Gå til innhold

Forskjell på tredemøller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener på to treningssenter, der de har to ulike typer tredemøller. Og av en eller annen grunn så klarer jeg aldri å løpe like fort og lenge på den ene typen tredemøller. Er det mulig at det er forskjell på møllene, eller er det bare formen min som er så varierende? 

Anonymkode: 46998...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig. 1 mile er 1,6 km. Nå er det en stund siden jeg har vært på en tredemølle, men jeg kan faktisk ikke huske om eller hvor nøye det oppgis eller pleier å oppgis hvilken enhet de opererer med. Og det er jo i grunnen litt viktig informasjon :P

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener på to treningssenter, der de har to ulike typer tredemøller. Og av en eller annen grunn så klarer jeg aldri å løpe like fort og lenge på den ene typen tredemøller. Er det mulig at det er forskjell på møllene, eller er det bare formen min som er så varierende? 

Begge deler er mulig.

Hvis båndet på den ene møllen er tregt/ikke smurt, vil det være mye tyngre å løpe på denne møllen, noe som vil gå ut over fart og utholdenhet.

Det kan også være en viss unøyaktighet på måling av fart/distanse på de ulike møllene, slik at du egentlig løper raskere og lengre enn displayet vider.

Og til sist.  Formen kan være sterkt varierende fra dag til dag.

Anonymkode: d1c15...264

Skrevet
16 timer siden, Pringle skrev:

Ja, det er mulig. 1 mile er 1,6 km. Nå er det en stund siden jeg har vært på en tredemølle, men jeg kan faktisk ikke huske om eller hvor nøye det oppgis eller pleier å oppgis hvilken enhet de opererer med. Og det er jo i grunnen litt viktig informasjon :P

Men hvor stor forskjell vil det utgjøre da? Det er feks bare sånn at en fart på 11 på en dene føles ut som 13 på den andre.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler er mulig.

Hvis båndet på den ene møllen er tregt/ikke smurt, vil det være mye tyngre å løpe på denne møllen, noe som vil gå ut over fart og utholdenhet.

Det kan også være en viss unøyaktighet på måling av fart/distanse på de ulike møllene, slik at du egentlig løper raskere og lengre enn displayet vider.

Og til sist.  Formen kan være sterkt varierende fra dag til dag.

Jeg tenkte også at det kunne være formen som var varierende, men når det er slik hver gang, og at jeg merker nesten samme forskjell, så synes jeg nesten det er litt rart. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.

Jeg tenkte også at det kunne være formen som var varierende, men når det er slik hver gang, og at jeg merker nesten samme forskjell, så synes jeg nesten det er litt rart. 

Som jeg sa, kan det også være at båndet på den ene tredemøllen er tregere enn den andre (evt at ene senteret er dårligere på vedlikehold enn det andre), noe som gjør det tyngre å løpe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...