AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Del Skrevet 1. februar 2016 Hei alle, er student, og har store problemer med å komme meg på forelesinger og være sosial. Jeg fant for noen måneder siden ut at jeg er introvert, og har i tiden etter akseptert det og brukt det som en unnskyldning for meg selv til å tilbringe mer tid alene. Endelig føler jeg at nå kan jeg slappe av. Jeg stortrives i eget selskap (kan ikke beskrives), så mye at jeg nesten hele forrige uke droppet 4 forelesinger, ikke var på byen, sov til langt på dag og var oppe lenge om natten. I dag bestemte jeg meg for å dra på 2 forelesinger, men når jeg våknet klarte jeg ikke å unngå å fortsette sove. Jeg fant på en unnskyldning ovenfor meg selv, aksepterte det, og sov videre. Det suger. Nå er det på tide å komme på rett kjør igjen. Jeg er ikke deprimert, jeg hater ikke mennesker, jeg trives bare litt for godt i eget selskap. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg sliter veldig for tiden med akkurat dette, og hadde satt pris på litt hjelp her. Anonymkode: aede9...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Del Skrevet 1. februar 2016 Følger! jeg er i samme situasjon som deg ts! Det jeg gjør er at jeg legger ikke for mye i andre, og gidder ikke involvere meg mer enn nødvendig. Prøv det! Anonymkode: 48834...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Del Skrevet 1. februar 2016 Det er bra å kjenne seg selv, og være bevisst på styrker, svakheter og behov, men det er ikke alltid så bra å hele tiden "tilrettelegge" for seg selv. Jeg er som deg, trives veldig godt i eget selskap, og "trenger" å ta ting med ro. Har over flere år hatt problemer med å få ting gjort så lenge det ikke er ting som MÅ gjøres, kan det sløyfes har jeg droppet det. Jeg anbefaler at du blir enda bedre kjent med deg selv, hva skal til for at du skal ha det bra? Videre må du prøve å tilrettelegge hverdagen etter det, men ikke så mye at det går på bekostning av ting som burde ha vært gjort. Spre planer utover uka, lag avtaler med deg selv om når du kan hvile og være for deg selv, og når du faktisk skal få ting gjort. (Det være seg å dukke opp på forelesninger, møte ei venninne, handle på butikken). Den tøffeste delen av jobben er å faktisk gjennomføre planene, her må du være hard med deg selv. I starten er det et voldsomt tiltak, men så blir det en vane. Anonymkode: 31631...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg er som deg... og har hatt litt erfaring med livet som student og det å være introvert. Det meste er jo frivillig, så det er lett å skippe veldig mye. De fleste gjør de det nok en del bedre på eksamen om man er på forelesningen, og får en ide av alt det som er i pensum, som man ikke trenger å lese på, og hva man skal lese på, så vil ikke anbefale deg å holde deg borte fra alt om ikke er obligatorisk. Selv om jeg ikke har vært så flink til det selv akkurat... Det andre er at selv introverte trenger å være sosiale. Selv om det kan være mye mer stress å legge sosiale planer, og å komme seg ut av døren. Men som regel er det gøy når man kommer dit? Er iallefall slik for meg. Jeg klarer ikke alt for mye sosialt hele tiden. Men jeg trenger mer sosialt enn det jeg i utgangspunktet har lyst til før jeg kommer meg ut... hvis det var forståelig? Tipset er vel at det kan være greit å vite at du får igjen for å være på forelesninger, iallefall når det kommer til eksamen. Og det at det å isolere seg for mye heller ikke er noe de fleste har godt av ... selv ikke de som er introverte. Kanskje det beste er å prioritere de personene, og tingene som du ser at du vil "investere i", og si nei til ting som ikke er fullt så viktige.. og legge litt føringer på hvilke sosiale ting som krever mindre "energi"... Håper du finner en god balanse Anonymkode: d4682...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 2. februar 2016 #5 Del Skrevet 2. februar 2016 Takk for at du delte dette. Kjenner meg veldig igjen! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 2. februar 2016 #6 Del Skrevet 2. februar 2016 Kjenner meg igjen etter at jeg flyttet for å studere. Er ganske fornøyd med tilværelse, er introvert, og gjør ikke spesielt mye. Blitt ganske lat på mange punkter, samtidig som jeg gjør ting "med meg selv", og føler meg glad for det. Det er nok å lage middag med meg selv, dra på trening, rusle en tur i byen. Kan det være at du syntes livet er helt ok, men mangler "det lille ekstra"? Det gjør nemlig jeg. Noe litt mer spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 2. februar 2016 #7 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg elsker å finne på ting med meg selv; stelle hjemme, trene, dra på shopping, spise ute, reise, gå på byen osv.. Koser meg Det er helt greit å tilbringe mye tid alene, men som et velfungerende menneske må man også omgås med andre mennesker. F.eks jobb og skolegang. Dessuten bør man ha noen nære som man tilbringer tid med. Jeg har ingen problemer med å være sosial, og kan fremstå som utadvendt når jeg er på jobb eller sammen med familie og venner. Men jeg blir sliten av det, og foretrekker ofte å være for meg selv når jeg har fri. Du må begynne å være litt streng med deg selv når det gjelder studiet ditt. Du kan ikke droppe forelesninger fordi du vil være for deg selv. Jeg kan heller ikke la vær å gå på jobb fordi jeg ikke vil omgås med andre. Det er bra at du har begynt å kjenne deg selv og lære hva du verdsetter, men ingen kan bare gjøre det de har mest lyst til hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå