Gå til innhold

Pris på å hyre skadedyrbekjemper?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Julie i.i.

Satt på stua og går kveld og hørte plustelig krafsing under stuegulvet...og litt senere i ene veggen på kjøkkenet.

Fikk nesten litt hetta, liker ikke tanken på å ha mus/rotter boende "sammen" med meg :roll:

Noen som vet hva det koster å leie skadedyrbekjemper? Er student og har litt begrenset med penger.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er sikkert mus, litt avhengig av hvor du bor (er det i Oslo sentrum kan jeg ikke berolige deg..). Musene flytter inn om høsten, men jeg synes ikke du skal koste på deg skadedyrbekjemper i første omgang. Sett opp musefeller og ha lyset på i evt mørke rom/kott. Musene liker ikke lys.

Bodde et sted hvor vi tok elleve mus på kjøkkenet i løpet av en uke... Ganske hårreisende, men dermed var vi også kvitt plagen. De flytter som sagt inn i en kort periode på høsten, det er ikke noe stort korstog hele vintern, så når du først er kvitt dem er det for godt. I hvert fall for noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julie i.i.

Takk for svar!

Bor ikke i noen storby nei. Spørs om jeg skal prøve å legge ut feller i første omgang da. Noen foreslo gift, men kom til å tenke på at de kanskje kan bli liggende døde i veggene og stinke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sterk mistanke om at det er mus ja...fant muselort i kjøkkenskuffene i dag tidlig. Delikat.

Hvor selges feller/gift? Hva er mest effektivt? Har hørt at de nyeste typene gift gjør at dyrene ikke lukter?

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har sterk mistanke om at det er mus ja...fant muselort i kjøkkenskuffene i dag tidlig. Delikat.

Hvor selges feller/gift? Hva er mest effektivt? Har hørt at de nyeste typene gift gjør at dyrene ikke lukter?

Julie

At de ikke lukter? det må være en aprilspøk av de skjeldne :) Men det som KAN være tilfelle er at det tar enda lengere tid før de dør (mener å huske at giften som er mest vanlig forårsaker at de blør i hel på et døgns tid), og at de da er lengere vekke fra huset? tviler egentlig på dette, var bare en tanke som slo meg :)

(forresten: om en katt/hund tar en mus/rotte som har spist slik gift blør de sakte i hel i indre organer, det tydeligeste tegnet på dette er at dyret får store smerter, er slapp og tannkjøttet er blekt. Dyrleger kan gi motgift om det oppdages tidlig nok, vis det går for lang tid til dette er det "beste" (eller egentlig det eneste alternativet)å avlive dyret så raskt som mulig, eller så er det ca et til to døgn hvor det lider før det til slutt dør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før hørte jeg noen ganger krafsing i veggen, og fikk bekrefta at jeg ikke bare hørte ting, men at det faktisk var mus. satte opp musefelle og to dager senere var jeg kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har visst kommet nye produkter på markedet som gjør at dyrene tørker inn og dermed ikke lukter.. Endte opp med å kjøpe to feller isteden. En i kjøkkenskuffa og en i kjelleren. Følger med i spenning..

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...