Gå til innhold

Dobbeltbooket vikar - krav på lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er vikar på en vgs. Han fikk tre vikardager denne uken, bekreftet på mail. Når han kommer på jobb er en vikar allerede på plass og han blir fortalt at de ikke trenger han lenger. 

hva har min samboer krav på her? Han har jo sagt nei til annen jobb disse dagene..

Anonymkode: f1c34...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har krav på lønn for timer denne dagen, men ikke de to neste.

Anonymkode: 54824...8e3

• Liker 1
Skrevet

Han har krav på lønn for alle avtalte dager/timer. Så lenge han forsatt har bekreftelsen på Mail. 

Anonymkode: 0655e...d9e

• Liker 2
Skrevet

Disse svarene er jo helt motstridende....

Anonymkode: f1c34...122

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har krav på lønn for alle avtalte dager/timer. Så lenge han forsatt har bekreftelsen på Mail. 

Anonymkode: 0655e...d9e

Det stemmer ikke. Man må jobbe for å få betalt. Blir man fristilt fra vakter/timer før oppmøte får man null, niks, nada. Ved fristilling etter oppmøte, får man betalt for noe tid, dersom dette er avtalt i tariffavtale (innen helsesektoren får man betalt for to timer dersom fristilling skjer etter oppmøte. Hvordan det er i skolesektoren aner jeg ikke.

Anonymkode: 54824...8e3

Skrevet

Hos oss er det slik at oppmøte der du blir sendt hjem igjen gir betaling for tre timer. Vakter som blir kansellert på forhånd gir ingen lønn.

Anonymkode: 89178...621

Skrevet

Jeg ville spurt noen som har greie på hvordan det praktiseres  på vgs. Ikke sikkert det er samme regler der som i helsesektoren. Regner med at han ikke er organisert... Han kan jo spørre en av de tillitsvalgte om råd, kan hende de er grei og svarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...