AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Hei jeg er en jente på 23 år som har gått gjennom noen forsøk med IVF, og det har ikke gått så bra. Det er vell da kostholdet mitt ble verre. Men nå er jeg klar for å ta tak, nå gidder jeg ikke mer. Jeg kan ikke trene pga jeg mister mensen. Men ikke pga at jeg er undervektig eller noe sånt. Men legen min forklare at når jeg trener så er ikke kroppen min er ikke vant å trene, da blir den stresset, og da mister jeg mensen. Så jeg får starte trene når jeg kan. Uansett, her er kostholdet mitt. En dag kan jeg spise kjempe masse, alt fra pizza, burgere brødskiver osv, en annen dag så spiser jeg ingenting bortsett fra cola og sjokolade. Jeg er totalt avhenge av cola, drikker .2-3 bokser om dagn, noen ganger mer. Jeg spiser sjokolade hverdag. Og vi spiser mye ute, for det meste kina mat, vet ikke om det er usunt eller ikke ? Jeg spiser nesten ikke grønnsaker, bortsett fra løk, purreløk, paprika ,og brokkoli. Frukt liker jeg ikke i det hele tatt, bortsett fra banan. Og ikke klarer jeg fisk. Jeg er forresten ikke overvektig, jeg er 1,53 og veier 48-50 kilo. Legen er veldig fornøyd med vekten min. Kan dere hjelpe meg, hvor skal jeg starte ? synes det blir så vanskelig når jeg ikke spiser noe av det som jeg skrev over her, Anonymkode: eea43...832
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Det er mye fett i kinamat, det bør du være oppmerksom på. Liker du salater? Supper? Smoothie? Du kan "lure i deg" mye grønnsaker (og frukt) ved å ha det i supper og smoothie. Det er jo helt klart at du burde endre litt på kostholdet. Hva med å begynne i det små, ved å bytte ut de usunne alternativene med sunnere? Grovt brød til burgeren, fullkornspasta, grov pizzabunn og så mye grønnsaker du klarer (som du liker) på pizzaen. Bruk mindre ost, og magert kjøtt (eller lag en vegetarpizza). Broren min var "vanskelig" i matveien frem til han tok et matlagingskurs. Da fikk han et helt annet forhold til mat. En suppe jeg spiser mye f.eks: 1 brokkoli, inkludert stammen. 1 løk. 2-3 poteter. 2 terninger kjøttbuljong. 1 liter vann. Del grønnsakene i biter, og kok til alt er mørt. Ha så i 1 boks matfløte. Bruk så stavmikser, og miks alt til alle klumper er borte og du får en glatt suppe. Server med f.eks brød og ha i en neve stekte kyllingstrimler på slutten, når suppen er ferdig. Anonymkode: e8083...fa9 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Liker du ingen typer fisk? Hva med fiskekaker f.eks? Dropp sjokoladen, annet enn på lørdager. Kos deg heller med bær? Når jeg er fysen spiser jeg grapefrukt med sukrin på :-) Anonymkode: e8083...fa9
Labyrint Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Har du prøvd fiskegrateng? Mange som ikke er så glad i fisk liker det. Du må iallfall ta omega 3 hvis du ikke spiser fet fisk, det er anbefalt å ta når man er gravid. Og regner med at du allerede tar folat, hvis ikke start nå! Masse omeletter og paier du kan lage med de grønnsakene du liker. Kinamat er ikke det verst du kan spise, velg retter med mye grønnsaker, og ikke spis så mye ris/nudler. wok med kylling og grønnsaker er kjempegodt og sunt, hvis du ikke synker det i olje. holder på å slutte med sjokolade selv nå, trikset mitt når jeg får lyst på noe søtt er å blande oppkuttede bananer, Kiwi og blåbær med joghurt! Det beste for å unngå usunn mat er å ikke bli for sulten! Nøtter har mye kalorier, men metter bra og man får i seg viktige næringsstoffer! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå