Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #1 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bortsett fra bånd, seng, for, leker. Hva slags annet utstyr trenger man? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 13. oktober 2004 #2 Del Skrevet 13. oktober 2004 En sele kan være fint å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 13. oktober 2004 #3 Del Skrevet 13. oktober 2004 Klotang er greit, med mindre du vil betale vet'en for å gjøre det ca 1 gang i måneden. Avhengig av hva slags hund man har så vil jeg anbefale å gå til innkjøp av en børste eller kam også. Det kan være greit å ha spesielt i røyteperioder. Da kan man lettere "kontrollere" røytinga. Jeg børstet hunden min 2 ganger daglig i røyteperioden og på den måten slapp jeg å ha "ulldotter" i hele huset. (hadde polarhund med TYKK underull) Ellers er det greit å ga til anskaffelse av det mest nødvendige medisinske utstyret. F eks sterile kompresser, Klorhexidin Jod for å rense sår med osv. Bedre føre var... og ulykker kan skje hvor som helst. Jeg pusset også tennene på min hund for å forebygge tannstein og tannråte. Uansett hvor mye fórprodusenter skryter over at fóret deres fjerner tannstein så er det stort sett bare skryt. Og ved å pusse tennene til hunden en gang i blandt slipper man den dårlige ånden som noen hunder kan få også. Potesalve kan være greit å ha, men det ville jeg ha avventet med å kjøpe til jeg hadde sett hvordan potene blir utover vinteren. Blir potene veldig sprukne og tørre vil jeg anbefale sokker også i kombinasjon med salve. (men det er kanskje litt mer relevant for de som går mye turer på ski med hunden/snørekjøring ol) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 13. oktober 2004 #4 Del Skrevet 13. oktober 2004 Et bur er også greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 13. oktober 2004 #5 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bæsjeposer og matskåler. Kanskje en dunk å oppbevare fôret i? Kaliumpermaganat (stopper kloblødninger umiddelbart). Egne håndklær er også kjekt. I hundesengene har vi gamle dyner/laken som de koser seg med. Kjøpes superbillig på loppemarked! Og gamle sokker med knute på er ypperlig leke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 13. oktober 2004 #6 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kaliumpermaganat (stopper kloblødninger umiddelbart). Ett lite tips: Potetmel har nøyaktig samme virkning på kloblødninger enn Kaliumpermagnat. Mye billigere er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #7 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg kan love deg at potetmel ikke stopper blødningen umiddelbart! Det har jeg prøvd, uten særlig annet resultat enn veldig mye gris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 14. oktober 2004 #8 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vel, jeg har brukt det i over 10 år på hunder, og nå i ett år på ildere og det har fungert utmerket hver eneste gang jeg har fått bruk for det. Har dog ikke fått bruk for det så veldig mange ganger, er ikke såå vanskelig å klippe klør uten å treffe nerven. Har også brukt det på avreven klo på katt... med samme gode resultat som på ilder og hund. Men det hadde vel kanskje vært smartest å lære seg å klippe sånn at man ikke klipper nerven da. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie i.i Skrevet 14. oktober 2004 #9 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvor får man kjøpt kaliumpermaganat Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 14. oktober 2004 #10 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvor får man kjøpt kaliumpermaganat Apotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 17. oktober 2004 #11 Del Skrevet 17. oktober 2004 Tenk på hvordan du skal frakte den rundt omkring..Har du bil, er det kanskje lurt å tenke på hundebur eller hundesele (fester den i sikkerhetsselen bak i bilen) - Om det skjer en kollisjon, er det litt dumt om bikkja først kommer rett inn i bakhodet ditt før den fyker ut av vinduet..... Et annet råd som også funker om man har klipt en nerve, er å tenne på en fyrstikk, blåse den ut og sette den der det blør med det samme. (Vår hund har så lyse klør at jeg har aldri prøvd det selv - ser nerven så godt at det er ikke noe problem...) I treningssituasjoner må den ha noe "godis" som belønning - og hundebein er viktig for tannhygiene...(eller slike "greenies" - bikkja vår elsker dem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 17. oktober 2004 #12 Del Skrevet 17. oktober 2004 Her er min utstyrsliste: (har amerikansk cocker spaniel hannhund) Matskåler i rustfritt stål på stativ (stativet gjør at det er umulig å velte koppene, utrolig praktisk) Dunk til tørrfor fra Eukanuba Halsbånd i skinn og to slags lenker (en i vevet nylon og en i skinn) Stor hundekurv med tepper, saueskinn og ett Rørospledd i full størrelse (han elsker å ligge under pleddet). Dyp kurv med hundeleker (tyggeknute, grisehale, baller, gummikotelett + + +) Dekken, hel kondomdress og flere hundegensere til kjølige dager. Komplett sett til pelspleie (shampoo, balsam, balsamspray, alt fra Ring5) underpelskam, poleringsbørste, grovtannet kam, flatbørste med ståltagger, klotang, magnesiumpulver, rensemiddel til ørene, bomullspads, tannbørste og tannkrem (laget for hund) og egne håndklær. Transportbur i hardplast. Oppdrettsbevis, vaksinekort og andre papirer ligger i egen mappe for rask ref. Dette er ekstremt nyttig i forb. med dyrlegen. Og sist men ikke minst: egen hylle med nam-nam på kjøkkenet Man bør beregne ca. 5000 kroner til utstyr (hvis man må kjøpe alt nytt) og det er viktig at dette er på plass før valpen kommer i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 19. oktober 2004 #13 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det viktigste er jo halsbånd, kobbel, matskåler og hundeposer. Klotang er også viktig. Er ikke enig i at man må kjøpe alt med en gang, jeg tok ting underveis jeg. Kjøpte hundekurv etter hvert (når han ikke lenger var i bur), da høsten kom kjøpte jeg halsbånd med refleks, da snøen kom kjøpte jeg dekken og trekksele osv. Like greit å ta ting etter hvert som du behøver dem, så slipper du å ha huset fullt av stasj du aldri bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 19. oktober 2004 #14 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg er enig med IMAX her. Man trenger ikke på død og liv å ha alt utstyr i hus før valpen kommer. Jeg har kjøpt til utstyr ettersom valpen vokser, og behov for mer utstyr melder seg. Det viktigste du trenger før valpen kommer er halsbånd, lenke, mat og vannskål, for og en seng å ligge i....og masse masse tålmodighet og kos til valpen, sselvfølgelig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 19. oktober 2004 #15 Del Skrevet 19. oktober 2004 Bortsett fra bånd' date=' seng, for, leker. Hva slags annet utstyr trenger man?[/quote'] Et stoooort og tolmodig hjerte En liten valp kan i menneskeøyne finne på mye rampete, men husk ALLTID på.. Valpen vet ikke at det er galt å grave ut jorden i blomsterpottene dine, for det hadde du jo ikke sagt.. Et strengt nei holder, og det var alt! Neste gang rydder du bort mulige problem-ting. (fjernkontroller, ledninger, sokker, sko osv..) Syns det er så trist med alle de hundene jeg treffer på tur som blir filleristet av eieren når de bjeffer. Så jeg ville bare benytte tråden til å snike inn litt være-snill-propaganda: Et stort hjerte er det viktigste utstyret!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå