Gå til innhold

Hva er viktig å tenke på etter å ha kjøpt bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart kjøpe bolig. Å innrede etter overtakelse er en selvfølge så klart. Samt sørge for brannsikkerhet og sørge for innboforsikring. Hva annet er det nødvendig å ordne når man har fått sin egen bolig? 

Anonymkode: 3eff4...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innflytningsfest!! 😄😄😄

• Liker 3
Skrevet

Boligforsikring.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snart kjøpe bolig. Å innrede etter overtakelse er en selvfølge så klart. Samt sørge for brannsikkerhet og sørge for innboforsikring. Hva annet er det nødvendig å ordne når man har fått sin egen bolig? 

Tja. Ha en bufferkonto for ufortsette utgifter. Sette av litt penger til oppussing opp gjennom årene. Tenke på andre forsikringer du evt. trenger? 

Skal du ha TV-abonnement, bredbånd, alarm osv.?

- det kan være 1-2 mnd. leveringstid på noen av disse tingene. 

- Melde flytting til folkeregisteret, slik at du får regninger som kommer på papir og annen informasjon. Oppdatere de andre kundeforholdene som ikke henter informasjon fra folkeregisteret (som gjerne gjelder utenlandske abonnementer man måtte ha o.l.)

Anonymkode: e6848...5d8

• Liker 2
Skrevet

Lage en ny strømavtale. Sjekke offentlige avgifter til søppel m.m. Omadressere posten.

Anonymkode: 8d7c6...6a3

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt mest på hva som bør gjøres FØR man kjøper bolig. Blir stadig skremt av hvor lett folk tar på sitt livs største investering. 

• Liker 1
Skrevet
Den Monday, February 01, 2016 at 11.48, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med innboforsikring dersom hele huset brenner ned? Husforsikring er viktigere enn innboforsikring! 

Du bør og undersøke for lekkasjer, misfarginer etter lekkasjer i hele boligen. Se over strøm, og tenke miljø når du innreder, dersom dunikke var fornuftig nok til å gjøre dette før du kjøpte.

Anonymkode: 406ed...a36

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med innboforsikring dersom hele huset brenner ned? Husforsikring er viktigere enn innboforsikring! 

Du bør og undersøke for lekkasjer, misfarginer etter lekkasjer i hele boligen. Se over strøm, og tenke miljø når du innreder, dersom dunikke var fornuftig nok til å gjøre dette før du kjøpte.

Anonymkode: 406ed...a36

Hvis TS skal kjøpe seg (borettslags)leilighet så er jo boligforsikring inkl i fellesutgiftene. Kan jo hende det er derfor TS ikke nevnte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...