Gå til innhold

Fenomenet "spisestuesofa"...

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Daudaferd skrev:

Jeg har spisestuesofa, og elsker den! Vi har denne, men en lys gråbeige varian, kjøpt på Møbelringen:

205613_0_240.jpg

Synes den er veldig god å sitte i, og sitter gjerne helst i den selv, men når vi har besøk får de selvsagt tilbudet om å sitte der. Den er favorittmøbelet i hele huset, og jeg sitter stort sett i den når jeg velger å studere hjemme om dagene. Den er så fantastisk komfortabel, så denne har jeg ingen planer om å bytte ut. 

Det er akkurat den vi har også, bare i velur. Så har vi små avlange puter nederst i ryggen. 

Møbelringen ja. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser veldig fint ut, men som gjest liker jeg det ikke. Mye heller stol der man selv kan bestemme hvor nærme bordet man ønsker å sitte, og om man *grøss* skulle havne i midten, er det svært upraktisk. 

For dere som har det, ikke inviter flere enn at det kun trenger å være to i sofaen. Som gjest ville jeg aldri sagt det til dere, men det er utrolig upraktisk og jeg føler at jeg ikke får puste når jeg sitter inntil flere når jeg skal spise. Det er lettere for folk å holde personlig avstand i en stol. 

Anonymkode: b79b7...90b

• Liker 3
Skrevet

Kan vel trygt si mennesker kan deles opp i to grupper da. 😂 

Soffafolk og stolfolk ☺️☺️☺️

Skrevet

Jeg ville egentlig ha med mer finesse på så jeg vurderer å sette på knotter selv. 

Som dette; 

image.jpeg

Skrevet

Veldig glad jeg kom over denne tråden, for jeg har vurdert spisesofa. Det skal jeg definitivt ikke ha. Har ikke falt meg inn, dette med at folk har behov for ulik avstand til bordet, og det upraktiske i at man må flytte seg for at den i midten skal komme fram.

Anonymkode: bef95...16e

• Liker 1
Skrevet

Har det, men på kjøkkenet. Det fordi det passer perfekt inn i kroken der, og det er jo bare der vi spiser frokost og middag, ikke der vi har middagsbesøk. Ungene gjør lekser der, og har jeg besøk, kan fort jeg og min venninne sitte der.

Anonymkode: b106b...b3f

Gjest canacas
Skrevet

Har tenkt på det lenge. Det "hører" med sofa til stolene jeg har. Den koster en del, så må være helt sikker... 

Skrevet

Jeg synes de ser lekre ut, men vil aldri i livet ha en selv. Grunnen er alt det som allerede er sagt, om å kunne bestemme selv hvor nære bordet man vil sitte, og å kunne reise seg opp for å gå på do uten å måtte be noen andre om å reise seg også. Og så er stoler mye mer fleksible. 

Anonymkode: 0b628...5f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...