AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg har ikke god selvtillit, er fullstendig klar over det. Har gode venner, men får det ikke til på kjærestefronten. Er ofte veldig selvkritisk, er ikke slank, synes ikke jeg er bra nok for noen jeg liker, men vil ikke ha hvem som helst likevel. (Går ikke etter de superkjekke, liker hverdagskjekk) Jeg skjønner at jeg er det største problemet mitt, men jeg lurer likevel på hvor vanlig det er å tenke negative ting om vennene sine hvis de sikter for høyt når de ser etter partner. Selv om jeg vet at det sannsynligvis ikke er sånn, tenker jeg at andre vurderer meg på samme måte som jeg gjør og at de vil tenke at jeg er dum hvis jeg prøver meg på noen. De fleste vennene mine sier at jeg kommer til å treffe noen en gang, men ei venninne føler jeg at prøver å dempe forventningene mine hvis jeg forteller om noen jeg synes er interessant. Jeg pleier ikke å ha de store forventningene og det er ikke spesielt ofte at jeg forteller om noen, men det føles liksom som at hun vil få meg helt av tanken på at det faktisk kan være noen vits i å prøve. Det kan hende at jeg overtolker og misforstår, men jeg sitter igjen med følelsen av at hun ikke tror at jeg kan få noen jeg liker. Jeg tror selvfølgelig med en gang mye mer på det enn de andre som prøver å være oppmuntrende, for da får jeg bekreftet mine egne tanker. Hun er ellers en snill og god venninne (som har kjæreste), kan hende hun bare er lei av at jeg aldri klarer å finne noen som liker meg og vil spare meg for flere skuffelser, eller så er det jeg som overtolker. Spørsmålet er, hender det at dere tenker sånn om venner, at de sikter for høyt og burde realitetsorienteres for å slippe skuffelser? Og hvordan ville dere i såfall ha prøvd å si det til vedkommende? Anonymkode: 24dbe...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 1. februar 2016 #2 Del Skrevet 1. februar 2016 Din venninne virker sjalu. Hun ser at du har sjanse på denne mannen, som kanskje hun også finner attraktiv på noe vis, men hun kan ikke få ham pga kjæresten eller kanskje også hennes eget syn på seg selv (kanskje ser hun litt på seg selv slik som du gjør). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Del Skrevet 1. februar 2016 9 minutter siden, lunamuna skrev: Din venninne virker sjalu. Hun ser at du har sjanse på denne mannen, som kanskje hun også finner attraktiv på noe vis, men hun kan ikke få ham pga kjæresten eller kanskje også hennes eget syn på seg selv (kanskje ser hun litt på seg selv slik som du gjør). Hun har aldri truffet ham, så jeg tror ikke hun er sjalu. Anonymkode: 24dbe...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 1. februar 2016 #4 Del Skrevet 1. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har aldri truffet ham, så jeg tror ikke hun er sjalu. Anonymkode: 24dbe...3c9 Kanskje hun bare er sjalu på at du faktisk kan finne deg en da Kanskje hun liker det best når du er "dårligere" enn henne. Det var bare sånn jeg tolket det du skrev, men det er jo flere sider i denne saken som jeg ikke vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Del Skrevet 1. februar 2016 10 minutter siden, lunamuna skrev: Kanskje hun bare er sjalu på at du faktisk kan finne deg en da Kanskje hun liker det best når du er "dårligere" enn henne. Det var bare sånn jeg tolket det du skrev, men det er jo flere sider i denne saken som jeg ikke vet om. Sånn har jeg ikke tenkt. Jeg har tenkt at hun er enig med meg, at han jeg liker er for bra for meg. Men jeg er ikke sikker, hun sa jo ikke akkurat det. Husker det ikke ordrett, men det var noe lignende "det kan jo være hyggelig å ha noen å se på, men stort sett så blir det ikke noe av det". Det trenger ikke bety at hun synes jeg bare skal gi opp, men det var sånn jeg oppfatta det. Anonymkode: 24dbe...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Del Skrevet 1. februar 2016 Ingen syns noen er dumme fordi de prøver seg på noen, den tanken kommer fra hodet ditt om at du tror du ikke er bra nok. Enhver person skulle ønske de var så tøffe å prøvde seg på noen og vil jo bare bli glad på venners vegne Ikke undervurder deg selv og din verdi Anonymkode: aede3...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 1. februar 2016 #7 Del Skrevet 1. februar 2016 1 time siden, lunamuna skrev: Din venninne virker sjalu. Hun ser at du har sjanse på denne mannen, som kanskje hun også finner attraktiv på noe vis, men hun kan ikke få ham pga kjæresten eller kanskje også hennes eget syn på seg selv (kanskje ser hun litt på seg selv slik som du gjør). Enig i dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 2. februar 2016 #8 Del Skrevet 2. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn har jeg ikke tenkt. Jeg har tenkt at hun er enig med meg, at han jeg liker er for bra for meg. Men jeg er ikke sikker, hun sa jo ikke akkurat det. Husker det ikke ordrett, men det var noe lignende "det kan jo være hyggelig å ha noen å se på, men stort sett så blir det ikke noe av det". Det trenger ikke bety at hun synes jeg bare skal gi opp, men det var sånn jeg oppfatta det. Anonymkode: 24dbe...3c9 Nei, du ser ned på deg selv, så du ser ikke det jeg ser i det du skriver her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Del Skrevet 2. februar 2016 10 timer siden, lunamuna skrev: Nei, du ser ned på deg selv, så du ser ikke det jeg ser i det du skriver her. Skjønner ikke hvorfor hun skulle være sjalu, men i det siste synes jeg hun har blitt mer og mer opptatt av trening og hvordan hun ser ut, hun har alltid vært tynn, men nå er hun enda tynnere. Kan hende jeg oversetter det til at hun ikke er fornøyd med mitt utseende heller. Anonymkode: 24dbe...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 2. februar 2016 #10 Del Skrevet 2. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor hun skulle være sjalu, men i det siste synes jeg hun har blitt mer og mer opptatt av trening og hvordan hun ser ut, hun har alltid vært tynn, men nå er hun enda tynnere. Kan hende jeg oversetter det til at hun ikke er fornøyd med mitt utseende heller. Anonymkode: 24dbe...3c9 Sjalusi, evnt misunnelse, er da helt naturlige følelser. Hun er kvinne, du er kvinne... Ja, sånne følelser kan oppstå. Det MÅ ikke ha noe med utseende ditt å gjøre - kanskje du har egenskaper hun liker veldig godt. Utstråling, sjarm. Om du ikke ville ha svar, skjønner jeg ikke hvorfor du skrev her. Du sier meg i mot hele tiden. Jeg har ikke noe mer å tilføye, jeg tror hun er sjalu/misunnelig. Jeg kan ikke bevise det for deg, akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå