weltschmerz Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 (endret) Hei! Jeg har planer om å komme inn på XXX ved UiO, men poenggrensen er såpass høy at jeg mangler rundt 4-5 poeng for å komme inn. Jeg hadde for hundre år siden et valgfag som het VLxxx Film, hvor jeg fikk en 4-er. Jeg leter på privatistweb, men kan ikke se at de tilbyr privatisteksamen i det faget. Det er helt absurd at jeg skal ''straffes'' for en dårlig karakter, hvis det ikke finnes muligheter til å forbedre, slette eller erstatte det. Spesielt når det er et såpass trivielt fag som Film. Går det an å fjerne valgfaget fra vitnemålet? For øvrig har jeg tatt alle de obligatoriske programfagene. Endret 1. februar 2016 av weltschmerz red.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Du må i så fall ta et annet fag til å erstatte det, slik at du får nok timer. Anonymkode: b0154...763
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Nei, du kan ikke bare fjerne karakterer for å få bedre poengsum. Det sier seg vel selv. I så fall må det erstattes med noe annet. Og det er ingen som straffer deg med en dårlig karakter, den har du stått for selv. Anonymkode: 23d40...60e
weltschmerz Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du kan ikke bare fjerne karakterer for å få bedre poengsum. Det sier seg vel selv. I så fall må det erstattes med noe annet. Og det er ingen som straffer deg med en dårlig karakter, den har du stått for selv. Anonymkode: 23d40...60e Nå skal jeg forklare deg noe, jenta mi. Dette valgfaget er det eneste faget man ikke kan forbedre karakteren i. I motsetning til engelsk, norsk, samfunnsfag, og så videre - så jo, man er låst til denne karakteren. Det er litt spesielt at dette er den eneste karakteren det ikke er mulig å forbedre.
Hectine Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Den kan du bytte ut. Men du må nok ta et annet fag i stedet 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Det er ikke et låst fag i det hele tatt. Du velger bare et annet valgfag helt fritt! Gjerne ta språk eller realfag, da får du ekstra poeng kan anbefale kjemi 1, masse seksere der. Evt biologi 1 hvis du liker det bedre har du et språk du er god i bortsett fra engelsk/skandinavisk anbefales det. Har en venninne som er halv vietnameser og hun skaffet seg masse poeng med to seksere der. Nå er det akkurat for sent å melde seg opp til privatisteksamen dessverre, men ta det høsten lykke til! Anonymkode: e84da...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå