Gå til innhold

iPhone slår seg av med 40% strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjer en gang iblant. Jeg har for eksempel hatt mobilen i jakkelommen et par timer. Når jeg tar den opp har den 45% strøm. Etter 30 sekund skrur den seg plutselig av, bare jeg skal sende en melding. Når jeg da lader den så skrur den seg på med en gang og viser 50% strøm. Jeg kan lade den i 10 sekund til den skrur seg på, ta laderen ut, og bruke mobilen videre mye lengre. (Selvom jeg vet det ikke er bra, men bare for å forklare hva problemet er) Den viser samme strømprosent som da den slo seg av på rundt 40%. 

Skjønner ingenting. Går heldigvis rundt med slik ferdigladet batterisak som nødløsning. Jeg har prøvd å bruke strømmen på mobilen helt opp, og lade den ordentlig. Ta den ut når den er 100%. Bare lade den når den er 10%. Men synes akkurat det som skjer er litt rart med tanke på jeg lader den i 10 sekund og så kan jeg bruke den mye lengre. Vet ikke hva det koster å bytte batteri på selve iPhonen, men de blir jo uansett dårlig etter veldig kort tid. Noen som skjønner hva som skjer?

Anonymkode: b0d14...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på grunn av kulda :) iphone tåler det ikke. Prøv å ha den i en innerlomme eller varm den opp litt før du trykker på den, så skal det gå fint. 

Skrevet

Min var helt lik. Det funket å putte den under klærne så den ble varm, men den varte ikke lenge om jeg fortsatt var ute. Sendte den til service hvor de sa at batteriet hadde status som "oppbrukt" og at reklamasjonsretten bare var i 1,5 år. Fikk derfor ikke nytt batteri men kunne betale 1200 kr for det. Så sendte jeg inn klage til forbrukerrådet som kontaktet Apple med klagen min, kort tid etter ringte de meg med tilbud om en erstatningstelefon om jeg skrev under på å ikke ta saken videre. Grunnen er at de kommer til å tape store penger om de får en dom på at batterier skal vare i 5 år, like lenge som telefonen skal vare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...