Gå til innhold

24-timer billett gjelder ikke 24 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er slik overalt. I Bergen koster nattbuss 80kr. Det går an å kjøpe 24timers billett, men den gjelder ikke om natten.

Vil det si at billetten trekker i fra timene i natten, slik at den faktisk er 24-timers gyldig? Om jeg kjøper en billett klokken 6 om morningen, så er den ikke gyldig etter ca. klokken 1-5 natt (?). Trekker de i fra de 4 timene (eller hva det enn er) og legger de til neste dag? Slik at billetten er gyldig fra 06.00 - 10.00 neste dag. Leste på skyss.no men fant ingenting konkret, så vidt jeg leste meg frem til. 

Anonymkode: 6aa5f...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gjelder vel i et døgn fra den ble stemplet. 

Skrevet

Nei. Den varer i et døgn fra den ble stemplet, som Kontormus sier. De trekker selvsagt ikke fra natten selv om det er egne takster for nattbussen i helgene. Billetten er gyldig for vanlige Skyss-avganger med vanlige billetter i 24 timer, og at det er et avbrudd i de vanlige avgangene om natten forandrer ikke på det. At det ikke er vanlige avganger om natten gjør ikke at billetten din varer lengre, og det er ingen grunn til at det at det går andre busser/baner om natten skulle forandre på det heller.

Nattavgangene er ikke vanlige avganger med vanlige billetter, det er et eget system og har ingen innvirkning på din 24-timersbillett. På disse gjelder ikke din billett, på samme måte som den ikke gjelder hos Norwegian. Jeg regner med at det ikke er eksplisitt nevnt på skyss.no fordi det antas å være ganske innlysende at ikke 24-timersbilletter kjøpt fredag eller lørdag uten videre varer lengre enn resten av uken.

I flere andre byer har man etter hvert sluttet å ha egne, dyrere billetter på nattbussen, blant annet i Oslo. Der kan man derfor bruke vanlig enkeltbillett, 24-timersbillett, ukesbillett eller månedskort på nattbussen.

Anonymkode: 8325b...81a

Skrevet

nei. Om du har billetten til 16:30, så vil den være gyldig til nøyaktig 16:30 neste dag, bortsett fra natta.

Anonymkode: db8e0...ba7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...