Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Heisann. Hva liker du og se/lese i en blogg? Gi meg noen tips. Og ja, skrive innlegg som i dikt, er noe jeg prøver meg på, med eller uten det helt store hellet. Hva mener du? Konstruktive svar er ønskelig. Baksnakking ønskes ikke.
Gjest FarDareisMai Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Interessante innlegg som er velskrevne og reflekterte. Selv innlegg om Louis Vuitton, mote og fotball (som vanligvis interesserer meg langt inn der sola sjelden skinner) kan bli interessante hvis det er godt skrevet. Og omvendt, hvis man ikke skriver godt, ignorerer grammatikk eller skriver uklart, selv om interessante temaer, kan miste meg som leser. De bloggerne som skriver om egne helseproblemer, men som bare syter hele tiden, blir jeg lei av. Nå er ikke alle dager gode, men helseblogger er en vanskelig balansegang mellom hverdagsliv på godt og vondt og informasjon, samt at man kan skrive om sykdom uten at man blir sykdommen. Gode bilder. At bloggen har et tiltalende og godt design, samt at den er brukervennlig for leseren.
Fredsmegleren Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 En ny vinkling på samfunnsaktuelle temaer fanger som regel en god del lesere 1
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 2 timer siden, FarDareisMai skrev: Interessante innlegg som er velskrevne og reflekterte. Selv innlegg om Louis Vuitton, mote og fotball (som vanligvis interesserer meg langt inn der sola sjelden skinner) kan bli interessante hvis det er godt skrevet. Og omvendt, hvis man ikke skriver godt, ignorerer grammatikk eller skriver uklart, selv om interessante temaer, kan miste meg som leser. De bloggerne som skriver om egne helseproblemer, men som bare syter hele tiden, blir jeg lei av. Nå er ikke alle dager gode, men helseblogger er en vanskelig balansegang mellom hverdagsliv på godt og vondt og informasjon, samt at man kan skrive om sykdom uten at man blir sykdommen. Gode bilder. At bloggen har et tiltalende og godt design, samt at den er brukervennlig for leseren. Takk for svar. Vel ja , er det 3 ting jeg aldri kommer til og blogge om så er det den 2 setningen. Klage innlegg, kan vel heller sies slik, at det er øyet som ser, spør noen meg. For mange helse innlegg, kan faktisk hjelpe andre i tøffe situasjoner. Bilder er flott, der er jeg helt enig.
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 2 timer siden, Fredsmegleren skrev: En ny vinkling på samfunnsaktuelle temaer fanger som regel en god del lesere Ja, men når det skal sies, så kan man der balansere på en syltynn tråd. Så der er faren for og falle , kort.
Honey Dew Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Jeg liker veldig godt hverdagsblogger. Leser heller små blogger enn store fordi en da lettere finner de fine perlene.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Skriv om noe du har kunnskap om eller noe du brenner for. Ikke skriv bare for å skrive. Heller 1-3 velskrevne innlegg i uka enn fire dårlige innlegg om dagen. Det viktigste er at du skriver godt og gjør det interessant. For guds skyld, ikke heng deg på de der bloggutfordringene med "dag 1 - bilde av rommet ditt", "dag 2 - noe du gleder deg til" osv. Anonymkode: 54d50...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Jeg savner noen ordentlig gode mote/trendblogger. Det finnes en del utenlandske/svenske, men de tendenserer til å kle seg som om det var nær sommer hele året og det tillater ikke min kropp at jeg gjør Jeg er ikke opptatt av samfunnsaktuelle temaer når jeg leser blogger. Blogger skal være lett lesing, fine bilder (ja takk) så man kan drømme seg bort i det vakre. Blogger kan gjerne være litt personlig, men ikke for privat. Jeg savner Livingdoll, det er det nærmeste jeg har kommet en blogg jeg virkelig koste meg med. Reising, flotte bilder, fargerikt, personlig stil og litt innsikt i det mer private, perfekt kombo for meg. Jeg liker bloggen til hu Harstadberta også. Hu lever, våger, deler, provoserer , prøver og feiler. Det liker jeg! Også liker jeg Wullf, hu har humor og snert Skrive innlegg som dikt? Jeg tror ærlig jeg ville gå fort lei med mindre du faktisk skriver gode dikt og ikke i innleggsform Anonymkode: 45296...9e1
Fredsmegleren Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 20 minutter siden, Minnimud skrev: Ja, men når det skal sies, så kan man der balansere på en syltynn tråd. Så der er faren for og falle , kort. Men dersom du faktisk får det til har du gjort det stort 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Sanne historier fra virkeligheten! Det finnes mer enn nok av idiotiske rosa-bloggere, som handler om sminke, mote og annet tullball! Anonymkode: 2e2df...c78
Million Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Enig med AnonymB 5ec over her. Heller noen få velskrevne innlegg pr uke, enn tomt og intetsigende pjatt fordelt over et par - tre avsnitt "bare for å skrive noe" hver dag. Bilder tatt med et godt speilreflekskamera hever også bloggen. Bilder er alltid interessant og alle liker å se bilder. Jeg leser ikke så ofte blogger, men det hender. Jeg har fått litt mer respekt for Sophie Elise sin blogg, etter at hun viste seg å ikke være den typiske rosabloggeren som bare skrev om siste øyenskyggen, brunkremen og mote-veska. Men jeg leser hennes innlegg kanskje en gang i måneden maks. Ellers titter jeg innom blogger som det linkes til fra f.eks. Nettavisen. Noen ganger er det interiørblogger jeg kikker i, det er alltid interessant å se bildene i slike og få inspirasjon til eget bruk. Andre ganger kan det være at jeg googler rundt blant matblogger for å finne en oppskrift, som f.eks. denne på makaronigrateng med brokkoli og skinke, som jeg fant for et par-tre mnd siden. Har laget mange ulike retter, kaker og middager, etter oppskrifter jeg har funnet i ulike blogger. Blant annet Biff Burgund, fransk gryterett, knallgod! Ellers har jeg også lest noen økonomi-blogger, faktisk, selv om det høres kjedelig ut. Blogger om privatøkonomi altså. Der får du tips om sparing, hva man skal / ikke skal kaste seg inn på, feller man ikke må gå i økonomisk, budsjettforslag og så videre. Har lest litt av Elin Reitan og Kjell Ola Kleiven blant annet. Husker ikke de andre i farten. Jeg leser aldri rene sminke- og moteblogger. Ikke helseblogger heller. Det er vel typiske blogger for likesinnede. Det første som får meg til å gå halvlest vekk fra en blogg og ikke vende tilbake igjen, er dårlig gramatikk og elendig rettskriving. Jeg orker det bare ikke! Skal man skrive blogg og forventer at folk skal like å lese det man ytrer, får man jaggu meg ta seg sammen og bruke et rettstavingsprogram, om man vet man ikke er særlig stø i det på egenhånd! Det er ikke verre enn det, for å få et greit språk stavet riktig. Greit nok med en feil eller to, men ikke når det gjennomsyrer hele bloggen.
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, Honey Dew skrev: Jeg liker veldig godt hverdagsblogger. Leser heller små blogger enn store fordi en da lettere finner de fine perlene. Ja, rosa blogger og der går grensen her. Mammsblogg blir det heller ikke, kun mamma til tre dukker. Hehe. Jeg leter selv etter god blogger som fenger meg med engang. Har en del fotoblogger, som jeg liker.
Gjest FarDareisMai Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, Minnimud skrev: Takk for svar. Vel ja , er det 3 ting jeg aldri kommer til og blogge om så er det den 2 setningen. Klage innlegg, kan vel heller sies slik, at det er øyet som ser, spør noen meg. For mange helse innlegg, kan faktisk hjelpe andre i tøffe situasjoner. Bilder er flott, der er jeg helt enig. Haha, ser for meg et innlegg fra deg om vesker og fotball, med din stil og meninger, det kunne blitt fornøyelig lesning
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 49 minutter siden, Fredsmegleren skrev: Men dersom du faktisk får det til har du gjort det stort Det er sant. Jeg har skrevet ærlig hele tiden. Og har opplevd det, og fått beskyldninger om at det er oppspinn. Må si at måtte noe av det vært oppspinn, da hadde livet mitt vært alt annet en det er nå. Det er der jeg mener at tråden er syltynn. Noen opplever ting i livet, som for andre høres hel usannsynlig ut.
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skriv om noe du har kunnskap om eller noe du brenner for. Ikke skriv bare for å skrive. Heller 1-3 velskrevne innlegg i uka enn fire dårlige innlegg om dagen. Det viktigste er at du skriver godt og gjør det interessant. For guds skyld, ikke heng deg på de der bloggutfordringene med "dag 1 - bilde av rommet ditt", "dag 2 - noe du gleder deg til" osv. Anonymkode: 54d50...5ec Ja, det gjør jeg og. Kan bli noen For dag Det er for st plutselig for jeg et innfall. Må dele, liksom.
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg savner noen ordentlig gode mote/trendblogger. Det finnes en del utenlandske/svenske, men de tendenserer til å kle seg som om det var nær sommer hele året og det tillater ikke min kropp at jeg gjør Jeg er ikke opptatt av samfunnsaktuelle temaer når jeg leser blogger. Blogger skal være lett lesing, fine bilder (ja takk) så man kan drømme seg bort i det vakre. Blogger kan gjerne være litt personlig, men ikke for privat. Jeg savner Livingdoll, det er det nærmeste jeg har kommet en blogg jeg virkelig koste meg med. Reising, flotte bilder, fargerikt, personlig stil og litt innsikt i det mer private, perfekt kombo for meg. Jeg liker bloggen til hu Harstadberta også. Hu lever, våger, deler, provoserer , prøver og feiler. Det liker jeg! Også liker jeg Wullf, hu har humor og snert Skrive innlegg som dikt? Jeg tror ærlig jeg ville gå fort lei med mindre du faktisk skriver gode dikt og ikke i innleggsform Anonymkode: 45296...9e1 Harstad besta? Hvem er det? Ja foto reiser som har vært, skal jeg legge inn. Takk for tips. Var jo på ferie i oktober. Her var mye flotte tips. Alle tillags er det vanskelig og gjøre. Skrivefeil har jeg noen av. Er ikke verdens mester i rettskriving. Men tror det er leselig, selv om jeg snublet innimellom. Jeg er ikke perfekt for alle. Gjør så godt jeg kan 😊😅😰
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 11 timer siden, Million skrev: Enig med AnonymB 5ec over her. Heller noen få velskrevne innlegg pr uke, enn tomt og intetsigende pjatt fordelt over et par - tre avsnitt "bare for å skrive noe" hver dag. Bilder tatt med et godt speilreflekskamera hever også bloggen. Bilder er alltid interessant og alle liker å se bilder. Jeg leser ikke så ofte blogger, men det hender. Jeg har fått litt mer respekt for Sophie Elise sin blogg, etter at hun viste seg å ikke være den typiske rosabloggeren som bare skrev om siste øyenskyggen, brunkremen og mote-veska. Men jeg leser hennes innlegg kanskje en gang i måneden maks. Ellers titter jeg innom blogger som det linkes til fra f.eks. Nettavisen. Noen ganger er det interiørblogger jeg kikker i, det er alltid interessant å se bildene i slike og få inspirasjon til eget bruk. Andre ganger kan det være at jeg googler rundt blant matblogger for å finne en oppskrift, som f.eks. denne på makaronigrateng med brokkoli og skinke, som jeg fant for et par-tre mnd siden. Har laget mange ulike retter, kaker og middager, etter oppskrifter jeg har funnet i ulike blogger. Blant annet Biff Burgund, fransk gryterett, knallgod! Ellers har jeg også lest noen økonomi-blogger, faktisk, selv om det høres kjedelig ut. Blogger om privatøkonomi altså. Der får du tips om sparing, hva man skal / ikke skal kaste seg inn på, feller man ikke må gå i økonomisk, budsjettforslag og så videre. Har lest litt av Elin Reitan og Kjell Ola Kleiven blant annet. Husker ikke de andre i farten. Jeg leser aldri rene sminke- og moteblogger. Ikke helseblogger heller. Det er vel typiske blogger for likesinnede. Det første som får meg til å gå halvlest vekk fra en blogg og ikke vende tilbake igjen, er dårlig gramatikk og elendig rettskriving. Jeg orker det bare ikke! Skal man skrive blogg og forventer at folk skal like å lese det man ytrer, får man jaggu meg ta seg sammen og bruke et rettstavingsprogram, om man vet man ikke er særlig stø i det på egenhånd! Det er ikke verre enn det, for å få et greit språk stavet riktig. Greit nok med en feil eller to, men ikke når det gjennomsyrer hele bloggen. Man kan finne endel gode blogger, som faktisk ikke shouter. Jeg fant en her om dagen, som skrev godt om flyktningene, ble fasinert over hans måte og tenke på. ja jeg innrømmer at jeg er på jakt etter nye blogger og følge. Det er forsvunnet 10 blogger minst fra min gamle lese blogg liste. orker ikke og følge hakk i plata blogger. Godt alle er forskjellige, så samfunnet har noe og snakke om, så lenge det ikke går på latterlig gjøring. Eller være ufin Greit og si sin mening. Endret 3. februar 2016 av Minnimud
Gjest Minnimud Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 10 timer siden, FarDareisMai skrev: Haha, ser for meg et innlegg fra deg om vesker og fotball, med din stil og meninger, det kunne blitt fornøyelig lesning Haha. Fotball,skulle jeg klart meg ganske bra gjennom. Vesker, har jeg ikke verdens beste interesse av. For meg er en veske. En oppbevaring. Jeg kaster på skuldra, når det er mer en 1 ting, når jeg skal noe. Kan hende jeg har fått HAT meldinger fra mote politiet på nakken av et veske innlegg. Hehe Endret 3. februar 2016 av Minnimud
Gjest Minnimud Skrevet 3. februar 2016 #19 Skrevet 3. februar 2016 Der fant jeg helt plutselig en helt ny blogg og følge.. Jeg er ingen ekspert på tegning eller maling, langt fra og fargelegge, men det er GØY. Takk for det tipset, du fikk en ny leser.
Gjest Minnimud Skrevet 3. februar 2016 #20 Skrevet 3. februar 2016 11 timer siden, Fredsmegleren skrev: Men dersom du faktisk får det til har du gjort det stort Haha, Kan ikke bli stor blogger jeg. Har sett hvordan det var, når jeg fikk alt for mye interesse om meg og mitt. Vil ikke i den kategorien igjen. Trives aller best på gulvplanet, blant de som er seg selv fra A til Å.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå