Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har planer om å komme inn på XXX ved UiO, men poenggrensen er såpass høy at jeg mangler rundt 4-5 poeng for å komme inn.

Jeg hadde for hundre år siden et valgfag som het VLxxx Film, hvor jeg fikk en 4-er. Jeg leter på privatistweb, men kan ikke se at de tilbyr privatisteksamen i det faget. Det er helt absurd at jeg skal ''straffes'' for en dårlig karakter, hvis det ikke finnes muligheter til å forbedre, slette eller erstatte det. Spesielt når det er et såpass trivielt fag som Film.

Går det an å fjerne valgfaget fra vitnemålet?

For øvrig har jeg tatt alle de obligatoriske programfagene.

Endret av weltschmerz
red.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i så fall ta et annet fag til å erstatte det, slik at du får nok timer.

Anonymkode: b0154...763

Skrevet

Nei, du kan ikke bare fjerne karakterer for å få bedre poengsum. Det sier seg vel selv. I så fall må det erstattes med noe annet. 

Og det er ingen som straffer deg med en dårlig karakter, den har du stått for selv. 

Anonymkode: 23d40...60e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan ikke bare fjerne karakterer for å få bedre poengsum. Det sier seg vel selv. I så fall må det erstattes med noe annet. 

Og det er ingen som straffer deg med en dårlig karakter, den har du stått for selv. 

Anonymkode: 23d40...60e

Nå skal jeg forklare deg noe, jenta mi. Dette valgfaget er det eneste faget man ikke kan forbedre karakteren i. I motsetning til engelsk, norsk, samfunnsfag, og så videre - så jo, man er låst til denne karakteren. Det er litt spesielt at dette er den eneste karakteren det ikke er mulig å forbedre.

Skrevet

Den kan du bytte ut. Men du må nok ta et annet fag i stedet :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke et låst fag i det hele tatt. Du velger bare et annet valgfag helt fritt! Gjerne ta språk eller realfag, da får du ekstra poeng :) kan anbefale kjemi 1, masse seksere der. Evt biologi 1 hvis du liker det bedre :) har du et språk du er god i bortsett fra engelsk/skandinavisk anbefales det. Har en venninne som er halv vietnameser og hun skaffet seg masse poeng med to seksere der. Nå er det akkurat for sent å melde seg opp til privatisteksamen dessverre, men ta det høsten :) lykke til!

Anonymkode: e84da...c42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...