AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Over det siste halve året har det vokst frem sterke meninger om mennesker fra andre kulturer. Jeg er en av de som har fulgt med i kommentarfelt, og jeg kjenner jeg blir veldig bekymret. Det folk skriver, og måten folk uttrykker seg på, hvor kommer dette fra? Hadde noen i min familie ytret seg på den måten for ingenting hadde jeg blitt redd. For jeg tenker, at regjeringen vil håndtere dette på en god måte, og at det ikke er noe vi egentlig trenger å legge oss nevneverdig opp i, i hvertfall ikke la oss engasjeres så voldsomt over. Det gror et slags ubetinget hat, som vi nå ser sprer vold. Jeg har aldri følt meg utrygg på byen, ikke på vei hjem heller... Jeg har aldri følt meg uttrygg i byen min, enda byen min var en av de som tok inn flest vietnamesiske og albanske flyktninger. Jeg har katolske, muslimske og buddhistiske venner, og vokst opp i "ghettoen" i min by, det har gått helt fint. Nå er jeg mer redd for de som henger opp fiendtlige klistremerker i byen min, de som sprer stygge videoer og redigerte bilder på facebook. De eier ikke skrupler, de redigerer inn norske barn i blodige massakre, folk som lar seg gjøre slik blir jeg redd. Og nå som Odins Soldater plutselig skal beskytte meg, kjenner jeg at jeg blir mer redd for å sette uskyldige i fare. For det virker som at folk ikke ser folk lenger, nå ser man bare farge. Og jeg har familie i Danmark, en fetter blant annet, som ser utenlandsk ut, fordi han var så heldig å arve bestefarens meksikanske gener. Jeg har sett hvordan han har blitt hetset på byen i Danmark, hvordan folk uprovosert har spyttet og dyttet på han. Hvordan han ikke slipper inn på nattklubber fordi de er redd for at flertallet der inne kan skade han. Og han er 100% dansk, men han har brune øyne, han er brun i huden og har svart hår... Jeg er skikkelig redd for at det skal bli slik her... Volden sprer seg i Svarige, når kommer den hit? Jeg vil ikke være med på det. Anonymkode: 853c9...bca 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 fredens religion er selvsagt ikke skyld i at folk er redde for muhammedanere. Anonymkode: 35f91...25b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 I Indre Salten får de verste nettrollene politiet på døra: http://www.nrk.no/nordland/politiet-oppsoker-nettroll-hjemme-1.12778574 Anonymkode: 99259...09c 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Indre Salten får de verste nettrollene politiet på døra: http://www.nrk.no/nordland/politiet-oppsoker-nettroll-hjemme-1.12778574 Anonymkode: 99259...09c Rart ordvalg. De er jo ikke troll? Et troll er en som sier noe han eller hun ikke mener, for å se hvor mange som blir provoserte. Disse mener det jo alvorlig. Anonymkode: 7a427...fba 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart ordvalg. De er jo ikke troll? Et troll er en som sier noe han eller hun ikke mener, for å se hvor mange som blir provoserte. Disse mener det jo alvorlig. Anonymkode: 7a427...fba Det er blitt helt vanlig å bruke det slik som det er brukt i artikkelen. Anonymkode: 99259...09c 1
nordpedant Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Jeg har fryktet konsekvensene av misforstått nasjonalisme siden midten av 2000-tallet. Derfra til å være redd, nei, det er jeg ikke. Men jeg frykter muligheten. Vi kan ikke utelukke angrep. Angrepene kan komme fra tre primære kategorier, islamister, norske nasjonalister, eller gærninger. Å si noe om hvilket som er mest sannsynlig er vanskelig. Sannsynlig tror jeg ikke det er. Men mulig. 1
marleneK92 Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Skal ærlig innrømme at jeg også begynner og bli redd. Jeg har ikke sett noen redigere bilder slik du beskriver, men jeg har sett mye rart i forskjellige kommentarfelt. Jeg finner ingen god måte og skrive mer på, så jeg stopper det her. Kjenner jeg blir provosert av folk som uttrykker slik hat ovenfor ting de ikke har erfart selv, og mennesker de ikke kjenner. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over det siste halve året har det vokst frem sterke meninger om mennesker fra andre kulturer. Jeg er en av de som har fulgt med i kommentarfelt, og jeg kjenner jeg blir veldig bekymret. Det folk skriver, og måten folk uttrykker seg på, hvor kommer dette fra? Hadde noen i min familie ytret seg på den måten for ingenting hadde jeg blitt redd. For jeg tenker, at regjeringen vil håndtere dette på en god måte, og at det ikke er noe vi egentlig trenger å legge oss nevneverdig opp i, i hvertfall ikke la oss engasjeres så voldsomt over. Det gror et slags ubetinget hat, som vi nå ser sprer vold. Jeg har aldri følt meg utrygg på byen, ikke på vei hjem heller... Jeg har aldri følt meg uttrygg i byen min, enda byen min var en av de som tok inn flest vietnamesiske og albanske flyktninger. Jeg har katolske, muslimske og buddhistiske venner, og vokst opp i "ghettoen" i min by, det har gått helt fint. Nå er jeg mer redd for de som henger opp fiendtlige klistremerker i byen min, de som sprer stygge videoer og redigerte bilder på facebook. De eier ikke skrupler, de redigerer inn norske barn i blodige massakre, folk som lar seg gjøre slik blir jeg redd. Og nå som Odins Soldater plutselig skal beskytte meg, kjenner jeg at jeg blir mer redd for å sette uskyldige i fare. For det virker som at folk ikke ser folk lenger, nå ser man bare farge. Og jeg har familie i Danmark, en fetter blant annet, som ser utenlandsk ut, fordi han var så heldig å arve bestefarens meksikanske gener. Jeg har sett hvordan han har blitt hetset på byen i Danmark, hvordan folk uprovosert har spyttet og dyttet på han. Hvordan han ikke slipper inn på nattklubber fordi de er redd for at flertallet der inne kan skade han. Og han er 100% dansk, men han har brune øyne, han er brun i huden og har svart hår... Jeg er skikkelig redd for at det skal bli slik her... Volden sprer seg i Svarige, når kommer den hit? Jeg vil ikke være med på det. Anonymkode: 853c9...bca Jeg er nok mer bekymret enn redd. Liker overhodet ikke det som skjer nå. Endret 1. februar 2016 av Blomsterert
herzeleid Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 Har nok som andre en del bekymringer med tanke på fremtiden. Dette kommer nok som en kombinasjon av at veldig mange føler de ikke blir hørt og føler en maktesløshet, samtidig som man ser at mye av innvandringen har til dels store negative konsekvenser. Når det presenteres lite løsninger, og manges bekymringer blir møtt med følelsesladede innlegg om at alle er mennesker og referanser til Holocaust er det ikke så rart at frustrasjonen vokser. Når man i tillegg opplever at politi og medier, og muligens flere, fører folket bak lyset og politiet åpent går ut og sier at de ikke får gjort noe, er det nok ikke så rart at vi får ekstreme grupper, som de vi nylig så i Sverige. For meg så fremstår økt innvandring, med tilhørende problemer, dårligere velferdstilbud sammen med en avstand mellom medier og befolkning som oppskriften på ekstremisme og problemer. 2
Gjest Cartman Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Pisspreik. Jeg er svært kritisk til denne utviklingen og jeg har mange innvandrervenner. Hvorfor? Fordi man kan ha to tanker i hodet samtidig. Faktisk kan man være venn med muslimer og samtidig være kritisk til massiv innvandring av muslimer. Mange muslimer ser selv problemet med en ukontrollert innvandring, men de hyler ikke i media. Nordmenn er generelt svært tolerante, men vi kan ikke være så tolerante at vi utsletter oss selv. Vi er nordmenn for faen.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #11 Skrevet 1. februar 2016 Jeg er en 2 generasjons innvandrer som er født og oppvokst i Norge. Er 32 år gammel og studerer til mastergrad i ingeniørfag. Jeg har stått på ski, vært på fylla, gjort som andre ungdom. Jeg har stemt ved hvert eneste valg, vært i forsvaret og betalt skatt. Men jeg misliker sterkt at jeg forhåndsdømmes og settes i bås fordi jeg har brun hud og ikke norskt navn. Jeg misliker at jeg hele tiden må hevde meg, og at jeg hele tiden må bevise at "jeg ikke er som de". Har sluttet å gå på byen fordi jeg frykter for egen sikkerhet. Det å finne seg en partner er så og si umulig. Jeg blir nok nødt til å finne en fra hjemlandet, fordi det herjer nok av propaganda der ute som stempler 99% av de som ikke er gale. Jeg lever så og si et helnorskt liv, med unntak av at jeg ikke spiser svin. Dette er ikke av religiøs overbevisning, men rett og slett fordi jeg brekker meg når jeg prøver spise svin. Ifølge vitenskapen vet jeg det ikke er noe galt med å spise det, men jeg har fått mentale sperrer jeg ikke har lyst å bryte opp i. Alikevel er jeg redd for denne trenden. Jeg føler det ulmer. Det som skjer i Sverige kan skje i Norge også. Jeg revurderer hele greia med å få barn og la de vokse opp i Norge. Vurderer sterkt å flytte til andre land. Mye av dette er selvsagt pga redsel, men det tærer på å ha det hengende over seg. Jeg har da ikke gjort noe for å fortjene dette hatet og skepsisen? Jeg er selv imot innvandringen som foregår. Jeg skjønner det bringer med mer problemer enn det er godt for. Det vil skape sosial uro. Men en fremmed person ser ikke personen bak hudfargen min. Det var ikke meningen å dra sympatikortet. Jeg skjønner godt at enkelte nordmenn er redde i eget land også. Og at de prøver si ifra så godt de kan. Men jeg nekter å være offer for blind vold, bare fordi jeg var på feil sted til feil tid, og fordi de tror jeg ikke er norsk. Anonymkode: 0b41e...064 5
nordpedant Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke meningen å dra sympatikortet. Jeg skjønner godt at enkelte nordmenn er redde i eget land også. Og at de prøver si ifra så godt de kan. Men jeg nekter å være offer for blind vold, bare fordi jeg var på feil sted til feil tid, og fordi de tror jeg ikke er norsk. Anonymkode: 0b41e...064 Det burde være unødvendig å påpeke det. Men du er norsk. Du er en av oss. Og du skal ikke være offer for blind vold, uansett hva grunnen er. Jeg kan ikke annet enn å håpe at du slipper å møte bavianene i samfunnet for ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 16 timer siden, Cartman skrev: Pisspreik. Jeg er svært kritisk til denne utviklingen og jeg har mange innvandrervenner. Hvorfor? Fordi man kan ha to tanker i hodet samtidig. Faktisk kan man være venn med muslimer og samtidig være kritisk til massiv innvandring av muslimer. Mange muslimer ser selv problemet med en ukontrollert innvandring, men de hyler ikke i media. Nordmenn er generelt svært tolerante, men vi kan ikke være så tolerante at vi utsletter oss selv. Vi er nordmenn for faen. Hva er pisspreik? leste du HI? Anonymkode: 70f6a...33b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 Jeg mener vi har "plikt" til å hjelpe de som trenger det. Men, jeg mener også at de som er kommet for å utnytte systemet, og ta seg til rette på alle måter jan bli sendt tilbake. Jeg vil ikke at mine skattepenger skal være med til en voldtekt /drapsmann. Når folk skriver skjellsord og ufine kommentarer, tenker de som oftest på nettipp de som dreper, voldtar, klår på kvinnfolk...osv. De tenjer bare ikke over at de støter mange. Anonymkode: dbfac...f83
Fiberhusk Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Jeg er redd for mangel på integrering og at de som er vokst opp her blir skadelidende under dette. Jeg er redd det skal bli mer vold. Men jeg er ikke redd folk med annen kulturell bakgrunn, jeg er redd folk som har psykiske lidelser som vi ikke kan forestille oss (krigsskader osv.). Jeg er redd for å bli utsatt for vold fordi jeg har Tors hammer rundt halsen, da disse ubrukelige gruppene tar symboler og vrir de til noe de ikke er. Jeg er ikke nasjonalist eller nazist, og i hvertfall ikke rasist. Jeg elsker historie, og er fascinert av middelalder og vikingtid. Jeg er redd for at mine barn skal vokse opp med vold, rasisme, usikkerhet. Men aller mest er jeg sint på Norge fordi vi feiler med integrering gang på gang på gang på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå