Gå til innhold

Hva kan man gjøre hvis man ikke ønsker giftering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å planlegger bryllup, men det er en ting dama og jeg er uenig.

Og det er gifteringen, selv er jeg ikke interessert i det hele tatt å ha noen ring.

Dama mener at vi skal kjøpe ringer, så får jeg heller legge den i skuffen etterpå.

Men synes dette bare virker litt dumt, skjønner at ringen skal være et symbol osv, men det er jo egentlig et ganske dårlig symbol hvis jeg skal kjøpe ring bare for å legge i en skuff og glemme den. Hvis dama har lyst på ring så har jeg ikke noe problem med det.

Men hvorfor skal jeg tvinge meg til å gå med noe jeg ikke vil gå med på bryllupsdagen, dette gir bare dårlige vibber. På en dag som burde være fantastisk for oss begge.

Er nok en utradisjonell person, for isteden for å kjøpe forlovelsesringer til frieriet, kjøpte jeg like godt en bryllupskjole til henne som jeg viste hun likte for å vise at jeg ønsket å gifte meg med henne.

Problemet ligger ikke i at jeg ikke vil bli merket eller lignende, har bare et problem med smykker i seg selv. Aldri gått med noe og ønsker ikke endre på det.

Har nevnt for dama at jeg kan gjøre noe annet. f.eks en tatovering, men det vil hun ikke.

Er det noe annet man kan gjøre som symbol, eller andre løsninger på dette?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ørering

• Liker 3
Skrevet

Jeg leste at du ikke liker smykker, men prøver meg allikevel med et forslag. Hva med å feste ringen til en lærrem, slik at du får et mer mandig smykke. Blir ekstra fint om du kjøper en ring litt utenom det vanlige.

59273fb30e426e6c67bde3a855b77b01.jpg

il_340x270.485403216_79qv.jpg

Det kan også fungere med et armbånd, typ; sånn:

leather-ring-bracelet-lg-1024x826.jpg

Black%20Leather%20bracelet%20SS%20center

• Liker 2
Skrevet

Du kan bare fortsette å stå på ditt? 

Mannen min ville heller ikke ha ring og la heller et par tusenlapper ekstra inn i min ring ... vi ble begge fornøyde med det, jeg hadde ikke noe problem med å akseptere at han ikke ville ha ring. Syns ikke kjæresten din har noen grunn til å kreve ring til deg. 

Anonymkode: 476de...a1e

• Liker 1
Skrevet

I den engelske kongefamilien bruker ikke alle menn giftering, så du er i godt selskap da. :)

Men stå på ditt. Tåpelig å bruke penger på ting som skal ligge i en skuff. 

Anonymkode: d8943...32e

• Liker 1
Skrevet

Mannen min ville heller ikke ha ring. Litt pga at han ikke kan bruke det på jobb og litt for at han ikke liker og gå med ring generelt. Så han foreslo at vi tatoverte oss. Likt motiv på samme plass. Det funket for oss 

Anonymkode: 46fa2...576

Skrevet
16 timer siden, npxnaish skrev:

Driver å planlegger bryllup, men det er en ting dama og jeg er uenig.

Og det er gifteringen, selv er jeg ikke interessert i det hele tatt å ha noen ring.

Dama mener at vi skal kjøpe ringer, så får jeg heller legge den i skuffen etterpå.

Men synes dette bare virker litt dumt, skjønner at ringen skal være et symbol osv, men det er jo egentlig et ganske dårlig symbol hvis jeg skal kjøpe ring bare for å legge i en skuff og glemme den. Hvis dama har lyst på ring så har jeg ikke noe problem med det.

Men hvorfor skal jeg tvinge meg til å gå med noe jeg ikke vil gå med på bryllupsdagen, dette gir bare dårlige vibber. På en dag som burde være fantastisk for oss begge.

Er nok en utradisjonell person, for isteden for å kjøpe forlovelsesringer til frieriet, kjøpte jeg like godt en bryllupskjole til henne som jeg viste hun likte for å vise at jeg ønsket å gifte meg med henne.

Problemet ligger ikke i at jeg ikke vil bli merket eller lignende, har bare et problem med smykker i seg selv. Aldri gått med noe og ønsker ikke endre på det.

Har nevnt for dama at jeg kan gjøre noe annet. f.eks en tatovering, men det vil hun ikke.

Er det noe annet man kan gjøre som symbol, eller andre løsninger på dette?

Halvparten av menn jeg kjenner ikke bruker giftering fordi det ikke passer med arbeidsoppgavene/sikkerhet. Så det er helt normalt å ikke gå med ringer i min omkrets. Men alle brukte ringer under seremonien. Sluttet med det pga. omstendigheter i etterkant, ikke planlagt. Så jeg ser ingen problem med å la ringen ligge i skuffen.

• Liker 1
Skrevet

At han ikke engang hadde kjøpt ring hadde faktisk vært deal braker for meg

Anonymkode: 25951...6b7

• Liker 2
Skrevet

Mannen min bruker ikke ring, jeg bruker ring av og til (som jeg kjøpte et helt år etter bryllupet). Han liker heller ikke smykker eller metall mot kroppen, helt ok for meg :) Jeg tar min mye av pga trening hvor det er farlig å bruke, er redd for at den skal bli stjålet/mistet når jeg trener og da lar jeg bare vær å ta den på på morgenen. Han kaller meg konsekvent for kona for alle nye bekjente, så det er ikke akkurat hemmelig at han er gift.

Bare forklar det for henne, og si at hun eventuelt kan bruke ring-budsjettet på en ekstra fin en til seg ;) (det gjorde ikke jeg altså, men muligheten er der jo for henne).

Anonymkode: 4a89a...aab

Skrevet

Hvorfor klarer du ikke å bruke en ring i en dag om det betyr så mye for henne?

Trenger jo ikke være en gullring

Anonymkode: 154ef...ed5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg mannen er best tjent med bruddet, ja

Anonymkode: d605f...224

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville egentlig ikke ha ring, mannen min hadde veldig lyst på ring, så da ga jeg det et forsøk. Gift i 3 år nå og jeg merker ikke ringen. Og mannen min valgte en ganske brei ring!

Anonymkode: 482a4...daf

Skrevet

Da bør du tatovere deg i stedet. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du uansett ikke elsket mannen din så høyt at det hadde vært et bærekraftig forhold. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer du ikke å bruke en ring i en dag om det betyr så mye for henne?

Trenger jo ikke være en gullring

Anonymkode: 154ef...ed5

Hvorfor kan ikke dama akseptere at han ikke vil bruke ring, dersom det byr ham imot så mye? 

Skulle kjæresten min ønske å ikke bruke ring når vi gifter oss, hadde det vært kjedelig for meg. Men ikke en deal breaker, noe å bli sur over eller noe. Jeg bestemmer jo ikke over fyren, og det burde være ok så lenge han ikke gjør andre ting som er ødeleggende for selve forholdet. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overflatisk altså? Når en ring er viktigere enn kjærlighet? 

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: e1cb1...b47

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overflatisk altså? Når en ring er viktigere enn kjærlighet? 

Kunne godt vært en 50 kr ring fra Nille, og den kunne ligget i skuffen. Er symbolikken for meg som betyr noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...