Gå til innhold

Familiemedlemmer som smatter mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg blir gal, går det seriøst ikke an å spise sukkertøy uten å supe, smatte og generellt lage MYE lyder?

For ikke å snakke om tygging med munnen igjen, er ikke det mulig heller kanskje..??

Fy jeg blir seriøst GAL, dette har ført til at jeg har begynt å gå ut av rommet når de personene finner frem så mye som en tyggis å putte i munnen. 

Hva gjør jeg?...

Anonymkode: 12f33...e9b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra at det plager deg, på en pen måte.
Enten så hjelper det, eller ikke - men verre blir kan det tydeligvis ikke bli ;)

Irriterer meg over spiselyder selv, og de fleste rundt meg tar hensyn - mens noen provosere ekstra med vilje :angry: (og de unngår jeg å være sammen med mer enn nødvendig...) 

Anonymkode: 480a9...cdf

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Si ifra at det plager deg, på en pen måte.
Enten så hjelper det, eller ikke - men verre blir kan det tydeligvis ikke bli ;)

Irriterer meg over spiselyder selv, og de fleste rundt meg tar hensyn - mens noen provosere ekstra med vilje :angry: (og de unngår jeg å være sammen med mer enn nødvendig...) 

Anonymkode: 480a9...cdf

Det værste er at jeg har sagt i fra flere ganger, de gir seg en liten stund, men så glemmer de seg igjen. 

Har verken lyst til å være frekk eller masete.. Men får seriøst indre uro av det, fy søren.. Hahaha

Skrevet

Si: Lukk munnen

Skrevet

Jeg har det samme problemet med mannen min.

Han lager så utrolig mye lyder når han spiser, uansett hva det er. Jeg har prøvd å si det både hyggelig og mindre hyggelig uten at det hjelper. Han sier det er jeg som har mye rart for meg. 

De første årene droppet jeg å kjøpe bestemt mat som det ble mye lyder og grising av, men nå etter at barna har flyttet ut så unngår jeg å spise sammen med ham og det blir jo også feil. Men jeg orker ikke mer.

F.eks så tar han en diger bit av ei brødskive og fyller mynnen med melk før han begynner å tygge. Det høres jo ut som en vaskemaskin som jobber hardt når han tygger og det skvulper rundt inni der.

Sukkertøy og godis blir suttet og smattet høylytt på. Jeg vurderer faktisk skilsmisse pga dette.

Anonymkode: 9d21d...ed4

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme problemet med mannen min.

Han lager så utrolig mye lyder når han spiser, uansett hva det er. Jeg har prøvd å si det både hyggelig og mindre hyggelig uten at det hjelper. Han sier det er jeg som har mye rart for meg. 

De første årene droppet jeg å kjøpe bestemt mat som det ble mye lyder og grising av, men nå etter at barna har flyttet ut så unngår jeg å spise sammen med ham og det blir jo også feil. Men jeg orker ikke mer.

F.eks så tar han en diger bit av ei brødskive og fyller mynnen med melk før han begynner å tygge. Det høres jo ut som en vaskemaskin som jobber hardt når han tygger og det skvulper rundt inni der.

Sukkertøy og godis blir suttet og smattet høylytt på. Jeg vurderer faktisk skilsmisse pga dette.

Anonymkode: 9d21d...ed4

Ts her, ja dette er faktisk skillsmissegrunn nesten, er SJELENDE glad mannen min ikke gjør dette, men at det kun er enkelte i slekta, de bor jeg faktisk ikke med.

• Liker 1
Skrevet

ÆSJ!!

Jeg mister matlysten av sånne griser. Får nesten lyst til å myrde folk som driver på sånn. 

Anonymkode: ac693...eeb

• Liker 3
Skrevet

Mamma smatter grusomt mye når hun har tyggis. Alltid tyggis når vi kjører bil. Jeg stopper bilen når hun smatter. Da stopper hun.

Anonymkode: f7c50...239

• Liker 1
Skrevet
Den ‎31‎.‎01‎.‎2016 at 21.55, AnonymBruker skrev:

Tror jeg blir gal, går det seriøst ikke an å spise sukkertøy uten å supe, smatte og generellt lage MYE lyder?

For ikke å snakke om tygging med munnen igjen, er ikke det mulig heller kanskje..??

Fy jeg blir seriøst GAL, dette har ført til at jeg har begynt å gå ut av rommet når de personene finner frem så mye som en tyggis å putte i munnen. 

Hva gjør jeg?...

Helt, fullstendig og totalt enig med ts! Herlighet, til å bli sprø av!

Anonymkode: 08a31...e8c

• Liker 1
Skrevet

Spiselyder er det ekleste. Sitter vi pause nå med en kollega som  egentlig burde Spuse fra et trau i en grusebinge. Puster peser og slafser! Flere andre kollegaer går å slafser på tuggis hele dagen. Jeg er veldig var på slikt og det plager meg, jeg kan ikke gå på kino uten å irritere meg over de som spiser popkorn og baconcrisp med åpen munn. Synes og bruk av  tannpirkere ved matbordet er ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Allerede i barnehagen lærte jeg at man skal spise med lukket munn. Og så lærte jeg at man tygger først og svelger, så tar man en slurk drikke. Man blander ikke, for det er griseri.

• Liker 2
Skrevet

Veldig festlig med folk som spiser chips på kino med åpen munn også og som i tillegg ikke klarer å la være å hviske til side mannen nesten hele filmen.

Anonymkode: d2a67...7cc

Skrevet

Jammen bra det er flere enn meg som er gærne. Jeg skjønner faktisk hun som vurderer skilsmisse, men bare det å gå så langt som å gifte seg med en superslafer, det hadde aldri skjedd for min del. Mine foreldre er helt ville å spise med, orker ikke å snakke om det en gang. Og det nytter ikke å si noe, da blir det baree bråk og det hjelper ikke det spøtt på slafsinga.

Skrevet
Den 1.2.2016 at 15.24, AnonymBruker skrev:

ÆSJ!!

Jeg mister matlysten av sånne griser. Får nesten lyst til å myrde folk som driver på sånn. 

En av de tingene jeg virkelig angrer på er at jeg en gang da jeg var i tenårene kjeftet på pappa'n min fordi det kom slurpelyder mens han spiste spagetti.

"Jeg kan ikke hjelpe for det" - sa han, og fortalte at han hadde en liten bittfeil som gjorde at han ikke klarte å få i seg spagetti eller suppe uten at det ble slurpelyd. Han prøvde alt han kunne.

At jeg kjeftet på ham kommer til å følge meg til min siste dag :(

Skrevet
Den 31.1.2016 at 21.55, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg?...

Du tar deg sammen.

Anonymkode: 137cd...3d7

• Liker 1
Skrevet

Haha føler med deg. Min far spiser veldig raskt, slafser, og lager sånne svelgelyder. Er så sykt irriterende. Noen ganger har jeg bare takket for maten og forlatt matbordet selv om jeg har vært langt fra ferdigspist bare fordi jeg ikke takler å høre på det. Kjæresten min slafser litt og super når han drikker. Har sagt det til han mange ganger, men han slutter ikke. Jeg kjenner det koker innvendig:haar:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...