Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg skaffet aksjekonto i dnb og vil kjøpe fonder, men skjønner ikke volym og limit, hva er det som ska fylles ut der? Selskapet jeg vil investere i skjønner jeg jo, men ikke resten. hehe…!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Volum er antall og limit er den høyeste prisen du er villig til å betale. De fleste fond er ikke børsnotert så jeg tror kanskje ikke du har fått det du burde ha. Vanlige fond selges på en slik måte at man bare sier hvor mye penger man vil sette inn og du trenger ikke aksjekonto for å kjøpe dem.

Anonymkode: 82f58...b2b

Skrevet

Hvordan fungerer det enhetlig? Virker som man skal kjøpe og selge de igjen etter noen time bare? Hvordan gjør dere? Kjøper å la de ligge et par måneder?

Anonymkode: e15f8...0ec

Skrevet

Vanlige fond er det ikke mulig å selge etter noen timer. Når du legger inn en kjøpsordre tar det normalt noen dager før kjøpet er gjennomført. Fond kjøper du for langsiktig sparing, dvs fra 3-5 år og lenger. 

Det finnes imidlertid noe som heter ETF, børsnoterte fond, som du kjøper og selger på samme måte som aksjer. Disse kan du selge minutter etter at du har kjøpt de. 

Anonymkode: b0b95...bb0

Skrevet
1 time siden, skinnjakke skrev:

nå har jeg skaffet aksjekonto i dnb og vil kjøpe fonder, men skjønner ikke volym og limit, hva er det som ska fylles ut der? Selskapet jeg vil investere i skjønner jeg jo, men ikke resten. hehe…!

Hva lurer du egentlig på? I overskriften sier du aksjer, mens i teksten sier du fond. Det er stor forskjell på aksjer og vanlige aksjefond.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du egentlig på? I overskriften sier du aksjer, mens i teksten sier du fond. Det er stor forskjell på aksjer og vanlige aksjefond.

haha sorry, gikk litt fort i svingene der, vil jo selvfølgelig kjøpe aksjer!

Skrevet

Tror kanskje ikke du er helt klar for aksjer, Ts..

Anonymkode: e616f...b2c

• Liker 1
Skrevet

Volum er antall aksjer du ønsker å kjøpe. Limit er kursgrensene du ønsker å kjøpe for. Dersom kursen går over/under den grensen du har satt blir kjøpet gjennomført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...