Gå til innhold

Hvorfor endret prisen seg?? (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bestille en ring fra en svensk nettside http://www.milasilver.se/start-1.html. Og ringen jeg fant sto det 707 kr. Totalsummen er da 707 kr å betale. Så når jeg kommer til kassen og skriver inn adresse og landet mitt, Norge, endres det til 637,60 NOK å betale. Også kommer det opp "Ekskl. MVA 565,60". Hvorfor er et slik? Og betyr dette at jeg må betale 565,60,- for å få den inn til Norge? Har vedlagt  bilde. 

Skjermbilde 2016-02-01 kl. 23.09.40.png

Anonymkode: 4cd58...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk og svensk krone har forskjellig verdi, derfor blir prisen forandret. 

Du må ikke betale 565 i tillegg, 565 er prisen uten merverdiavgift. MVA i Norge er forskjellig fra varegruppe til varegruppe 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, PeppaGris skrev:

Du må ikke betale 565 i tillegg, 565 er prisen uten merverdiavgift. MVA i Norge er forskjellig fra varegruppe til varegruppe 

ÅÅÅÅJAA! Selvsagt! hahahaha :fnise: Tenkte HELT feil, men tusen takk :skratte:

Skrevet

Summen for ordren din er 637,60 inkl frakt, og siden du har bestilt for over 350 kr må du i tillegg betale merverdiavgift. I følge importkalkulatoren må du betale 163 kr i mva, og det betyr at du til sammen må betale 816 kr for ringen. Men sjekk ut hvilket fraktselskap de bruker! Posten er greie men andre fraktfirma kan ha egne gebyrer.

Anonymkode: 702c4...5ef

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Summen for ordren din er 637,60 inkl frakt, og siden du har bestilt for over 350 kr må du i tillegg betale merverdiavgift. I følge importkalkulatoren må du betale 163 kr i mva, og det betyr at du til sammen må betale 816 kr for ringen. Men sjekk ut hvilket fraktselskap de bruker! Posten er greie men andre fraktfirma kan ha egne gebyrer.

Anonymkode: 702c4...5ef

Litt usikker på hvordan jeg sjekker om disse har egne gebyrer(?). Men ringen blir uansett MYE billigere enn i Norge så jeg er fornøyd :)

Skjermbilde 2016-02-01 kl. 23.24.25.png

Skrevet

Grunnen til at prisen står "ekskl. MVA" er vel fordi du ikke trenger å betale svensk moms når du bestiller til Norge. Men du må betale norsk moms for både varen og fraktkostnadene; 637,60 kr + 25 % moms = 797 kroner. Det er ikke toll på denne varen, men du må likevel betale et gebyr til Posten eller det fraktselskapet som den sendes med. Postens laveste gebyr er på kr. 146,- Totalt blir det krner 943,- hvis alt går som det skal.

Anonymkode: 34cf7...e84

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, PeppaGris skrev:

Som det skrives over har det ingenting med norsk og svensk krone å gjøre. 565,60 er 707 kroner uten 25 % moms. TS slipper svensk moms, men må betale ved innføring til Norge isteden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...