Gå til innhold

"Tjukk" i ansiktet og får aldri flat mage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år og har alltid vært "tjukk" i ansiktet. Uansett hvor slank jeg har vært ellers har ansiktet alltid sett litt overvektig ut.. Hvis jeg skal trene mer kondisjon går jeg jo enda mer ned i vekt ellers også..

Også har jeg en pølse på magen jeg ALDRI blir kvitt! Hvordan kan jeg på best mulig måte få flat mage?

Anonymkode: c7ae1...d04

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Du må enkelt og greit ned i fettprosent. Det er umulig å punktslanke. Hard styrketrening kan hjelpe på da muskler vil få deg til å se strammere ut. 

Skrevet

Har ikke noen tips til deg, bortsett fra å muligens kutte på karbohydrater (hvis du tenker at det er oppblåsthet og ikke fett som gjør det. MEN: Du er 28 nå og jeg skjønner det kan være litt irriterende, men du kommer sikkert til å eldes veldig fint! Har man litt underhudsfett i ansiktet, ser man yngre ut lenger og får færre rynker :)  

Skrevet (endret)

Som det nevnes over her går det dessverre ikke ann å punktslanke. Selv er jeg rund i ansiktet og har fyldige lår, men som mange andre kvinner slipper jeg først fettet på overkroppen. Underkroppen "tviholder" på det fettet jeg har :fnise:  Det jeg gjorde for å få såkalt "killer" sixpack var å kombinere styrketrening, intervalltrening og et sunt kosthold. Det var BEINHARDT med trening 6 ganger i uka og til min store fortvilelse forsvinner rutene fortere enn du aner om du roer ned på treningen og spiser mindre sunt en periode. Med andre ord er det kortvarig glede :tongue:

Men for å bli kvitt "pølsa" på magen din er det kun èn ting å gjøre - tenke over kalorier inn/kalorier ut. Ha et rent kosthold og tren kondisjonstrening. Hvis du ikke liker å løpe kan du bruke elipsemaskinen, ro-maskinen, trene sirkeltrening med styrkeøvelser osv. 

Til slutt må jeg bare si at det er normalt å ha litt fett på kroppen, så ikke heng deg for mye opp i det :) Lær deg å like din kropp slik den er skapt for å være! 
Lykke til med treningen :)

Endret av Tirilns
  • 8 måneder senere...
Skrevet
På 1.2.2016 den 20.17, Tirilns skrev:

Men for å bli kvitt "pølsa" på magen din er det kun èn ting å gjøre - tenke over kalorier inn/kalorier ut.

Ta en gjennomsnittsnordmann (eller dame) med normalt aktivitetsnivå og helt vanlig kosthold som har noe fett fra magen vedkommende vil bli kvitt (la oss si fem kilo fett bør bort), dette kan jo gjøres på en av følgende måter:

A: Redusere kalori-inntaket

B: Øke kalori-forbruket

C; Redusere kalori-inntaket og øke kalori-forbruket

---

Hva bør vedkommende gjøre?

For all del, det er ikke slik at jeg ikke har klare formeninger om det selv, for det har jeg og kunne jo begrunne dem også. Har bare registrert meg mange som mener at, A : Redusere kalori-inntaket er det mest vesentlige ved fettreduksjon, alle enes dog om at C: å redusere inntaket og øke forbruket er mest effektivt.

Men leser jo ofte folk predikere for at det er kalori-reduksjonen folk må fokusere på, aktivitet har ikke så mye å si og de begrunner dette med at forbruker man mer så spiser man også mer - ergo er det ineffektivt.

Selv mener jeg at i ett tilfelle som dette er å satse utelukkende på B: Å øke kaloriforbruket er det som burde fått full fokus - dessuten ville gevinsten av en bedre trent kropp vært større enn gevinsten av ett sunnere kosthold, og derfor trengte ikke kostholdet å fått fokus.

Skrevet
På 1.2.2016 den 6.27, Runforit skrev:

Du må enkelt og greit ned i fettprosent. Det er umulig å punktslanke. Hard styrketrening kan hjelpe på da muskler vil få deg til å se strammere ut. 

Farlig råd! Hun er slank ellers, skrev hun. Det er svært helseskadelig å ha for lav fettprosent!

På 31.1.2016 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Jeg er 28 år og har alltid vært "tjukk" i ansiktet. Uansett hvor slank jeg har vært ellers har ansiktet alltid sett litt overvektig ut.. Hvis jeg skal trene mer kondisjon går jeg jo enda mer ned i vekt ellers også..

Også har jeg en pølse på magen jeg ALDRI blir kvitt! Hvordan kan jeg på best mulig måte få flat mage?

Anonymkode: fa8f8...949

• Liker 2
Skrevet
På 31.1.2016 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med legen om det?

Det er flere mulige grunner til at det er slik.

Cushings syndrom er en av de.

• Liker 2
Skrevet

Sliter med det samme, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med legen om det?

Det er flere mulige grunner til at det er slik.

Cushings syndrom er en av de.

Tenkte å skrive det samme.

Til trådstarter: har du en tykk hals, og fettpute i nakken (tyrenakke)?
Får du raskt hudblødninger/blåmerker?
Svetter du mye?
Mister du mye hår?
Har du maskulin koppsbehåring (hårvekst i ansiktet, nedover lårene, opp mot navlen)?

Hvis svaret på noen av spørsmålene over er "ja" bør du be legen sjekke kortisolnivået ditt.

Anonymkode: 3031a...983

Skrevet

Hvis du alltid har vært sånn er det sikkert ingenting og gjøre noe med.

Bortsett fra extreme makeover. Anbefaler det ikke. Selvom jeg mener silikonpupper er sexy.

Anonymkode: 3b902...86e

Gjest Runforit
Skrevet
På 4.10.2016 den 3.41, AnonymBruker skrev:

Farlig råd! Hun er slank ellers, skrev hun. Det er svært helseskadelig å ha for lav fettprosent!

Nå må du lese hva som skrives. Står ingen steder om at TS må slanke seg eller gå ned i vekt. 

Det skal en del til for en jente å få FOR lav fettprosent med rett kosthold og trening. 

STYRKE trening vil redusere fettprosenten uten at vekten trenger å reduseres. 

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Daenerys, adm.

Skrevet
På 5.10.2016 den 7.09, Runforit skrev:

Nå må du lese hva som skrives. Står ingen steder om at TS må slanke seg eller gå ned i vekt. 

Det skal en del til for en jente å få FOR lav fettprosent med rett kosthold og trening. 

STYRKE trening vil redusere fettprosenten uten at vekten trenger å reduseres. 

Jeg har ikke skrevet noe om slanking.

Jeg svarte på innlegg om å gå ned i fettprosent, noe som kan være svært skadelig dersom fettprosenten blir for lav

Anonymkode: 5724c...9be

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet noe om slanking.

Jeg svarte på innlegg om å gå ned i fettprosent, noe som kan være svært skadelig dersom fettprosenten blir for lav

Igjen: les hva jeg skriver.

Skrevet
På 2/1/2016 den 15.53, Puny skrev:

Har ikke noen tips til deg, bortsett fra å muligens kutte på karbohydrater (hvis du tenker at det er oppblåsthet og ikke fett som gjør det. MEN: Du er 28 nå og jeg skjønner det kan være litt irriterende, men du kommer sikkert til å eldes veldig fint! Har man litt underhudsfett i ansiktet, ser man yngre ut lenger og får færre rynker :)  

Det stemmer, det er den eneste fordelen som jeg har med å være for tjukk, ansiktet mitt ser fantastisk og ungt ut. Haha! Men tror ikke det er nok til at jeg vil fortsette å være feit. 

Anonymkode: a9854...527

Skrevet

overflødig flesk i ansikt henger sammen med resten av kroppen du er ikke tynn hvis du ser overvektig ut i fjeset.

Skrevet
5 minutter siden, Runforit skrev:

Igjen: les hva jeg skriver.

Du har muligens misforstått det som jeg skrev...

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

overflødig flesk i ansikt henger sammen med resten av kroppen du er ikke tynn hvis du ser overvektig ut i fjeset.

Det er nok ikke bestandig at det er slik som du skriver.

Jeg feks har ikke flesk i ansiktet, men jeg har overflod av flesk andre steder

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke bestandig at det er slik som du skriver.

Jeg feks har ikke flesk i ansiktet, men jeg har overflod av flesk andre steder

Bla i dypfryseren :hoho:    :kokk:

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har muligens misforstått det som jeg skrev...

Å bare ta ut av luften at for lav fettprosent er "farlig" er det jeg reagerer på.

Jeg skriver at med rett kosthold og styrke så vil fettprosenten senkes da muskelmassen økes. Det skal som sagt mye til for at en dame skal klare å få en farlig lav fettprosent. 

Hvor lav fettprosent en kvinne takler er også veldig individuelt. Noen mister mensen på under 20% mens andre må ned til 10-14%. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...