Gå til innhold

Flyttet til hjembygda, hvordan date nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av vanskelig jobbsituasjon har jeg måttet flytte hjem til pikerommet hos mor og far i hjembygda, fra en storby. 

Jeg har vært i ny jobb i en måned nå og begynner å komme inn i det. Problemet er at jeg er singel, få venner her, men har lyst å date og muligens få meg en kjæreste. I byen jeg bodde i brukte jeg Tinder, og datet relativt aktivt eller fikk flørtet fra meg på byen. Nå har jeg ikke denne muligheten. Eller, jeg kan dra inn til den store byen, tar 3 timer hver vei, og overnatte hos venninner. Men det blir nok litt stress. 

Iallefall, det finnes ikke folk på Tinder her. Det går en uke før det kanskje er noen nye. På jobben min jobber mange menn, men de er enten godt voksne (jeg er i midten av 20åra) eller godt etablere med kone og barn. De jeg vet om på min alder som er single er ikke min type menn(typisk ingen jobb, ute hver helg, ikke mine interesser etc (jeg har sjekket og søkt på insta og face)). 

Så hva gjør jeg? Planen er å jobbe her i ett år, skal jeg leve i sølibat i et år? Hvordan kan jeg date her?

Anonymkode: a4562...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel kanskje gjøre som du selv er inne på; reise en tur til byen og date i helgene nå og da. Det er vel ikke nødt til å være hver eneste helg at du MÅ "få deg noe"? Hvis du er en grei husgjest som rydder opp etter deg og kanskje lager mat til verten, kanskje til og med betaler din del av maten, så blir du sikkert en populær husgjest å ha i byen.

Det hørtes rimelig forlatt ut på bygda der du bor, men du får prøve å holde ut så godt det går. Har du planer om å flytte tilbake til byen etterhvert, så har du jo den "gulroten" å dingle med for tiden.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Million skrev:

Du får vel kanskje gjøre som du selv er inne på; reise en tur til byen og date i helgene nå og da. Det er vel ikke nødt til å være hver eneste helg at du MÅ "få deg noe"? Hvis du er en grei husgjest som rydder opp etter deg og kanskje lager mat til verten, kanskje til og med betaler din del av maten, så blir du sikkert en populær husgjest å ha i byen.

Det hørtes rimelig forlatt ut på bygda der du bor, men du får prøve å holde ut så godt det går. Har du planer om å flytte tilbake til byen etterhvert, så har du jo den "gulroten" å dingle med for tiden.

Det er vel ikke nødvendigvis at jeg må få meg noe, men kommer definitivt til å savne spenningen og flørtingen som følger med dating. Og jeg skal absolutt være en god gjest de gangene jeg tar turen til byen. 

Bygda har i underkant av 1500 innbyggere, så er ikke så gudsforlatt, men har kanskje noe med at jeg vet hvem de fleste "aktuelle" er. 

Skrevet (endret)

Registrer deg på et par av disse sjekke-nettsidene, eller dating-sidene. Så kan du arrangere møter med dem i byen når du er der? Det er vel bedre enn Tinder, som du skriver at du har brukt. Den siden er vel oppfunnet for de som kun har til hensikt å "få seg noe", så den er vel mere for engangsopplegg og slikt.

Endret av Million
Skrevet

Jeg er fra bygda selv og skjønner godt Tinderproblematikken. Det jeg har gjort er at jeg har utvidet km-kretsen ganske mye, gjerne opp mot 60-100 km. Det er i grunn ikke så langt med tanke på reising (og det er nok mange som kan være villig til å reise et stykke) og det løste min problematikk ganske mye da jeg fikk opp mye fra ulike småbyer rundt omkring i ulike retninger og jeg fikk faktisk mange alternativer og mange matcher. 

Ellers er jo Happn bra om det krysser noen som bare er på tur forbi, om målet uansett er noe kortvarig, siden du skal flytte om 1 år, så kan jo det fungere.

Skrevet

Finnes det ikke noe utested som er nærmere enn storbyen da? En annen bygd i nærheten med litt mer folk?

Anonymkode: cdf72...2fc

• Liker 1
Skrevet

Er 27, bor i byen og har levd i sølibat i 2 år selv (ble avvist av han jeg "ventet på" og var venner med). Er ikke så ille å ikke treffe noen i seg selv. Et år går fort! :)

Anonymkode: 25a9e...0eb

Skrevet

Eller så leverer vel posten til der du bor går jeg ut i fra? kjøp deg vibrator som ikke bråker. (Du har sikkert fra før, men kjøp en enda bedre) ;)

Skrevet
Den 1.2.2016 at 21.12, AnonymBruker skrev:

Finnes det ikke noe utested som er nærmere enn storbyen da? En annen bygd i nærheten med litt mer folk?

Anonymkode: cdf72...2fc

Jo, det er 45 min dit, jeg gikk på videregående der for lenge siden. Problemet er at jeg ikke kjenner noen der lengre, ingen jeg kan være med. 

Skrevet

Du får stelle deg opp foran Felleskjøpet lørdag formiddag, så skal du nok se at det blir fart på sakene :)

Anonymkode: 7ff49...6da

Skrevet

Har det samme problemet selv. Blei singel i sommer og flytta til et tettsted med 600 innbyggere. Nå begynner jeg å bli rimelig klar for å komme meg videre og komme meg ut igjen, men er ikke så lett når jeg verken har mange venner her eller ikke liker å dra ut på byen. Nå har jeg faktisk begynt å prate med en fyr, men fungerer litt dårlig når begge to er sjwnerte

Anonymkode: b560d...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...