EvaLena Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Jeg er helt konsekvent på å aldri kjøpe halal-slaktet mat. Dessverre så har jeg spist det selv i Midtøsten og jeg gjør det ikke igjen. Jeg ser på halal slakting som barbarisk dyremishandling av verste sort. Skulle det bli påbudt med halalmat her i Norge, så trur jeg seriøst jeg ville sultet ihjel med glede før jeg hadde spist det kjøttet eller levd på frukt og grønnsaker. Kan noen fortelle meg om det smaker annerledes og hvorfor vil du ha Halalmat? Jeg gremmes over å være på en side på facebook som heter "Det internationale kjøkken" hvor det ofte blir spurt etter halalmat, samtidig er det mange gode oppskrifter der som kan lages av ikke halalmat også. 3
Labyrint Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Den eneste forskjellen er vel at det blir lest en velsignelse over dyret? 5
Labyrint Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Iallfall i Norge: http://www.aftenposten.no/okonomi/Norturas-slaktemetode-er-na-godkjent-som-halal-7973342.html 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Så lenge det bare er bønnen, slik som det står i artikkelen over, synes jeg det er helt greit. Tradisjonelt slaktet halal-mat synes jeg er helt for jævlig! Anonymkode: f0c61...eed 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 I Norge, Sverige og Danmark slaktes alle dyr på samme måte. Eneste forskjellen er at en imam leser over dyret eller ikke. Så om du er i mot halalslakting pga dyrevelferd her, så burde du og være i mot vanlig slakting. I veldig mange andre land slaktes også dyr etter samme måte. Halal, kosher eller ikke. Dvs strupen kuttes over på bevisste dyr. Så er du i mot det og, så burde du unngå å spise kjøtt på ferie. Anonymkode: 7baee...ce3 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 7 timer siden, EvaLena skrev: Jeg er helt konsekvent på å aldri kjøpe halal-slaktet mat. Dessverre så har jeg spist det selv i Midtøsten og jeg gjør det ikke igjen. Jeg ser på halal slakting som barbarisk dyremishandling av verste sort. Skulle det bli påbudt med halalmat her i Norge, så trur jeg seriøst jeg ville sultet ihjel med glede før jeg hadde spist det kjøttet eller levd på frukt og grønnsaker. Kan noen fortelle meg om det smaker annerledes og hvorfor vil du ha Halalmat? Jeg gremmes over å være på en side på facebook som heter "Det internationale kjøkken" hvor det ofte blir spurt etter halalmat, samtidig er det mange gode oppskrifter der som kan lages av ikke halalmat også. Jeg synes ikke det virker som du har satt deg veldig godt inn i hva du snakker om her. Les gjerne linken Labyrint la ut. Anonymkode: 1829e...21e 1
FrittgåendeBurugle Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Selvsagt stor sjanse for at halal blir påbudt 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå