marleen Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Hei ja jeg har søkt på ulike folkehøgskoler, er ennå litt usikker på om det er verdt det men etter alt jeg har lest på nettet, kommer de fleste med positive tilbakemeldinger! Er ennå usikker på om jeg er klar til å studere, og vil heller ikke ha et friår der jeg ikke gjør noe spesielt. Hva tenker folk rundt folkehøgskoler er det verdt det?
Daria Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Jeg elsket folkehøgskoleåret mitt. Traff folk jeg ikke ville blitt kjent med ellers, opplevde en ny del av landet og lærte ting jeg fortsatt (15+ år senere) har mye glede av. Det å ha et friår som ikke var helt fri likevel var også veldig deilig etter videregående. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Det var det beste året i mitt liv. Kjempedeilig med et år man bare er sosial, samt opplever og gjør ting man aldri ellers ville ha gjort. Hører innimellom at folk sier det er et bortkastet år fordi man ikke lærer noe nytt eller tjener penger på det, men det syns jeg bare er tull. Greit at man ikke har vanlige skolefag, men jeg lærte en haug av andre ting. Man skal tross alt gå på skole og jobbe resten av sitt liv, så å ha et år man rett og slett bare koser seg og driver med interessene sine er veldig fint. Den lille pausen ga meg også ny motivasjon til studier. Ikke minst traff jeg også mannen i mitt liv, som jeg nå er gift og har barn med, og fikk mange gode venner jeg har mye kontakt med i dag. Nå, flere år senere, tenker støtt og stadig på hvor fint jeg hadde det på folkehøgskolen. Du kommer mest sannsynlig ikke til å angre Anonymkode: 27991...ccc 3
Gjest Linaria Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Alle jeg kjenner som har gjort det, har elsket det. Jeg vet at det IKKE er noe for meg, men om du liker sosiale aktiviteter og gjerne vil få mange nye venner, så passer det absolutt bra. Er heller ikke bortkastet synes jeg. Det er et fint steg fra ungdomslivet og nærmere voksenlivet, hvor man får prøve å bo hjemmefra og ha LITT ansvar, uten at det blir for mye på en gang.
marleen Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2016 trodde det var noe for alle? Hvorfor var det ikke noe for deg?
Hvalen Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Skjønner ikke hva som er gøy med folkehøyskole. Det blir vel som en slags leirskole, der man binder seg til aktiviteter osv. Om jeg var deg så ville jeg heller hatt et friår med jobb og reise.
Ruskemor Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Mitt år på folkehøyskole er noe av det mest fantastiske som jeg har gjort! Vil tro at rundt 90% er fornøyd med året sitt Husker det var noen som ikke var så fornøyd, tror det var 2 eller 3 av 100 elever. Hvorfor de ikke var fornøyd vet jeg ikke. Hva er det som gjør at du er usikker TS?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Absolutt verd det. I utgangspunktet er jeg ikke så veldig sosial og heller ikke et typisk folkehøgskolemenneske, men det ble til at jeg tok et år likevel. Direkte faglig er det et lett år. Bare noen få timer hver dag, kreativt skjedde det mye med meg og sosialt er det noe for alle. Men det beste var faktisk all selvtilliten som plustselig kom etter det året. Rett og slett oppbyggende for meg, som hadde hatt tunge perioder og slet med å passe inn og "finne meg selv" det meste av tenårene. 20 år etter holder jeg fortsatt kontakten med en del av de jeg ble kjent med det året. Har også mange fine minner (og noen litt dårligere, men lærerike... som ikke har så mye med selve skolen å gjøre). Anonymkode: b3434...198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå