Difficile3 Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Det er noen måte å få myke håndklær uten tørketrommel? Har lest at man kunne bruke eddik i stedet for tøymykner, men dette hjalp svært lite. Noen som har noen tips? Er kjempe lei av å tørke meg med håndklær som føles ut som sandpapir!!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 6 minutter siden, Difficile3 skrev: Det er noen måte å få myke håndklær uten tørketrommel? Har lest at man kunne bruke eddik i stedet for tøymykner, men dette hjalp svært lite. Noen som har noen tips? Er kjempe lei av å tørke meg med håndklær som føles ut som sandpapir!! Kan du ikke bruke tøymykner? Har du anledning til å tørke håndklærne utendørs på tørkesnor i vinden? Da blir de mykere Og spesielt dersom de får litt regnvann på seg blir de mykere Anonymkode: a5297...445 2
Gjest Cartina Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har ikke tørketrommel men bruker tøymykner (antagelig litt mer enn hva man "skal") og synes de blir ganske OK.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Jo bedre sentrifuge jo kortere tørketid. Når vannet/fukten går raskt ut av klærne blir de ikke så stive. Du kan prøve å rise håndklærne godt når du tar dem ned fra tørkesnoren, eller stryke dem. Eddik i klær er ikke å anbefale. Anonymkode: 42886...c93
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Når håndklene blir eldre blir de stivere. Da er det vel på tide å bytte de ut. Det gjør jeg. De holder maks 4 år hos meg. Anonymkode: 5eaff...6d4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Den 31.01.2016 at 22.22, Difficile3 skrev: Det er noen måte å få myke håndklær uten tørketrommel? Har lest at man kunne bruke eddik i stedet for tøymykner, men dette hjalp svært lite. Noen som har noen tips? Er kjempe lei av å tørke meg med håndklær som føles ut som sandpapir!! Kjøp kvalitet. Og kjøp helst hånsklær med solid innblanding av bambus - bambusfibre holder seg myke lengre enn bomull. Dersom du sliter med stive håndklær har de ikke fått nok "juling" - så å øke sentrifugen til maks og hive inn et par tennisballer i vasken funker også fint. Verken tøymykner eller eddik funker på noe som helst - mykneren tilfører kjemikalier av kortvarig verdi (mest lukt) og eddik fjerner kun såperester (som du kan begrense ved å vaske klærne med nok, ikke for mye, såpe). Ingen av dem mykner stive fibre. Anonymkode: c3599...622 1
Lady T Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Før vi fikk tørketrommel la jeg merke til at ett håndkle alltid var mykt, selvom det ble hengt til tørk. Alle de andre var stive sandpapir. Det ene håndkleet var kjøpt et sted som solgte ting med brodering på (navn). Antagelig bra kvalitet, da. Så vil tro kvalitet har ekstremt mye å si for om det blir mykt uten tørketrommel.
Auri Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Bambushåndkler er tingen. Vi har to av dem fra Princess, og de er mye etter lufttørking, noe ingen av de andre er.
Gjest simsam Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Den 31.1.2016 at 22.22, Difficile3 skrev: Det er noen måte å få myke håndklær uten tørketrommel? Har lest at man kunne bruke eddik i stedet for tøymykner, men dette hjalp svært lite. Noen som har noen tips? Er kjempe lei av å tørke meg med håndklær som føles ut som sandpapir!! Dersom du ikke vil bruke tøymykner, er et tips å henge de opp til tørk, men halvveis i tørkingen tar du de ned, ruller de som en rull, rister på de og henger de opp igjen. Når de er helt tørre, gjentar du prosedyren, rister de godt og bretter de fint sammen, da tar du bort noe av stivheten. Men at håndklerne er stive er bare bra, da kan du skrubbe ryggen din når du tørker deg etter en dusj og få vekk døde hudceller.... og avslutte med en god bodylotion, så får du supermyk hud
Sølvrosen Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Hvis vaskemaskinen din har sentrifugeringsprogram kan du kjøre håndklærne på det når de er vasket. Det gjør håndklærne mykere og de tørker raskere. Ikke bruk tøymykner på håndklær, da mister de noe av absorberingsevnen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Fant du en løsning på dette? Jeg har det samme problemet nå som jeg har flyttet til et sted uten tørketrommel. Jeg vasket en velurbukse som ble fryktelig stiv etter tørking. Jeg prøvde å bruke en liten kam og en hårføner på den, og da ble den ganske myk igjen. Jeg skal prøve det på et håndkle også og se om det har en effekt. Anonymkode: 51901...94b
koldbruna Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 Her bruker jeg tørketrommel kun på "gamle" håndduker,nye og som er i bra kvalitet blir gode og myke når jeg bruker skyllemiddel.
Gjest pelikanen Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 På Sunday, January 31, 2016 den 22.22, Difficile3 skrev: Det er noen måte å få myke håndklær uten tørketrommel? Har lest at man kunne bruke eddik i stedet for tøymykner, men dette hjalp svært lite. Noen som har noen tips? Er kjempe lei av å tørke meg med håndklær som føles ut som sandpapir!! Først må du redusere pulver bruken. En ss skal være nok. Om du har brukt skyllemiddel, så må du få ut det også. Jeg har ikke tørketrommel og har aldri brukt skyllemiddel. Bruker kun 7 % eddik. Mine er veldig myke
Rosalie Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 Bruk edikk i stedet for skyllemiddel. Da blir tøyet mye mykere, selv uten tørketrommel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå