AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Hei! Vil veldig gjerne prøve å lansere en app for Iphone på App Store, og se om det slår ann. Men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, vet dere? Må jeg ha Mac? Hvilke programmer må jeg laste ned? Hvordan blir det delt utpå App Store? Takk på forhånd. Anonymkode: c7e6c...8fd
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Hei, det er ikke bare å lage en app på 10 minutt, legge den ut på AppStore og tro at man blir millionær. For å lage en app, krever det at appen programmeres. Programmeringsspråket er Swift (google det), og kan sammenlignes som språk vi kjenner som spansk, russisk, tysk, fransk osv. Du må altså lære deg et nytt språk - bare at dette er programmeringsspråk (swift). Du må ha operativssystemet OS X for å programmere app til iPhone. Det er ikke veldig vanskelig, men det er vanskelig nok til at du gir opp etter et par minutt. Forstå meg rett Du kan evt. outsource, ta i bruk programmerere fra India (som er billigere enn norske), og sette de i arbeid. Det koster, vet om en venn av meg som betalte 30 000 for app programmert i India, som aldri ble suksess, men iallefall en erfaring rikere. Anonymkode: 1c8e8...4ee
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vil veldig gjerne prøve å lansere en app for Iphone på App Store, og se om det slår ann. Men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, vet dere? Må jeg ha Mac? Hvilke programmer må jeg laste ned? Hvordan blir det delt utpå App Store? Takk på forhånd. Anonymkode: c7e6c...8fd An App Is Built from a Network of Objects When building apps for OS X or iOS, you’ll spend most of your time working with objects. Those objects are instances of Objective-C classes, some of which are provided for you by Cocoa or Cocoa Touch and some of which you’ll write yourself. Så det er bare å gå igang å kjøpe lærebøkene fra amazon og spesifikt dem fra Cocoa Touch. Det er fritt frem men om du ikke har noen erfaring fra programmering så pleier man å bruke noen år før man har blitt såpass god at man kan lage noe ordentlig. Du er klar over dette ? Anonymkode: 2fe48...fb1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vil veldig gjerne prøve å lansere en app for Iphone på App Store, og se om det slår ann. Men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, vet dere? Må jeg ha Mac? Hvilke programmer må jeg laste ned? Hvordan blir det delt utpå App Store? Takk på forhånd. Anonymkode: c7e6c...8fd Ja, du må ha Mac. Hvis du ikke har en fra før, så er nok det billigste å kjøpe en Mac-mini eller finne en brukt på finn.no Appene skriver du i XCode som du kan laste ned fra Appstore for OSX. Hvis du ikke liker Swift eller Objective C så er et alternativ Xamarin og C# (Selv om du bruker Xamarin må du ha en Mac for å kompilere) Du publiserer appene til Appstore fra Itunes Connect etter at de har blitt godkjent. Anonymkode: 5369f...f13
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, det er ikke bare å lage en app på 10 minutt, legge den ut på AppStore og tro at man blir millionær. For å lage en app, krever det at appen programmeres. Programmeringsspråket er Swift (google det), og kan sammenlignes som språk vi kjenner som spansk, russisk, tysk, fransk osv. Du må altså lære deg et nytt språk - bare at dette er programmeringsspråk (swift). Du må ha operativssystemet OS X for å programmere app til iPhone. Det er ikke veldig vanskelig, men det er vanskelig nok til at du gir opp etter et par minutt. Forstå meg rett Du kan evt. outsource, ta i bruk programmerere fra India (som er billigere enn norske), og sette de i arbeid. Det koster, vet om en venn av meg som betalte 30 000 for app programmert i India, som aldri ble suksess, men iallefall en erfaring rikere. Anonymkode: 1c8e8...4ee Er det veldig komplisert å lage en app? Må man kunne mye om programmering fra før av? Anonymkode: c7e6c...8fd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: An App Is Built from a Network of Objects When building apps for OS X or iOS, you’ll spend most of your time working with objects. Those objects are instances of Objective-C classes, some of which are provided for you by Cocoa or Cocoa Touch and some of which you’ll write yourself. Så det er bare å gå igang å kjøpe lærebøkene fra amazon og spesifikt dem fra Cocoa Touch. Det er fritt frem men om du ikke har noen erfaring fra programmering så pleier man å bruke noen år før man har blitt såpass god at man kan lage noe ordentlig. Du er klar over dette ? Anonymkode: 2fe48...fb1 Kan jo betale en proff fyr som er ekspert på å lage slike apper, forså å begynne å lege det ut på App Store i mitt navn? Vet om mange som gjør det. Anonymkode: c7e6c...8fd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, du må ha Mac. Hvis du ikke har en fra før, så er nok det billigste å kjøpe en Mac-mini eller finne en brukt på finn.no Appene skriver du i XCode som du kan laste ned fra Appstore for OSX. Hvis du ikke liker Swift eller Objective C så er et alternativ Xamarin og C# (Selv om du bruker Xamarin må du ha en Mac for å kompilere) Du publiserer appene til Appstore fra Itunes Connect etter at de har blitt godkjent. Anonymkode: 5369f...f13 Koster det noe for disse programmen/når jeg publiserer appen på App Store? Anonymkode: c7e6c...8fd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jo betale en proff fyr som er ekspert på å lage slike apper, forså å begynne å lege det ut på App Store i mitt navn? Vet om mange som gjør det. Anonymkode: c7e6c...8fd Mmja bør vel ha midler til en prosjektramme på rundt 1mill da ..er man grùnder så må man nok lære seg det meste selv. Nettopp fordi man ikke har disse pengene - dessuten er det vel på tide å bygge opp noe kompetanse selv slik at man kan leve av flere ting enn hva man lever av idag. Norge omstilles og det kan komme godt med å bygge ut egen kompetanse. Dessuten så tjener du ikke millioner idag for å betale en fyr for å lage en ny Iphone lommelykt akkurat. Anonymkode: 2fe48...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå