AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Del Skrevet 31. januar 2016 Jeg er tjukk, og prøver å trene, men jeg sliter med å finne den perfekte treningsformen for mine former. Er det noen andre tjukke trenere her som kan si noe om hva som funker/ikke funker for deg? Svømming fungerer f.eks ikke så bra for meg, fordi jeg blir liggende for "høyt" i vannet, mens langrenn er veldig bra. Anonymkode: ed9a3...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 1. februar 2016 #2 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg vil tro at både rask gange ( i motbakke eller med stigning på tredemølle) og bruk av ellipsemaskin vil være bra. Og muligens roing i romaskin, det skal være veldig effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 1. februar 2016 #3 Del Skrevet 1. februar 2016 Korleis er det eit problem å liggje for høgt i vatnet når du symjer? Ein skal jo liggje høgt i vatnet for å få best mogleg hydrodynamiske eigenskaper. Viss problemet er at du flyt opp med ræva så er jo den einaste konsekvensen av det at ræva bremsar, og då får du meir motstand og dermed større treningseffekt! Sykling bør funke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 1. februar 2016 #4 Del Skrevet 1. februar 2016 Om du liker langrenn, kjør på! Eller svæmming, eller begge deler. Viktigste er at du like treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Del Skrevet 1. februar 2016 Skjønte ikke helt hvorfor du ligger høyt i vannet eller hvorfor dette er et problem... Men jeg elsker svømming i alle fall og ble anbefalt av legen min å prøve det da det er veldig skånsomt for de stakkars leddene mine... Anonymkode: 2a5c9...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivianna Skrevet 1. februar 2016 #6 Del Skrevet 1. februar 2016 Som skrevet over, bruker jeg (som er passe tung) både elipsemaskin, romaskin, og tredemølle (rask gange i oppoverbakke). Jeg liker også styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Del Skrevet 1. februar 2016 Problemet med svømmingen er at jeg, fordi jeg blir liggende høyt i vannet får veldig svai i ryggen, noe som gir smerter i en gammel skade. Ikke et problem med ryggsvømming da. Og det er mulig bedre teknikk vil hjelpe. Men det var ikke meningen at folk skulle henge seg opp i det da. Jeg var på jakt etter andre tunge treneres erfaringer, og dette var et par av mine. Jeg har ikke problemer med knær eller ankler, så tredemølle er kanskje noe jeg kan prøve. Anonymkode: ed9a3...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg har løpt halvmaraton med over 30 kg for mye å drasse på. Tror du kan gjøre det du har lyst til så lenge du lytter til kroppen. 👍 Anonymkode: 06e66...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 2. februar 2016 #9 Del Skrevet 2. februar 2016 Svømming er supert for overvektige, fordi man slipper å bære vekta si mens man trener. Her snakker jeg av erfaring. Det er også slik at vannets motstand har ingen øvre grense, og det betyr at du kan ha så høy eller lav belastning som du vil i vannet. Videre er sjansene for at du pådrar deg skader svært lav. Så for en skikkelig feit person tror jeg svømming er optimalt Bortsett fra EN ting: Du må kle av deg. Vel, du er like feit på land med joggebukse og T-skjorte, som du er i bassenget med shorts. Og hvis du drar en "Hei, se, det er Elvis", kan du sikkert snike deg ned i bassenget under dekke av den resulterende forvirringen. Og da er du jo skjult. Styrketrening er også OK. Øker muskelmassen, brenner mer fett, og gjør det lettere å bære på det du har i mellomtida. Og gåing, selvsagt. Hvis du er skikkelig utrent til å begynne med, er selvsagt gåing ren tortur i starten, men det kommer seg ganske snart. Etter en måneds tid med daglige spaserturer, vil du føle deg ganske mye sprekere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg er tung, og liker best å jogge, svømme og trene styrke. Varierer med spinning/sykling, romaskin og klatring. Variasjon er gull! Anonymkode: aacfd...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 3. februar 2016 #11 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg omtrent 40 kg for mye som jeg håper snart forsvinner. Ikke så glad i løping da jeg føler meg for tung, men "koser" meg med langrenn, alpint, ellipse, spinning og styrketrening. Veldig glad i spinningtimer da jeg får noen som pusher meg og ingen andre på timen ser hvor tungt eller lett jeg har stilt inn sykkelen Styrketrening er også gøy fordi jeg ikke blir andpusten på samme måte og etter å ha slitt på alle de ekstra kiloene så har beina mine blitt relativt sterke så jeg klarer å ta i en del og føler meg ikke så dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
udir Skrevet 4. februar 2016 #12 Del Skrevet 4. februar 2016 Tipper klining er bra trening for tunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 4. februar 2016 #13 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg skjønner ikke helt hvordan det at du ligger høyt i vannet gjør at svømming ikke er bra trening for deg. Du må jo uansett flytte deg i vannet. Det er vel bare å svømme fortere. Jeg er tjukk, og ligger vel høyt i vannet også, siden det sikkert har noe med alt flytefettet å gjøre (), men svømming fungerer veldig bra, blir sterkere i både bein, skuldre, armer, og rygg og kjernemuskelatur, og kondisen blir bedre. Det kan hende at smertene kommer av at du bruker musklene på en måte som du ikke er vant til? Jeg kjenner det også godt i skuldre og overside av rygg etter en god økt i bassenget. Jeg har googlet en del svømmeteknikk, så det kan hende at det hjelper, også er det lurt å bruke svømmebriller så du kan ha hodet nedi vannet og under vann, kan det være at det er det som gjør at du får vondt, fordi du holder hodet over vannet, og det blir anstrengende? Ellers så kan du prøve low impact high intensity cardio og styrketrening. Jeg bruker hjemmelagde vekter og videoer fra youtube, har mye forskjellig som er tilpasset slik at man ikke skal få for mye belastning på grunn av vekten da. Jeg synes dette er veldig kjekt da, fordi du kan velge mellom så mange videoer og trenger ikke gjøre det samme hver gang. For å finne slike videoer kan du søke på "low impact" eller "for beginners" sammen med den treningen du liker. Ellers er dansing kanskje ikke så bra hvis man er overvektig, men det er veldig kjekt da, og effektivt for å få opp pulsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jokkmokk Skrevet 4. februar 2016 #14 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg er på spinning sammen med folk som veier sikkert nesten 100 kilo mer enn meg, og de holder ut hele timen. Jeg synes det er en genial treningsform fordi man kan tilpasse motstand selv, og øke på etterhvert som formen stiger. Gange(gjerne med stigning) på tredemølle og ellipsemaskin er og fint - samt styrketrening. Lette knebøy med helseball i ryggen, f.eks - finnes sikkert masse øvelser på youtube. Om du er ganske overvektig vil du få problemer med kne og rygg om du starter for brått. Er man fleksibel kan man også drive med yoga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmander Skrevet 5. februar 2016 #15 Del Skrevet 5. februar 2016 Om du er tung å vil ned i vekt så er gange på mølle kanskje noe av det bedre. Start på 5.0% Incline og 5.5 Km/t og øk og finn ut hvor grensen din går så gjør du det i 45 min hverdag, unngå å holde deg fast med armene. Ligg i et jevnt kaloriunderskudd i tillegg så er du normalvektig fortere enn du selv hadde trodd. En kombinasjon av styrke og cardio er nok det beste der du gjør styrke først og cardio etterpå. På styrke delen ville jeg kjørt 3-4 set og 10-15 reps per øvelse med 30-45 sekunder pause mellom settene slik at du får lite hvile og får opp pulsen noe som vil hjelpe for din metabolisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. februar 2016 #16 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg har fått satt opp et program av pt, og jeg trener styrke i 45 minutter, både apparater og matteøvelser. deretter har jeg lagt inn litt jogging på mølle selv. trives godt med dette oppsettet joggingen sliter litt på knærne da, men det blir bedre når jeg blir lettere. vurderer å begynne å svømme også, det er super trening. (jeg er omtrent 40 kg overvektig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå