos change?

De aller fleste erfarer at de går ned i omkrets og opp i cup hos change.

Omkrets skal jo ikke variere noe spesielt fra Change og andre steder. En cm er en cm, liksom :P

Jeg synes også det høres mye ut å gå fra 80 til 95, men her har TS enten sendt feil mål eller så bruker hun altfor trang BH fra Lindex :) 104 cm kan umulig treffe en omkrets på ca 80 cm.

Skrevet

Hei. 

Jeg jobber på change og har ett målebånd fra butikken her. Om du har målt riktig  (stramt rett under bysten og "løst" over det bredeste punktet på brystene) skal du havne på 90/95 c som hun over meg sa. Litt rart at 80C passer fra Lindex, men jeg kjenner ikke til modellene deres.

Anonymkode: 75f2e...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...