Gå til innhold

Bare vi som synes hjemmestrikka babytøy er stygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter baby, og begge synes det er fint når babyer har gode og litt kule bomullsklær på seg, tradisjonelle strikke dresser er stygt. Svigermor er srtikkedame og bil strikke masse, min man har sagt at hun kan holde seg til en dress og heller strikke sokker ellers er det masse arbeid som ikke kommer til nytte... Vi kan ikke kle barnet i noe vi selv synes er stygt.. Hun vil strikke hentesett... Hva er det?  Er det til vi drar fra sykehuset? Jeg vil bestemme selv hva vi kler barnet i. 

Anonymkode: 86dbb...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Tanuki skrev:

wow,,,,snakk om å være bortskjemt og utakknemlig! Vet du hvor mye arbeid det er i strikking? og garn er ikke billig heller. Hva i all verden er stygt med hjemmestrikk? og hvem bryr seg (ja dere tydeligvis!) min farmor strikket flere sett med bukser, jakker og sokker til min lille, det ble brukt MYE, og fremdeles like fint, hjemmestrikk er i mine øyne det beste en kan få.   Men for all del, dere får heller ønske dere noe kult, upersonlig og kommersielt baby tøy da. Syns synd på svigermoren din, du virker bortskjemt og kravstor. 

Godt sagt! 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan tenker du at baby skal holde varmen om vinteren i bomull? Eller driter dere i at baby fryser så lenge dere synes det ser bra ut?

Anonymkode: 72dbb...14d

• Liker 29
Skrevet

Det er sikkert mye arbeid i strikking, men man må vel få lov til å synes det er stygt likevel? Jeg er enig med TS, liker heller ikke hjemmestrikkede klær, og synes det er bedre at svigermor da heller bruker tid og krefter på å strikke til noen som faktisk liker det, og er fornøyd med det!

Anonymkode: 7caca...2db

• Liker 9
Skrevet

Jeg håper du har lært at på KG så spør man ikke om råd så lenge det ikke er 100% politisk korrekt, ellers så er man bortskjemt, uten skam og hva nå enn annet av personangrep folk finner på å komme med. Personlig synes jeg at dere skal få lov til å gjøre som dere vil, det er deres barn og om dere ikke liker strikketøy så er det ikke deres feil at folk bruker lang tid på å lage noe som dere ikke har lyst på.

Anonymkode: b3e6c...149

• Liker 4
Skrevet

Ååh! Jeg synes det er helt nydelig med hjemmestrikket babytøy. :) Ikke bare er det mykt og varmt for barnet, men er også en  personlig og fin gave. 

• Liker 8
Skrevet

Kva med å sjå litt etter noko som du kan like, og be henne om å strikke det? Det må vel finnast noko i jungelen av strikk der ute... Eller eit fint teppe, det kan babyen ha glede (og varme) av i mange år.

Anonymkode: a53d4...fd2

• Liker 3
Skrevet

Hjemmestrikket tøy er veldig ulikt. Jeg kan være enig i at mye av det tykke hjemmestrikkede ikke alltid er så pent, men tynn babyull eller bomull kan være kjempefint. Mye av det er mye finere enn ulldressene man kjøper i butikken. Her har lille fått en nydelig hjemmestrikket kjole i tynn babyull. Den er så gjennomført at den like gjerne kunne vært kjøpt i en hvilken som helst dyr klesbutikk for barn. Hun har også fått en heldress i ull som er i tynn babyull. Helt fantastisk og så praktisk. Den ser også minst like fin ut som tøyet i butikken.

Jeg er uendelig glad for alt strikketøy, men dersom du absolutt ikke vil ha så gi beskjed på en fin måte. 

Anonymkode: 9adbd...ce8

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er kjempefint, men det er jo helt ok at noen ikke synes det, og da er det bra dere gir beskjed. 

Men husk nå på at komfort må gå over utseende for babyens del, så dere bør IKKE basere dere kun på bomull året rundt, hvis dere bor i Norge. 

Skrevet

Helt greit å ikke like det, men personlig så kan man nesten ikke få noe bedre klær enn hjemmestrikket. Min bestemor pusher 90 og mamma strikker lite, så bestemor har fått beskjed om å strikke til fingrene blør! 😆 Men så er hun over gjennomsnittet glad i å strikke, en liten genser på en ettermiddag liksom.

Hvis dere kjøper klær, så kjøp trendy ull iallefall. Ikke bomull på vinterstid i Norge til en baby.

Anonymkode: 4ee69...be3

• Liker 2
Skrevet

Dessuten er jeg redd dere må spise bomulls-argumentasjonen når ungen kommer i barnehage-alder og skal være ute masse, og dere får beskjed om at h*n fryser ræva av seg og SKAL ha ull i barnehagen! Og det faktum at omtrent alle de andre ungene har ull, mesteparten hjemmestrikket. Og skal man kjøpe alt av ull i butikk, så koster det FLESK! Nei, vær glad for det du får av hjemmestrikk.

Anonymkode: 4ee69...be3

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, Sisti skrev:

Men husk nå på at komfort må gå over utseende for babyens del, så dere bør IKKE basere dere kun på bomull året rundt, hvis dere bor i Norge. 

Dette! Funksjon foran fashion, det er viktigere at babyen er passe varm og at klærne er myke og praktiske enn at de er så himla fine. Sier absolutt ikke at dere har tenkt å la babyen fryse, ts, bare at det er greit å tenke litt praktisk også. Og det er unektelig praktisk med et ullsett eller to å slenge på babyen når dere feks skal ut på tur. Pluss at det er veldig artig for kommende bestemor å strikke, så her ville jeg vurdert å "ta en for laget". Men til syvende og sist er det selvfølgelig dere som bestemmer hva babyen skal ha på!

Anonymkode: a2940...879

• Liker 3
Skrevet

Da ville jeg funnet oppskrifter på ting jeg synes er fint. Det finnes faktisk veldig mye forskjellig.

Man kan ikke basere seg på å kle ungen i bomull året rundt så lenge man bor i Norge.

Skrevet

Stakkars dere hvis barnet får feil hårfarge da.

Anonymkode: cc29e...e5f

• Liker 3
Skrevet

Det må da finnes noe i strikkejungelen dere faktisk kan like? er helt enig i at farmoren ikke trenger å bruke masse tid på å strikke ting som ikke blir brukt, men jeg synes synd på den ungen som skal bruke gode (?) bomullsklær hele vinteren.. 

• Liker 2
Skrevet

Greit nok at dere ikke liker utseende, men det har jo en flott praktisk funksjon. Ungene holder seg gode og varme! Jeg elsker å få hjemmestrikkede klær til mine. De blir brukt utrolig mye i barnehagen på vinteren og i ruskevær. Veldig greit å tre på dem når de skal sove ute også. 

• Liker 2
Skrevet

Å si at hjemmestrikket babytøy er stygt er som å si at man ikke liker grønnsaker. Det finnes så utrolig mye forskjellig man kan lage, garn kommer i alle kvaliteter og farger. Det er ikke som om et pent plagg plutselig blir stygt bare fordi det er strikket av svigermor. Selvsagt kan dere kle barnet deres i det dere vil, men dere virker ganske utakknemlige ja. Og husk at det er kaldt om vinteren og da er ikke bomullsklær nok. Noen ganger må man velge det som er varmt og praktisk over det som er penest.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...