..... Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Er invitert i bryllup, og antrekket er uniform eller galla, men de som ønsker det kan bruke mørk dress eller tilsvarende for damer. Hva innebærer dette i grunn? Jeg hater kjoler, men klarte å finne meg en jeg følte meg vel i, men dette er en kjole som går til knærne, og da kan jeg vel ikke bruke denne??
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=32 Anonymkode: eb6ff...3ff
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Kleskode "mørk dress" innebærer for kvinner at man ikke trenger forsid kjole, men kjolen må dekke knærene. Så har du en knesid kjole vil jeg si du er innafor. Om du er veldig usikker, spør brudeparet. Og husk du kan gå i bunad (det er innafor med gallakleskode) om du har det. Anonymkode: 64308...41d
..... Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2016 Jeg sjekket med brudeparet, og en kunne bruke vanlige penklær, men de som ønsket det kunne bruke galla uten å måtte føle seg overpyntet. Så da satser vi på at min nyinnkjøpte kjole jeg skulle bruke i bryllupet er innafor! Jeg hater kjoler! 🙈 Bunaden min har jeg ikke passet på mange år, så den gidder jeg ikke sy ut.
Poserose Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Vil påstå at det er innafor å bruke dress for damer også
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Hadde jeg fått en invitasjon med en så gammeldags og mannssjåvinistisk kleskode, hadde jeg på trass tatt på meg en mørk dress. Eventuelt en uniform. Anonymkode: a2a17...6c6
Rosa Sitron Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg fått en invitasjon med en så gammeldags og mannssjåvinistisk kleskode, hadde jeg på trass tatt på meg en mørk dress. Eventuelt en uniform. Anonymkode: a2a17...6c6 Hva er galt med den kleskoden? 1
Xavana Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Den 02.02.2016 at 6.27, ..... skrev: Er invitert i bryllup, og antrekket er uniform eller galla, men de som ønsker det kan bruke mørk dress eller tilsvarende for damer. Hva innebærer dette i grunn? Jeg hater kjoler, men klarte å finne meg en jeg følte meg vel i, men dette er en kjole som går til knærne, og da kan jeg vel ikke bruke denne?? Synes det er rart og blande de kleskodene. Enten er det galla eller så er det mørk dress, mener jeg. Jeg ville uansett gått i lang kjole, men hovedsaken er jo at du føler deg vel, så jeg synes du skal gå i kjolen din 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå