Gå til innhold

Hummus

Anbefalte innlegg

Skrevet

I diverse arabiske land så spiser de gjerne pitabrød dyppet i hummus. Jeg synes dette er fantastisk godt, men pitabrødet man får kjøpt her i Norge er alt for hardt og smaker så annerledes enn det man får der. Noen som vet hva jeg kan bytte det ut med, som ligner? 

Anonymkode: 9647c...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I diverse arabiske land så spiser de gjerne pitabrød dyppet i hummus. Jeg synes dette er fantastisk godt, men pitabrødet man får kjøpt her i Norge er alt for hardt og smaker så annerledes enn det man får der. Noen som vet hva jeg kan bytte det ut med, som ligner? 

Du kan prøve å bake naan-brød (uten krydder). De blir myke og gode, spesielt hvis du bruker en teskje bakepulver eller to i tillegg til gjæren.

Ellers har de ofte sånne store, flate brød på innvandrerbutikker, de pleier å være veldig gode til å dyppe i hummus.

Skrevet

Leste "hummels" i overskriften, og trykte jo selvfølgelig med en gang :fnise:

Anonymkode: 618ea...fb8

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste "hummels" i overskriften, og trykte jo selvfølgelig med en gang :fnise:

Anonymkode: 618ea...fb8

Jeg også :laugh: Ble litt skuffet da jeg så det handlet om mat og ikke vår Hummels :fnise:

Anonymkode: fcbdf...b02

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet
Den 1.2.2016 at 6.39, Brunhilde skrev:

Du kan prøve å bake naan-brød (uten krydder). De blir myke og gode, spesielt hvis du bruker en teskje bakepulver eller to i tillegg til gjæren.

Ellers har de ofte sånne store, flate brød på innvandrerbutikker, de pleier å være veldig gode til å dyppe i hummus.

naanbrød var en god ide ja! 

Bor dessverre veldig lite sentralt, så ingen innvandrerbutikker i området :/ 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

naanbrød var en god ide ja! 

Bor dessverre veldig lite sentralt, så ingen innvandrerbutikker i området :/ 

Du kan lage sånne store brød selv, her er en oppskrift som jeg riktignok ikke har hatt tid til å prøve enda, men som ser veldig grei ut.

Skrevet
16 minutter siden, Brunhilde skrev:

Du kan lage sånne store brød selv, her er en oppskrift som jeg riktignok ikke har hatt tid til å prøve enda, men som ser veldig grei ut.

Det så jo veldig greit ut. Må prøves! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...