AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Hei jeg lurer på hva dere ville gjort i min situasjon. Jeg er 23 år gammel jente som har en lang alvorlig og veldig skjelden sykdom bak meg. Som gjør at jeg kommer fortere i overgangs alderen, jeg kunne faktisk vært i den allerede, men heldigghvis så har det klart å holdt seg unna så langt. Jeg har også gått på cellegift som også spiller inn. Så jeg produserer så å si ingen egg. Hvis jeg blir gravid så er jeg den første i Norge med min sykdom som de har klart å fått gravid. Første IVF runde så fikk vi ut ett egg, som hadde veldig bra kvalitet og ble satt tilbake, men jeg ble ikke gravid dessverre. Vi hadde en runde for noen mnd siden men jeg fikk ingen egg ut. Så jeg fikk bare en sjangse til. Hvis det ikke kommer egg denne gangen så ser de inne vits i å fortsette. Så da har vi to valg, enten gå privat her i Norge eller eggdonasjon i Danmark. Ville dere prøvd en runde til privat føre dere gikk på eggdonasjon i Danmark ? Eller ville dere gå rett på eggdonasjon ? Anonymkode: 1b371...e0b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Privat runde i Norge, så Danmark. Lykke til!! Anonymkode: 1fe19...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Takk for svar men tenker hvis man ikke får ut egg to gang etter hverandre, er det vits i å gå privat i Norge da ? Får det er jo ikke akkurat så billig eller. Noen som vet hvor mye det koster å gå privat i Norge ? Ts Anonymkode: 1b371...e0b
Gjest Sisti Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar men tenker hvis man ikke får ut egg to gang etter hverandre, er det vits i å gå privat i Norge da ? Får det er jo ikke akkurat så billig eller. Noen som vet hvor mye det koster å gå privat i Norge ? Ts Anonymkode: 1b371...e0b Koster ca 30 000 per forsøk + medisiner.
GammelKaktus Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Jeg ville prøvd ut alle muligheter selv, før jeg hadde benyttet meg av eggdonasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 13 minutter siden, Sisti skrev: Koster ca 30 000 per forsøk + medisiner. Takk for svar hvor mye kommer medisinene seg på ? Anonymkode: 1b371...e0b
Jolene Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Ville prøvd ut alle muligheter for å få et biologisk barn. Hadde ikke det gått, hadde jeg bare måttet avfinne meg med at jeg aldri kom til å bli mor. (Støtter ikke egg-/sperm-donasjon).
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Har dere ikke et valg til, adopsjon? Tror jeg ville begynt å tenke alvorlig på det, og sørget for at alt lå til rette for det. Er sykdommen din slik at du blir "friskmeldt" etter noen år? Er forholdet så stabilt at der godt kan gifte dere? Det vil ta flere år, men du har jo virkelig MANGE år på deg hvis dere tenker i den retning. Etter så alvorlig sykdom, og tidlig overgangsalder, ønsker du virkelig et svangerskap med donoregg? Det fins også et fjerde alternativ, surrogatmor i utlandet med farens sæd. Men det er VELDIG dyrt. Jeg tror jeg ville gått en runde eller to privat først, så "gitt opp" og satset på adopsjon istedet. Men det er meg, eggdonasjon hadde ikke vært et alternativ tror jeg. (Selvsagt spørs det hvor viktig dette er for mannen din også) Anonymkode: 9b9d2...94f 1
Gjest Sisti Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar hvor mye kommer medisinene seg på ? Anonymkode: 1b371...e0b Det samme som i det offentlige, så ca det samme som du allerede har betalt per forsøk? Mellom 8000 og 18 000 (!) per forsøk, altså, normalen er vel ca 8-10 000.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 Jeg ville ventet noen år og gått for donasjon i danmark! hørt mye bra om det lykke til! Anonymkode: da51f...f2b
LadyBlaBla Skrevet 3. februar 2016 #13 Skrevet 3. februar 2016 Det er mange muligheter innenfor assistert befruktning. Ulike regimer, forskjellige typer medisin, ulike doseringer osv. Jeg ville prøvd Hausken først, hvertfall ett forsøk før jeg ga opp å få et biologisk barn. Ikke at det er noe nederlag å få barn ved eggdonasjon, men jeg ville nok alltid tenkt 'hva hvis..' hvis jeg ikke hadde forsøkt privat også.
Susa Skrevet 3. februar 2016 #14 Skrevet 3. februar 2016 Jeg ville nok kontaktet privat i norge og forhøre meg om hva de mener. Du har jo fått ut ett egg en gang, da bør jo muligheten være der?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #16 Skrevet 3. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke et valg til, adopsjon? Tror jeg ville begynt å tenke alvorlig på det, og sørget for at alt lå til rette for det. Er sykdommen din slik at du blir "friskmeldt" etter noen år? Er forholdet så stabilt at der godt kan gifte dere? Det vil ta flere år, men du har jo virkelig MANGE år på deg hvis dere tenker i den retning. Etter så alvorlig sykdom, og tidlig overgangsalder, ønsker du virkelig et svangerskap med donoregg? Det fins også et fjerde alternativ, surrogatmor i utlandet med farens sæd. Men det er VELDIG dyrt. Jeg tror jeg ville gått en runde eller to privat først, så "gitt opp" og satset på adopsjon istedet. Men det er meg, eggdonasjon hadde ikke vært et alternativ tror jeg. (Selvsagt spørs det hvor viktig dette er for mannen din også) Anonymkode: 9b9d2...94f Vi har snakket om det, og vi har ingen problemer med det. Men jeg vill hels gå gravid å føde. Så vi skal gjøre absolutt alt i vår makt for at vi skal få eggene barn, selv om det kanskje blir eggdonasjon. Det er jo jeg som bærer det, føder det og oppdrar det. Vi er forlovet så å gifte oss hadde ikke vært noe problem. Jeg er friskmeldt fra min sykdom som barn. Jeg har snakket med legen min og set var faktisk han som anbefalte eggdonasjon. Siden en annen en med samme sykdom som meg måtte dra til utlandet for å klare å bli gravid. Jeg ville uke ha surrogatmor. Ts Anonymkode: 1b371...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå